//
کدخبر: ۹۳۴۹ //

برانکو فقط یک «ثانیه» را باخت!

مشکلات پیش روی برانکو و پرسپولیس را باید به حساب کدام اشتباه گذاشت که شرایط را این گونه برای سرخ پوشان پایتخت سخت تر کرده است.

برانکو فقط یک «ثانیه» را باخت!

در روزهای تلخ پرسپولیس، دیروز خبر ناگوار دیگری علیه این تیم منتشر شد. کمیته انضباطی فدراسیون که اخیرا نقش عجیب و پررنگی در معادلات فوتبال ایران بازی می‌کند، دیروز کمال کامیابی‌نیا را یک جلسه از همراهی پرسپولیس محروم کرد. به این ترتیب تنها هافبک دفاعی آماده قرمزها که بازی با استقلال را به دلیل دریافت کارت زرد سوم و مسابقه با سپاهان را به علت گرفتن کارت قرمز مستقیم از دست داده بود، حالا از بازی مهم با نفت تهران هم محروم خواهد بود. در حال حاضر لحظه به لحظه بر حجم مشکلات برانکو و پرسپولیسی‌ها افزوده می‌شود؛ آنچه ممکن است اندوخته ارزشمند این تیم برای کسب عنوان قهرمانی را از کف سرخ‌ها برباید و مثل سال گذشته در لحظه آخر آنها را حسرت به دل بگذارد.

در اینکه بسیاری از کارهای کمیته انضباطی عجیب و غریب است تردیدی وجود ندارد. آنها حکم بازی پرسپولیس و استقلال را زودتر از مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی اعلام کردند و در شرایطی حکم به محرومیت کمال کامیابی‌نیا دادند که این بازیکن بعد از اخراج از زمین، در رسانه‌ها از قاضی میدان عذرخواهی کرده بود. از همه عجیب‌تر اینکه بر خلاف هافبک دفاعی پرسپولیس که به خاطر اخطار و بعد کارت قرمز مستقیمش دو جلسه محروم شده و محرومیت بعدی هم به خاطر لفظی که به کار برده برای وی در نظر گرفته شده، هافبک دفاعی تراکتورسازی در وضع به مراتب بدتر فقط یک جلسه از همراهی تیمش محروم مانده! کیانی هم «ظاهرا» مثل کامیابی‌نیا یک کارت زرد و یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرده، اما فقط مسابقه با پرسپولیس را از دست داد. او بعدتر با دست به تخت سینه داور ضربه زد؛ کاری که پیام صادقیان را دو ماه خانه‌نشین کرد، اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فعلا در این مورد سکوت کرده است.

همه اینها سر جای خودشان درست، اما امروز در مورد برانکو ایوانکوویچ چه قضاوتی باید داشته باشیم؟ اگرچه در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، اما شاید اگر مربی کروات در واپسین دقایق بازی با تراکتورسازی که با برتری مطلق قرمزها هم همراه بود، به صدای هفتاد هزار هوادار پرسپولیس گوش می‌داد و کامیابی‌نیای دو کارته را تعویض می‌کرد، امروز هیچکدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد. کمال در زمین ماند و کارت گرفت، اخطار گرفت و اعتراض کرد، کارت قرمز گرفت و بد و بیراه گفت، بیراه گفت و محروم شد. به همین سادگی او از اواسط بهمن تا اواسط اسفند همه مسابقات لیگی پرسپولیس را از دست داد و البته باعث شد این تیم یک شکست در داربی و دو غایب کلیدی را هم برای بازی با سپاهان به ارث ببرد.

اول این دومینوی وحشت اما، شخص برانکو ایستاده است. برگردیم به دقیقه80 بازی با تراکتور؛ جایی که برانکو فقط با یک برگه تعویض می‌توانست تیمش را نجات بدهد. کافی بود او یک اسم قابل پیش‌بینی را روی کاغذ بنویسد و بعد خلاص؛ اینکه چرا این کار را نکرد، شاید ریشه در غرورش داشت. چه بسا او نمی‌خواست مسابقه با استقلال را آنقدر مهم جلوه بدهد که به خاطرش از ستاره‌ای محافظت کند. هر چه بود حالا سهل‌انگاری آقای مربی به شکل غیرقابل باوری دارد به ضرر او تمام می‌شود. مربیگری یعنی فن تسلط بر لحظه‌ها. برانکو یک لحظه غفلت کرد و حالا کابوس سنگینی برای خودش، تیمش و هوادارانش ساخته است. این فوتبال است؛ شعبده ثانیه‌ها و برانکو ایوانکوویچ ثانیه مهمی را باخت.

 

منبع: بانک ورزش
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان