//
کدخبر: ۱۵۰۱۴ //

سفر به مالزی تجربه ای ارزشمند و به یاد ماندنی

یکی از کشورهایی که جز گزینه های سفر ایرانیهای زیادی است، کشور مسلمان مالزی است.

سفر به مالزی تجربه ای ارزشمند و به یاد ماندنی
به گزارش فرتاک نیوز،

مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و مانند همسایه های دیگرش، جاذبه های زیادی دارد اما دست کم گرفته شده است. در این کشور می توانید از جنگل های متراکم کوالالامپور لذت ببرید و در سواحل دست نخورده جزایر پرهنتیان، وقت خود را بگذرانید.علاوه بر این، سفر به مالزی فرصت خوبی را فراهم می کند تا بتوانید با قبایل سنتی آن آشنا شوید، ارتفاعات کامرون یا همان کامرون هایلند معروف را از نزدیک ببینید و اگر هم کمی ماجراجوتر باشید از پارک های ملی تامان نگارا و گونوگ مولو دیدن کنید و چند حیوانات مالایی را از نزدیک ببیندی. راستی در بازدید از این کشور جزایر عجیب برنئو را از دست ندهید و از جنگل های معروف سیپادان هم دیدن کنید. می خواهید با این کشور منحصر بفرد بیشتر آشنا شوید؟

چه چیزی مالزی را از کشور همسایه اش متمایز می کند؟

مالزی دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که خاص همین کشور است و حتی مشابه آن را در جای دیگر نمی توان دید. در زیر تعدادی از خاص ترین این جاذبه ها معرفی شده است:

در جزایر زیبای پرهنتیان غواصی کنید

جزایر پرهنتیان یکی از جاهای مورد علاقه ی افرادی است که غواصی را دوست دارند. این جزایر یکی از شفاف ترین آب های دنیا را دارد و حیات وحش دریایی مرجان ها، لاک پشت های دریایی و کوسه های کوچک آنقدر در آن واضح است که انگار دارید از بیرون یک آکواریوم داخل آن را نگاه می کنید.

perhentian-islands-beach

در کینابالو کوهنوردی کنید

این کوه در سال ۲۰۰۰، به عنوان یکی از اثرهای برجسته دنیا شناخته شد. کوه کینابالو در پارک ملی شهر کینابالوی مالزی قرار گرفته است و یکی از بلندترین کوه های جنوب شرقی آسیاست و چشم انداز فوق العاده زیبایی دارد. علاوه بربازدید از این کوه زیبا، می توانید از پارک ملی وسیع آن هم که جایی عالی برای قدم زدن است؛ استفاده کنید.

از تنوع فرهنگ ها در روستای ساراواک شگفت زده شوید

مالزی دارای تنوع فرهنگی بالایی است که این تنوع حتی در روستاهای آن، بیشتر به چشم می خورد. روستای ساراواک یکی از جاهایی است که قرن هاست فرهنگ های متنوعی از چینی گرفته تا هندی و مالایی ها در آن در کنار هم زندگی می کنند. مطمئنا باشید سفر به این روستا با سنت ها و بازی های فرهنگی جالبی که دارد می تواند حسابی روح کنجکاوی تان را قلقلک دهد.

mal-pen-vb-27_gallery_large

حیات وحش بی نظیر را ببینید

این کشور، کشوری با گونه های حیوانی و جانداری بسیار است و گونه های متفاوتی از جاندران در آن هم در خشکی و هم در دریا زندگی می کنند. این کشور همچنین حیوانات بومی زیادی مثل ببر مالایی، کرگدن سوماترایی و اورانگوتان دارد و همه ی این حیوانات را فقط در حیات وحش مالزی می توانید ببینید.

در جزیره سیپادان غواصی کنید

یکی از بهترین مناطق غواصی در مالزی و دنیا، جزیره سیپادان است. آب های کریستال گون سیپادان، محل زندگی جانداران زیادی مثل سفره ماهی، وال، لاک پشت های غول پیکر دریایی است. این جزیره به اندازه ای زیباست که آن را «شاهکاری بکر از هنر» می دانند.

مزارع چای سرسبز را ببینید

ارتفاعات کامرون پوشیده از مزارع سرسبز چای است. این مزارع از بقیه مناطق مالزی خنک ‌تر است و مسیرهای زیادی برای پیاده روی در آن وجود دارد.

Cameron-Highlands

به تماشای جورج تاون بنشینید

شهر جورج تاون در مالزی به خاطر داشتن خیابان ‌های متقاطع، فروشگاه‌های پر رونق، ساختمان‌ های تاریخی و زندگی شبانه ‌ی عالی مشهور است. در سال ۲۰۰۸ این شهر در فهرست میراث با ارزش جهانی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان