//
کدخبر: ۶۱۵۶۷ //
مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه:

بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: برای تخریب و بازسازی، تعمیرات جزیی و مقاوم سازی کلاس های درس مناطق زلزله زده استان به بیش از 120 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده بیش از 120 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش فرتاک نیوز،

مرزبان نظری ، با بیان اینکه 78 مدرسه با 415 کلاس درس در جریان زلزله 21 آبان استان کرمانشاه تخریب و نیاز به ساخت مجدد دارند، اظهار کرد: برای ساخت این مدارس به 75 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

نظری اضافه کرد: برای خرید تجهیزات، احداث سرایداری و سرویس های بهداشتی، تخریب دیوارهای آسیب دیده و خطر آفرین، دیوار کشی جدید و محوطه سازی مدارس آسیب دیده در زلزله نیز به اعتباری به میزان 40 میلیارد تومان نیاز است.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه 16 مدرسه مناطق زلزله زده نیز نیاز به تعمیرات جزیی دارند، اظهار کرد: این مدارس شامل چهار مدرسه در شهرستان ثلاث باباجانی، شش مدرسه در سرپل‌ذهاب، سه مدرسه در قصرشیرین و سه مدرسه در گیلانغرب است که در مجموع 200 کلاس درس دارند و برای تعمیرات  این کلاس های درس به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

نظری ادامه داد: همچنین پنج مدرسه با 60 کلاس درس در مناطق زلزله زده شامل چهار مدرسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه در ثلاث باباجانی نیاز به مقاوم سازی دارند که اعتباری 2.7 میلیارد تومانی برای مقاوم سازی آنها نیاز است.

 

 نظری سپس اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در مدارس مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: فعال کردن سه پروژه نیمه کاره شامل دو مدرسه 15 و 6 کلاسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه 9 کلاسه در قصرشیرین از جمله این اقدامات است که دو مدرسه سرپل ذهاب حداکثر تا 45 روز دیگر ومدرسه قصرشیرین نیز حداکثر تا حدود دو هفته دیگر قابل استفاده دانش آموزان خواهد بود.

 

نظری با اشاره به آغاز تعمیرات مدارسی که در زلزله اخیر خسارت جزیی دیده اند، گفت: تا روز گذشته تعمیرات دو مدرسه در سرپل ذهاب به اتمام رسید و قابل استفاده دانش آموزان شد.

 

وی یادآور شد: اسکان اضطراری امدادرسانان در مناطق زلزله زده در کنار نصب چادر در حیاط مدارس موجب کندی کار تعمیرات، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان شده است.

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز تاکنون تعهد کرده اند که بیش از 35 مدرسه با 130 کلاس درس در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بسازند، افزود: ارسال 130 کانکس پیش ساخته جهت ساماندهی مدارس تخریب شده در زلزله و ارسال شش هزار بسته لوازم التحریر از دیگر اقدامات خیرین در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بوده است.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی برای حضور خیرین مدرسه ساز استان در مناطق زلزله زده، از امضای تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)برای احداث مدارس تخریبی در آینده نزدیک خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۵۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان