//
کدخبر: ۹۹۵۱ //
محصص؛

بازیکنان جوان استقلال باید از نظر ذهنی برای آسیا آماده شوند / پرسپولیس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: «تیم استقلال از شکست‌هایش درس‌های مهمی گرفت و اکنون به اوج آمادگی رسیده است.»

بازیکنان جوان استقلال باید از نظر ذهنی برای آسیا آماده شوند / پرسپولیس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

مرتضی محصص در مورد آغاز لیگ قهرمانان آسیا و حضور چهار تیم ایرانی در این رقابت‌ها اظهار داشت: «استقلال که روز دوشنبه باید به مصاف الاهلی امارات برود درس‌های مهمی از شکست‌هایش آموخته است و نتایج بدی که در ابتدای فصل گرفت به سود این تیم شد. گاهی اوقات از باخت‌ها می‌توان درس‌های مهمی گرفت که در پیروزی‌ها نمی‌توان به آن رسید. استقلال اکنون تا رده سوم جدول بالا آمده است و علیرضا منصوریان با جوانانش بسیار خوب کار کرد و خوب نتیجه گرفت.»

وی ادامه داد: «دربی پایتخت را من به طور مستقیم ندیدم زیرا در ایران نبودم اما فیلم ضبط شده آن در اختیارم است. استقلال شرایط مناسبی پیدا کرده و می‌تواند در آسیا هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. همانطور که سایر نماینده‌هایمان مثل پرسپولیس،‌ ذوب آهن و استقلال خوزستان می‌توانند به موفقیت در آسیا امیدوار باشند.»

محصص با اشاره به اهمیت فراوان لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: «این رقابت‌ها مهم‌ترین اتفاق فوتبال باشگاهی در قاره آسیا است و همانطور که در اروپا نتایج لیگ قهرمانان اروپا بهترین وسیله برای ارزیابی فوتبال کشورهاست در آسیا هم همین شرایط پیش آمده است.»

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال با اشاره به جوانگرایی استقلال گفت: «جوانانی که علیرضا منصوریان انتخاب کرده درخشیده‌اند تا پیش از این شاید خیلی‌ها نام میلاد زکی‌پور یا محسن کریمی را نشنیده بودند. بهنام برزای هم پیشرفت خوبی کرده است. اگر بازیکنان استقلال از نظر ذهنی و روانی تقویت شوند می‌توانند در آسیا هم نتایج خوبی بگیرند.»

وی با اشاره به قدرت تیم پرسپولیس گفت: «پرسپولیس هم یکی از تیم‌های خوب ماست که هم خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند و هم نتایج خوبی گرفته است. برانکو مربی است که می‌تواند به پرسپولیس خیلی کمک کند. هنوز هم پرسپولیس شانس اول قهرمانی در لیگ برتر است و در آسیا هم این تیم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.»

محصص افزود: «حریفان آسیایی تیم‌های ایرانی از نظر امکاناتی و مالی بسیار پیشرفته هستند. آنها مربیان، ‌بازیکنان و حتی مشاوران فنی قدرتمندی را جذب کرده‌اند. با این حال ما هم جوانان خوبی داریم که می‌توانند در آسیا بدرخشند البته هیچ اشکالی ندارد که مربیان خوب ایرانی بتوانند مشاوران فنی قدرتمندی را از خارج جذب کنند. مشاورانی که می‌توانند پل ارتباطی فوتبال ما با فوتبال اروپا شوند. حتی زمینه برگزاری بازی‌های دوستانه را با تیم‌ها بزرگ برای ما فراهم کنند.»

وی در مورد اینکه استقلال در مقابل الاهلی امارات شانس برنده شدن دارد یا خیر، گفت: «اگر فکر کنیم تیم‌های ایرانی در این مسابقات شانسی ندارند اشتباه محضی را مرتکب شده‌ایم. واقعیت‌ آن است که فوتبال ما نسبت به پنج سال قبل هم بسیار پیشرفت کرده است و لیگ برتر ما از نظر فنی بسیار رشد داشته. باشگاه‌های ایرانی لیاقت بهترین‌ها را دارند به شرط آنکه بتوانیم آنها را تقویت کنیم. داشتن مشاوران فنی قوی خارجی در کادر فنی یکی از راه‌های تقویت تیم‌های ایرانی است.»

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان