//
کدخبر: ۹۹۶۷ //

مشکل پرسپولیس در آسیا از نگاه یک پیشکسوت

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: پرسپولیس کلاً 14 بازیکن در سطح لیگ برتر دارد و این برای تیمی که می‌خواهد به آسیا برود خیلی ایده‌آل نیست.

مشکل پرسپولیس در آسیا از نگاه یک پیشکسوت

محمود شافعی در خصوص وضعیت پرسپولیس پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: پرسپولیس در لیگ برتر به شرایط ایده‌آلی رسیده و بعد از وقفه‌ای که پس از باخت در دربی به وجود آمد موفق شدند با روحیه بالا از سد سپاهان بگذرند تا دوباره اختلاف خودشان را در صدر جدول با تیم‌های پایین‌تر حفظ کنند. از طرفی پرسپولیس یک وقفه‌ یک ساله دوباره به این بازی‌ها برمی‌گردد و معتقدم که شرایط ایده‌آلی که این تیم دارد باعث می‌شود حضور قدرتمندانه‌ای در این بازی‌ها داشته باشند البته از همان زمانی که خود ما بازی می‌کردیم تا الان بازی پرسپولیس و  الهلال همیشه جذاب و زیبا بود چرا که دو تیم از هم شناخت زیادی دارند. قطعاً پرسپولیس با شرایط روحی و روانی خوبی به این بازی می‌رود و اگر اتفاق خاصی نیفتد پیروزی مقابل الهلال دور از دسترس نخواهد بود.

وی درباره اینکه دیدار رفت و برگشت پرسپولیس و الهلال در کشوری ثالث انجام می‌شود و این موضوع آیا در روند نتیجه‌گیری پرسپولیس تأثیرگذار است یا خیر ادامه داد: به نظرم قبل از هر چیز مسئولان فدراسیون فوتبال باید در دیپلماسی قوی‌تر کار می‌کردند چون به هر حال سیاست از ورزش جداست و این خوب نیست که شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. در کشور ما برای همه تیم‌های خارجی صلح و امنیت وجود دارد و می‌بینیم که میزبانی‌های مختلفی هم در کشور ما اتفاق می‌افتد اما شاید چون نماینده تأثیرگذاری در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداریم از این اتفاقات رخ می‌دهد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اینکه برانکو روز گذشته در مصاحبه‌اش اعلام کرده بود نیمکت تیمش نسبت به الهلال خالی و ضعیف‌تر است، تصریح کرد: پرسپولیس کلاً 14 بازیکن در سطح لیگ برتر دارد و این برای تیمی که می‌خواهد به آسیا برود خیلی ایده‌آل نیست. از طرفی بعد از رفتن امید عالیشاه و احمد نوراللهی جای خالی‌ها به خوبی پر نشد هر چند که اگر همین دو نفر هم در تیم می‌ماندند باز هم باید سه، چهار بازیکن دیگر جذب می‌شد. وضعیت نیمکت پرسپولیس دلهره‌آور است و این موضوع در مراحل بعد دردسرساز می‌شود. پرسپولیس باید 18 بازیکن در یک سطح داشته باشد. زمانی که خود ما همراه با پاس قهرمان آسیا شدیم واقعاً 22 بازیکن در سطح ملی داشتیم. بازیکنانی مثل بهزاد غلامپور، محسن گروسی، حکیم‌زاده، آرش نوآموز، علی‌اصغر مدیرروستا و ... بازیکنانی بودند که همگی در سطح ملی قرار داشتند. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد اما برای موفقیت در تورنمنت‌های این چنینی نیاز به یک نیمکت خوب هم است.

شافعی در مورد اینکه پیش‌بینی‌اش از بازی پرسپولیس و الهلال چیست، گفت: در تورنمنت‌ها همیشه بازی اول بسیار مهم است. اگر پرسپولیس بتواند با امتیاز از این بازی خارج شود قطعاً با روحیه مضاعفی بازی‌ها را ادامه خواهد داد. بازی اول همیشه دردسرهای روحی و روانی خودش را دارد  اما برانکو قطعاً با یک ترکیب مناسب می‌تواند از بازی اول دست پر بیرون آید.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص غیبت مهدی طارمی در دیدار با الهلال به دلیل اخراج از آخرین بازی تیمش در لیگ قهرمانان ‌آسیا، افزود: من فکر می‌کنم چون پرسپولیس یک سال در این مسابقات غایب بوده شاید حکم محرومیت طارمی هم لغو شده باشد اما قطعاً در این باره مسئولان امر بهتر می‌توانند پاسخ بدهند. اگر طارمی بازی نکند برای پرسپولیس مشکل‌ساز خواهد بود چرا که او از نظر فنی در تیم خوب جا افتاده و در روند گلزنی مؤثر است. در نبود او روز سختی را برای پرسپولیس می‌بینم.

 

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان