//
کدخبر: ۹۹۷۶ //
فدریک هلمکه،

مدیرعامل استقلال گفت برو هر غلطی که می‌خواهی بکن!

بازیکن سابق آبی پوشان پایتخت گفت: «فکر می‌کردم استقلالی‌ها روی حرف‌شان بایستند چون ما آلمانی‌ها روی حرف‌مان می‌ایستیم.»

 پرونده‌های استقلال در فیفا یکی پس از دیگری در حال انجام است. بعد از آنکه پنجره نقل و انتقالات استقلال با حکم فیفا بسته شد دیگر پرونده‌های این باشگاه از سوی کمیته انضباطی فیفا به مرحله اجرا درآمد.

 

یکی از بازیکنانی که از استقلال به فیفا شکایت کرده بود، فدریک هلمکه بازیکن دوملیتی آلمانی – برزیلی بود که در زمان امیر قلعه‌نویی به استقلال آمد. او قبل آنکه برای استقلال بازی کند، از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و حضورش در فوتبال ایران نافرجام ماند.

 

زمانی که هلمکه با استقلال قرارداد بست، این قرارداد 168 هزار دلار بود که 28 هزار دلار آن بابت مالیات کسر می‌شد اما بعد از مصدومیت هافبک آن زمان استقلال، این باشگاه با مدیریت بهرام افشارزاده بدون در نظر گرفتن آینده استقلال این بازیکن را دیپورت کردند.

 

آن زمان بنا به گفته مدیربرنامه‌های هلمکه توافقات با این بازیکن انجام گرفت تا با دریافت 69 هزار دلار، قراردادش را فسخ کند اما افشارزاده با برخوردی بد و عصبی، این بازیکن را از باشگاه بیرون کرد تا او به الاهلی مصر برود و از استقلال شکایت کند.

 

هلمکه در این باره اظهار داشت: «فکر می‌کردم استقلالی‌ها روی حرف‌شان بایستند چون ما آلمانی‌ها روی حرف‌مان می‌ایستیم. من حاضر بودم با دریافت 69 هزار دلار قراردادم را با استقلال فسخ کنم اما مدیرعامل باشگاه شما (استقلال) جواب مرا نداد و گفت هر غلطی که می‌خواهی بکن. من هم شکایت کردم.»

 

هلمکه که حالا دیگر حاضر نیست یک دلار هم به ایرانی‌ها تخفیف دهد و همه مسایل مربوط به استقلال را به وکیلش سپرده است. او درباره تماس باشگاه استقلال این‌گونه واکنش نشان داده است: «بله. با وکیلم تماس گرفتم اما هنوز هیچ‌چیز مکتوب به دست من نرسیده و من کاغذی را امضا نکرده‌ام ولی فیفا حکم داده که باید طرف ایرانی 168 هزار دلار به اضافه سالی پنج درصد بابت تاخیر که می‌شود 12.5 درصد به حساب من واریز کند.»

 

اگر افشارزاده به جای توهین به هلمکه با این بازیکن توافق می‌کرد الان باشگاه استقلال مجبور نبود 189 هزار دلار بابت یک ماه حضور بازیکن در ایران بپردازد.

 

افشارزاده که پدر ورزش ایران خوانده می‌شود و دبیرکل کمیته ملی المپیک بوده و بهتر از همه قوانین بین المللی ورزش را می‌داند، با یک سهل‌انگاری و استفاده از ادبیات نادرست، حالا نزدیک به 800 میلیون تومان بدهی و هزینه روی دوش باشگاه گذاشته است.

 

افشارزاده که همواره مدیران قبلی استقلال را زیر سوال می‌برد، حالا باید پاسخگو باشد چرا با برهم زدن توافق 69 هزار دلاری، بار سنگین بدهی و خطر محرومیت را برای استقلال به ارمغان آورد.

 

هلمکه حاضر نیست حتی دلاری به استقلال تخفیف دهد و اگر استقلال ظرف روزهای آینده این مبلغ را به او پرداخت نکند، آن وقت فیفا حکم کسر امتیاز و تعلیق را برای استقلال در نظر خواهد گرفت.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان