//
کدخبر: ۷۶۶۷ //
هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال

فرصتی برای دیده شدن قبل از دربی پایتخت/ برای پیشگیری جان بده، امتیاز نه!

هفته بیست و یکم لیگ برتر پیش از برگزاری دربی پایتخت با دیدارهای حساسی بین سایر تیم‌های لیگ آغاز می‌شود

فرصتی برای دیده شدن قبل از دربی پایتخت/ برای پیشگیری جان بده، امتیاز نه!

به گزارش فرتاک نیوز، بازی‌های لیگ برتر هر وقت همزمان با دربی پایتخت بوده، تحت تأثیر قرار گرفته است. کمتر شده بازی‌های دیگر لیگ همزمان با دربی مورد توجه قرار بگیرد، اما شانسی که شاید این بار به سایر تیم‌های لیگ رو کرده، فاصله دربی با سایر دیدارهاست. همین مسئله فرصتی برای دیده شدن سایر دیدارهای لیگ خواهد بود که شاید حتی جذابیت بالایی داشته باشند و این جذابیت در شرایطی که دربی در روز دیگری برگزار می‌شود، از چشم دور نخواهد ماند.

همچنین بسیاری از تیم‌های پایین جدولی که هرکدام می‌توانند به نوعی گزینه سقوط باشند، برای اینکه کارشان به هفته‌های پایانی نکشد و خیال‌شان راحت شود، هر طور شده باید از همین هفته‌ها امتیاز جمع کنند تا با مشکل جدی روبه‌رو نشوند. به خصوص برخی تیم‌ها که دیدار رو در رو با هم دارند و برای پیشگیری هر نوع خطری، باید همین هفته‌ها امتیاز جمع کنند.

پدیده خراسان - فولاد خوزستان

دو تیمی که در نیمه پایین جدول متزلزل هستند، این هفته در شرایطی خاص به مصاف هم خواهند رفت. پدیده که از هفته گذشته درگیری حواشی زیادی از جمله تغییرات مدیریتی و البته تغییرات نافرجام کادرفنی شد، این هفته میزبان فولاد خوزستان خواهد بود. تیمی که نیم فصل خوبی را پشت سر گذاشته بود و ساسان انصاری را ستاره خود می‌دید، اما پس از افت این بازیکن نتوانست مانند قبل عمل کند. حتی بازگشت بختیار رحمانی به فولاد هم به کمک نعیم سعداوی و تیمش نیامد و فولاد درگیر اُفت شدیدی شد. این اُفت ادامه‌دار بوده تا فولاد این هفته به پدیده برسد. پدیده‌ای که همچون میهمان خود چندان اوضاع و احوال خوبی ندارد و لب مرز سقوط است. با این شرایط مهاجری و شاگردانش خوب می‌دانند که اگر در این هفته‌ها بخواهند امتیاز بدهند و فاصله‌شان با تیم‌های بالا سری بیشتر شود، در هفته‌های رو به پایان لیگ کار سختی خواهند داشت.

گسترش فولاد تبریز - سایپا

در میانه‌های جدول لیگ برتر، گسترش فولاد با 26 امتیاز جای خود را امن می‌بیند و شاید کمتر نگرانی برای ماندن در لیگ را دارد، اما این ترس با سه امتیاز کمتر برای سایپا بیشتر است. تیمی که در پایان نیم‌فصل اول جزو گزینه‌های اصلی سقوط بود، اما کمی تغییرات در سایپا این تیم را به روزهای خوبی رسانده و چند پیروزی پیاپی آنها را به آینده امیدوار کرد. با این حال سایپا هنوز حاشیه امنیت ندارد و این تیم برای بهتر شدن شرایطش باید روند پیروزی‌های خود را دنبال کند تا از انتهای جدول فاصله بگیرد. سایپا می‌تواند با پیروزی در این بازی با گسترش فولاد هم‌امتیاز شود و این مسئله تا حدود زیادی به سود شاگردان فرکی خواهد بود. گسترش فولاد هم برای اینکه امنیت فعلی‌اش به خطر نیافتد نباید شکست را قبول کند و بازی در خانه مسلماً به آنها کمک بیشتری خواهد کرد.

صبای قم - سیاه‌جامگان مشهد

باخت‌های پیاپی صبا به پایان رسیده، اما روزهای بد این تیم هنوز ادامه دارد. روزهای بد از این جهت که صبا با قعر جدول فقط یک پله فاصله دارد و برای جدا شدن از پله پانزدهم نیاز به چند برد پیاپی دیگر دارد. جان دادن و امتیاز ندادن در بازی مقابل سیاه‌جامگان می‌تواند شعار خوبی برای شاگردان صمد مرفاوی باشد که یکی از رقبای آنها در قعر جدول این تیم مشهدی است. تیمی که با 17 امتیاز یک پله بالاتر از صبای 16 امتیازی است و این بازی از این جهت حساسیت بالایی برای صبا خواهد داشت. سیاه‌جامگان هم که پس از نیم فصل سختی که داشت، در نیم فصل دوم سعی کرده نتایج بهتری بگیرد و از این جهت رقیب سر سختی برای صبا محسوب خواهد شد. بازی دو تیم قعر جدولی می‌تواند جدا از حساسیت، جذابیت بالایی هم داشته باشد.

استقلال خوزستان - صنعت نفت آبادان

قهرمان فصل گذشته لیگ، هر چقدر نیم فصل اول خوبی نداشت، در نیم فصل دوم توانست تیمی منسجم‌تر را تشکیل دهد تا در آستانه بازی‌های لیگ قهرمانان شرایط مطلوبی پیدا کند. صنعت نفت در شرایطی که در لیگ وضعیت خوبی داشت، با تغییراتی مواجه شد. مدیران باشگاه صنعت نفت تصمیم به کنار گذاشتن نادر دست‌نشان و فرصت دادن به فیروز کریمی گرفتند. دربی جنوبی‌های فوتبال ایران در این شرایط می‌تواند برای دو تیم شرایط خاصی رقم بزند، نتیجه‌ای که یا روحیه‌بخش خواهد بود یا مخرب.

نفت تهران - پیکان

بازی دو تیم تهرانی در هفته‌ای که دربی حساس تهران بین استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود، کم حساس نیست. نفت تهران که پس از نتایج خوبش در نیم فصل اول، کمی دچار اُفت شده است، برای اینکه دوباره به رتبه‌های بالاتر برسد می‌تواند با شکست پیکان 29 امتیازی و هم‌امتیاز با این تیم شود. علی دایی و شاگردانش امید زیادی دارند تا کمی شرایط‌شان تغییر کند و دوباره روند سابق خود را پیدا کنند. پیکانی ها هم که در رتبه پنجم جدول قرار دارند، در این هفته با این امید که ذوب‌آهن و استقلال امتیاز از دست بدهند و خودشان از سد نفت بگذرند می‌خواهند به رتبه‌های بالاتر برسند. این شرایط می‌تواند پیکانی‌ها را امیدوار کند تا بتوانند در هفته‌های آینده با تداوم پیروزی‌هایش امیدهایی برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشد که البته کار بسیار سختی است.

سپاهان اصفهان - ماشین‌سازی تبریز

برای عبدالله ویسی دیدار با پیکان چندان جالب نبود. پس از شکست 3 بر 2 مقابل این تیم، باشگاه سپاهان تصمیم گرفت تا سرور جپاروف را جذب کند و همین مسئله باعث شد سرمربی جوان سپاهانی‌ها استعفا کند. استعفایی که رسمی نبود و با انتشار نامه‌ای در رسانه‌ها صورت گرفت. این اتفاق پای رئیس کارخانه فولاد مبارکه سپاهان را به میان کشید تا ویسی را راضی به ماندن کند و بالاخره این اتفاق هم افتاد. سپاهانی‌ها پس از پشت سر گذاشتن این حاشیه‌ها، این هفته باید رو در روی ماشین‌سازی قرار بگیرند. تیمی که با وجود تلاش برای ماندن در لیگ، اما نتایج خوبی نمی‌گیرد و هفته گذشته هم 3 بر صفر مقابل استقلال شکست خورد. با این حال فرهاد کاظمی برای فرار از ورته سقوط باید بالاخره به پیروزی برسد و مطمئناً برای این تیم که با 10 امتیاز قعرنشین است، یک امتیاز هم کافی نیست.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته بیست‌ویکم لیگ برتر شانزدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه، 21 بهمن‌ماه 95

پدیده خراسان - فولاد خوزستان، ساعت  14:30، ورزشگاه ثامن مشهد

گسترش فولاد تبریز - سایپا، ساعت 15، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

صبای قم – سیاه‌جامگان مشهد، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

استقلال خوزستان- صنعت نفت آبادان، ساعت 15:30، ورزشگاه غدیر اهواز

نفت تهران - پیکان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی تهران

سپاهان اصفهان - ماشین‌سازی تبریز، ساعت 16، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

شنبه، 23 بهمن‌ماه 95

تراکتورسازی تبریز - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 18:30، ورزشگاه یادگار امام تبریز

یکشنبه، 24 بهمن‌ماه 95

استقلال - پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه آزادی تهران

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان