//
کدخبر: ۸۲۴۸ //

هیچ پسری جرات ندارد به سیما و ۲۰ شاگردش نزدیک شود + عکس

سیما عظیمی مربی هنرهای رزمی شائولین که یک بار از دست کیف قاپ ها با حرکات رزمی نجات یافته بود، حالا دختران 14 تا 20 سال را برای رقابت های بین الملی ووشو آماده می کند.

هیچ پسری جرات ندارد به سیما و 20 شاگردش نزدیک شود + عکس

به گزارش فرتاک نیوز  ، امروزه دیگر ووشو متعلق به چینی ها نیست بلکه این رشته در جهان نیز توسعه یافته است و دیگر چین حرف اول را در دنیا نمی زند.

این بار این جایگاه نصیب زنان و دختران افغانستانی شده است. آنها برای دفاع از خود به یادگیری ورزش رزمی شائولین رو آوردند. تعداد 20 نفر از آنها که میانگین سنی آنها 14 تا 20 سال است در یک باشگاه ووشو در کابل پایتخت افغانستان فعالیت می‌کنند. این دختران زیر نظر سیما عظیمی 20 ساله مربی هنرهای رزمی آموزش شائولین می‌بینند. تمرین در برف تپه شهرک حاجی نبی در کابل نیز بخشی از این آموزش‌هاست. آنها در حال آماده‌سازی خود برای روزی هستند که افغانستان بتواند زنان و دختران خود را به رقابت‌های بین‌المللی بفرستد. مربی این زنان، بر این تصمیم راسخ است.

مهارتی که او به ۹ شاگردش آموزش می‌دهد در زندگی روزمره نیز به کارشان می‌آید. او خاطره‌ای از یک کیف‌ربایی را به یاد می‌آورد که طی آن با استفاده از مهارتش در هنرهای رزمی توانسته بود مانع سرقت کیفش شود. در ادامه تصاویری از تعدادی از این زنان افغانستانی در حال تمرین ووشو را مشاهده می کنید.

636223412314418234

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان