//
کدخبر: ۹۱۶۶ //

مهران حاتمی: فاصله‌ای با حریفان نداریم

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال جوانان ایران گفت: جز تیم آمریکا که شرایطی متفاوت در بسکتبال دنیا دارند دیگر تیم‌ها در جام جهانی جوانان دست‌یافتنی هستند.

مهران حاتمی: فاصله‌ای با حریفان نداریم

 مهران حاتمی درباره قرعه تیم ملی جوانان ایران در جام جهانی زیر 19 سال اظهار کرد: ایران در گروهی قرار دارد که باید با آمریکا،‌ ایتالیا و آنگولا رقابت کند. همه ما می‌دانیم که سطح بسکتبال آمریکا کجاست و چه شرایطی دارد؛ به همین دلیل معتقدم این تیم باید کاملا جدا قرار بگیرد اما با توجه به تجربه‌ای که از کار با تیم ملی جوانان در جام جهانی دارم تاکید می‌کنم که جز آمریکا همه حریفان برای ما دست یافتنی هستند و برابرشان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

 

او ادامه داد: تجربه حضور ما در جام‌های جهانی دوره‌های قبلی نشان داد که فاصله‌ای با حریفان نداریم. به همین دلیل نیز باید با قدرت برنامه‌ریزی کنیم و با شرایط بسیار خوبی راهی جام جهانی سال آینده شویم. به نظرم یکی از نکات ویژه برای رشد این تیم نیز آمادگی روانی و اعتماد به نفس بالاست. همان‌طور که گفتم تیم‌ها دست یافتنی هستند و بازیکنان ما باید این نکته را بدانند و با این ذهنیت به مصاف حریف بروند. اگر از پیش بازنده خودشان را بدانند به مشکل خواهند خورد.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که نیاز جوانان برای حضور موفق در جام جام جهانی چیست؟ گفت: اصلی‌ترین نیاز برای رده جوانان بازی کردن است. تفاوت تیم ملی ما با حریفانش در جام جهانی تعداد بازی‌هاست و اگر این فرصت برای تیم ملی ایران ایجاد شود که بازیکنان قبل از حضور در جام جهانی چند مسابقه بسیار خوب داشته باشند مطمئنا خیلی بهتر به میدان خواهند رفت.

 

حاتمی با اشاره به شرایط تیم‌های قبلی در مسیر جام جهانی تاکید کرد: در دوره‌های قبلی وقتی تیم ملی قبل از حضور در جام جهانی بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داد بدون ترس و با اعتماد به نفس به میدان می‌رفت. رقابت با تیم‌های قدرتمند و سطح بالا باعث می‌شود آن ترس بازیکنان بریزد و به خودباوری برسند. از طرف دیگر تجربه بازی کردن‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توانند راحت‌تر کار کنند. به نظرم هر چقدر بتوانیم برای این تیم جوانان نیز تورنمنت‌هایی داشته باشیم خیلی خوب می‌شود. فدراسیون نیز برنامه‌های خوبی برای آن‌ها دارد و مطمئنا این تیم را با آمادگی کامل راهی مسابقات خواهد کرد.

 

سرمربی پیشین تیم ملی جوانان تاکید کرد: حریفان تیم ملی ایران در جام جهانی زیر 19 سال سن دارند و شرایط‌شان مثل بازیکنان ماست. نباید از این موضوع غفلت کنیم. اگر بتوانیم از نظر فنی تیم را تقویت کنیم و به آن‌ها خودباوری بدهیم وضعیت‌مان بسیار خوب خواهد شد. بازی‌های تدارکاتی خوب این امکان را به تیم می‌دهد هم‌چنین باعث می‌شود که بازیکنان بتوانند قدرت تصمیم‌گیری در شرایط  حساس خود را بالاتر ببرند.

 

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان