//
کدخبر: ۱۳۶۴ //

مسحور کننده ترین باغ های جهان

شما قطعا با شنیدن نام باغ احساس تازگی خواهید کرد چون باغ تنها جاییست که از آرامش، عطر گل، صدای پرندگان و ورزش نسیم تازه سرشار است.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

از لذت بخش ترین کارها به پیاده روی های صبح در باغ ها می توان اشاره کرد که جدا مناسب برای آرامش روح و ذهن آدمی است. و حالا دیدار با 10 تا از زیباترین باغ های جهان. باغ هایی که نعمت و هدیه طبیعت هستند و توسط انسان ها پروش یافته اند.

مطالبی که در این بلاگ قرار دادیم 10 باغ زیبا در جهان هستن که بی نظیر ساخته و طراحی شده اند.

10. Mirabell Gardens, Salzburg, Austria

از باغ های کلاسیک اروپایی، واقع در شهر سالزبورگ اتریش و ثبت شده در میراث جهانی یونسکو. باغی زیبا و رویایی که سال 1606 ساخته و در سال 1690 بار دیگر طراحی شد. باغی پر از مجسمه های زیبا، چشمه، نمایش گل ها، دارای منظره ای از کوه های آلپ و دارای باغی کوچک تشکیل شده از سنگ های مرمر.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

9. Royal Botanic Gardens, Melbourne, Australia

باغی سلطنتی و زیبا، واقع در جنوب ساحل رود یارا و نزدیک به شهر ملبورن.

این باغ رویایی با مساحتی حدود 40 هکتار از بخش هایی نظیر باغ کودکان، پیاده روی میراث بومی، پیاده روی در مجموعه گیاهان خشک و رصدخانه تشکیل شده است. به علاوه بخش هایی دیگری دارد صرفا جهت لذت بردن و به آرامش رسیدن. بخش هایی چون نواختن موسیقی هارپ (چنگ) به صورت زنده، برنامه های یوگا برای کودکان و نوجوانان و فلسفه در باغ.

این باغ رویایی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ویکتوریا ملبورن شناخته شده است و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

8. Ji Chang Yuan, Jiangsu, China

این باغ متعلق به قرن شانزدهم میلادی ست و با نام باغ اکستازی نیز شناخته میشود. علت این اسم نامتعارف هم نوع معماری و طراحی آن است، اختلاف سطح و ارتفاع در پیچ و خم های این باغ باعث شده تا عمق و کششی را احسا کنید و به همین خاطر این حال را به اکستازی تشبیه کرده اند. باغ دارای بنایی با معماری سنتی است به همراه استخری زیبا که موسیقی آب را در محیط پراکنده و صخره ای مصنوعی به رنگ زرد که گیاهان دور آن پیچیده اند. البته این باغ در قرن نوزدهم بازسازی شده اما این موضوع به زیبایی و اصالت آن ضربه ای وارد نکرده.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

7. Bagh-e Fin, Kashan, Iran

باغ زیبای فین کاشان، باغ تاریخی و ایرانی. داخل این باغ حمام فین نیز قرار دارد که زمانی در آن امیرکبیر، صدراعظم قاجاری توسط ناصرالدین شاه در سال 1852 به قتل رسید.

باغ فین قدیمی ترین و از زیباترین باغ های ایرانی است. وسعت باغ بالغ بر ۲۳ هزار مترمربع و شامل یک حیاط مرکزی است که به وسیله دیوار، بارو و برجهای استوانه شکل محصور شده‌.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

6. Desert Botanical Gardens, Phoenix, Arizona

این باغ زیبا در فونیکس، مجموعه‌ ای از بی‌ نظیرترین گیاهان بیابانی و کاکتوس‌ ها را در بر گرفته. حدود ۱۷ هزار گونه گیاه بیابانی در این محیط می‌ رویند.باغ گیاه شناسی صحرا، یکی از زیباترین باغ های دنیاست. مسافرانی که قصد بازدید از این باغ را دارند باید آمادگی مقاوت در برابر گرما و خشکی را داشته باشند.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

5. Kenroku-en Garden, Ishikawa, Japan

باغ زیبای کنروکو - اِن، دهه‌ی ۱۶۲۰ میلادی توسط قبیله‌ی کاگاف در مناظر پشتی قلعه‌ی کانازاوا ساخته شد و به عنوان زیباترین باغ‌  های شخصی، بسیار قابل احترام است. این باغ‌ دارای قدیمی‌ترین فواره‌ی کشور ژاپن، یک چای‌ خانه‌ی قرن هجدهمی، یک پاگودا، پل‌های سنگی و ویژگی‌های اصیل دیگر است. باغ کنروکو - اِن را می‌توان مثالی عالی از باغ‌ داری ژاپنی به شمار آورد. این باغ مکانی فوق‌العاده برای تجربه‌ ی یک پیاده‌ روی آرامش‌ بخش در این ناحیه محسوب می‌ شود.

فصل بهار که باغ پر میشود از شکوفه های گیلاس، به مدت 2 هفته بازدید از باغ رایگان است.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

4. Gardens at the Versailles Palace, France

این باغ زیبا و تاریخی که در کاخ ورسای قرار گرفته، چشمگیرترین در تمام اروپاست. این باغ زیبا در زمینی به مساحت 800 هکتار، به سبک کلاسیک فرانسوی تزئین شده.

بازدید کنندگان می توانند لذت ببرند از چشمه ها، مسیر های پیچ در پیچ و رویایی، انواع گل ها و مناظر دیدنی باغ.

در حال حاضر این باغ بیشترین بازدید در فرانسه را دارد، با حدود 6 میلیون بازدید کننده در سال.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

3. Majorelle Garden, Marrakech, Morocco

باغ ماژورل توسط ژاک ماژورل هنرمند طراحی شد که او این باغ را با گیاهانی با رنگ های هماهنگ که از سراسر دنیا آورده شد، پر کرد و دیوارهایش را به رنگ باشکوه آبی ماژورل رنگ کرد که این رنگ آبی، باعث می شود که رنگ سبز گیاهان زیباتر به چشم بیاید. این باغ در دهه چهل به روی عموم مردم باز شد و در دهه هشتاد فروخته شد و هتلی روی زمین آن ساخته شد. خوشبختانه یک جفت ناجی به نام های پی یر برژ و ایو سن لوران بدست آورد. این دو نفر باغ ماژورل را در سال 1980 خریدند و شروع به مرمت آن نمودند. حالا این باغ 300 گونه گل دارد و 20 باغبان از آن نگهداری و مراقبت می کنند.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

2. Claude Monet’s Garden at Giverny, France

یکی از زیبا ترین باغ جهان، باغ مونه در فرانسه است. باغ برای کلود مونه، بنیانگذار نقاشی امپرسیونیست فرانسوی بود. این نقاش معروف در این باغ 43 سال زندگی کرد. به دقت به باغ رسیدگی می کرد و امروزه این باغ زیبا در ماه های آوریل تا اکتبر به روی عموم باز است. باغی دیدنی و زیبا و همین طور جذاب که در لیست زیباترین باغ های دنیا قرار گرفته است.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

1. Kirstenbosch, Cape Town, South Africa

در باغ گیاه شناسی ملی "کریستن بوش" طیف گسترده ای از گونه های زیبای گیاهی وجود دارد که شهرتی جهانی به آن بخشیده است. این باغ به عنوان یکی از جذاب ترین و بهترین باغ های گیاه شناسی در جهان شناخته شده است.

مسحور کننده ترین باغ های جهان

 

 

منبع: همگردی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان