//
کدخبر: ۱۱۳۵ //

مومیایی هورنیدیجف | تاریخ جهان در ۱۰۰ شی

تاریخ جهان در صد شی یکی از معروف ترین برنامه های رادیویی یک شبکه معروف انگلیسی است که توسط موزه بریتانیا لندن تهیه شده است. این برنامه رادیویی در ۱۰۰ قسمت، تاریخ جهان را با ۱۰۰ شی باستانی مختلف از سر تا سر دنیا روایت می کند. پخش این برنامه از سال ۲۰۱۰ شروع شد و تا ۲۰ هفته ادامه یافت. در نهایت در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۰، مسئولین موزه بریتانیا کتابی را با همین عنوان منتشر کردند.

مومیایی هورنیدیجف | تاریخ جهان در ۱۰۰ شی

در قسمت اول این مجموعه به سراغ مومیایی و تابوت کشیشی مصری می رویم که هزار سال پس از رامسس بزرگ و تونتخامون و در زمان حکومت یونانی ها بر مصر، زندگی می کرد. مومیایی هورنیدیجف در تابوتی دو لایه قرار داشت. هنگامی که محققان بدن این مومیایی را از تابوت درآورده، با استفاده از سی تی اسکن و اشعه ایکس مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند هورنیدیجف فردی بالغ بوده که در هنگام مرگ از بیماری آرتروز و پوکی استخوان رنج می برده است. مومیایی کننده ها ۴ بسته درون بدن این کشیش مصری گذاشته بودند که احتمالا درون شش، کبد، معده و روده هورنیدیجف بوده است.

شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا مصری ها بدن مردگان خویش را مومیایی می کردند؟

در زمانی که مصری های باستان چون هورنیدیجف می مردند، اعتقاد داشتند که سفری را از این دنیا به جهان دیگری آغاز می کنند و در واقع مومیایی شدن، افسون ها و تابوت های جالب توجه، آن ها را برای سفر بعدی شان آماده می کند. بر روی تابوت هورنیدیجف نیز تصاویری از خدایان به چشم می خورد که از کتاب مصریان گرفته شده است. همچنین نقشی از ایزدبانوی آسمان ها، نات در بخش داخلی تابوت دیده می شود. در واقع مصریان معتقد بودند با این حرکت نمادین، هورنیدیجف در بطن ایزدبانوی آسمان قرار می گیرد و برای زایش دوباره آماده می شود.

مومیایی هورنیدیجف | تاریخ جهان در ۱۰۰ شی

 

منبع: کارناوال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان