//
کدخبر: ۵۶۲۴ //

وجود دست‌های پنهان برای قهرمانی یک تیم خاص حرف بیهوده‌ای است/ پرسپولیس قبل از پایان لیگ می‌تواند قهرمان شود

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس گفت: این شایعه که برخی‌ها مدعی شده‌اند دست‌هایی در کار است تا یک تیم خاص قهرمان شود، از نظر من حرفی بی‌فایده و بیهوده‌ای است.

وجود دست‌های پنهان برای قهرمانی یک تیم خاص حرف بیهوده‌ای است/ پرسپولیس قبل از پایان لیگ می‌تواند قهرمان شود

 

به گزارش فرتاک نیـوز، کمال کامیابی‌نیا درخصوص صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر، کم گل خوردن این تیم، بازی با تراکتورسازی و دربی و همچنین برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه دست‌هایی در کار است تا یک تیم خاص قهرمان شود، صحبت‌هایی کرد.

 

مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

 

* : پرسپولیس با 44 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. به عنوان یکی از بازیکنان اصلی این تیم روند پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

 

خوشبختانه شرایط ما خیلی خوب است. از سال گذشته که مدیران باشگاه کار را در دست گرفتند تلاش زیادی کردند تا محیط خوبی را برای بازیکنان آماده کنند. از طرف دیگر برانکو هم زحمات زیادی‌ می‌کشد و تمرینات بسیار خوبی برای ما درنظر می‌گیرد. مطمئنا خبرنگارانی که در تمرینات ما حضور دارند این حرف من را تصدیق می‌کنند که تمریناتی که ما انجام می‌دهیم را هیچ تیمی در ایران انجام نمی‌دهد. ثمره این تمرینات خوب را ما در بازیهای‌مان می‌بینیم و نتایج گویا همه چیز است. حتی بازیکنانی مثل سروش رفیعی و سامان نریمان‌جهان که به ما اضافه شدند هم اذعان دارند که تمرینات برانکو را در هیچ تیمی ندیده‌اند. ما با هدف قهرمانی در لیگ شرکت کرده‌ایم و تا روز آخر برای خوشحالی دل هواداران‌مان می‌جنگیم.

 

* : چیزی که مشخص است این است که در پرسپولیس رفاقت زیادی بین بازیکنان وجود دارد.

 

صددرصد همین‌طور است. برانکو تأثیر زیادی روی بازیکنان دارد و می‌بینیم که معمولا در هر بازی یکی، دو بازیکن اصلی ما حضور ندارند اما بازیکنان جایگزین به بهترین شکل کار می‌کنند. از مدیریت باشگاه گرفته تا کادر فنی و بازیکنان همگی یک هدف داریم و در این بین نباید از نقش تماشاگران‌مان هم راحت بگذریم. آنها در این مدت از ما حمایت بسیار زیادی کردند و این موضوع انرژی زیادی به ما داده است.

 

* : روز گذشته در قم صبا را هم شکست دادید و فاصله خودتان را با تراکتورسازی به عنوان رقیب جدی در لیگ برتر افزایش دادید.

 

واقعا بازی کردن مقابل صبا سخت بود. آنها در نیمه اول در زمین خودشان جمع شده بودند و چشم به ضدحملات داشتند. ما فکر همه چیز را کرده بودیم. دیروز هم بازی منطقی و باهوشی انجام دادیم. در نیمه اول با صبای قم مدارا کردیم اما با توجه به آنالیزی که نسبت به این حریف داشتیم می‌دانستیم که بازیکنان صبا از دقیقه 70 به بعد دچار افت بدنی می‌شوند و از این دقیقه بود که سوار بر بازی شدیم و خوشبختانه 2 گل زدیم که حتی می‌توانستیم 2 گل دیگر هم بزنیم. البته زمین ورزشگاه هم شرایط خوبی نداشت چرا که از دقیقه 20 به بعد کمی زمین گل‌آلود و این موضوع کار را برای ما سخت کرد اما خوشحالم که برنده شدیم.

 

* : مربیان و بازیکنان صبای قم معتقد بودند که ضربه سر بازیکن این تیم از خط دروازه رد شده بود. تو این صحنه را دیدی؟

 

من فکر می‌کنم خیلی سخت است که بخواهیم این مسئله را تشخیص دهیم. مطمئنا اگر توپ بازیکنان صبا از خط دروازه رد شده بود دوربین‌ها آن را نشان می‌دادند. کمک‌داور هم روی خط قرار و دید خوبی نسبت به این صحنه داشت. البته نظر شخصی من این است که آن توپ گل نشد.

 

* : این روزها برخی‌ها معتقدند که داوری‌ها به سود پرسپولیس است. تو با این موضوع موافقی؟

 

نه! باید بگویم فشار زیادی روی داوران قرار دارد. نظر شخصی من این است که در بازی با سایپا من بی‌جهت کارت زرد گرفتم که این موضوع باعث شد تا در آستانه محرومیت باشم و الان چند بازی است که محتاط‌تر بازی می‌کنم تا کارت نگریم و محروم نشوم. به نظر من در بازی با سایپا من نباید کارت زرد می‌گرفتم. شاید اگر باشگاه ما هم اعتراض می‌کرد، کارت من پاک می‌شد. از طرفی حداقل 3 پنالتی محرز ما که کاشناسان هم آن را تأکید کردند، اعلام نشده است. با این همه، معتقدم باید به داوران کمک کرد و بازیکنان هم باید حرفه‌ای‌تر باشند و روی هر صحنه‌ای اعتراض نکنند. اگر شرایط برای داوران خوب باشد آنها راحت‌تر می‌توانند قضاوت کنند. به هر حال داوران قشری هستند که هوادار ندارند و وظیفه ما بازیکنان است که به آنها کمک کنیم.

 

* : این روزها مصاحبه‌ها یا بیانیه‌هایی منتشر می‌شود که در آن برخی‌ها معتقدند دست‌هایی در کار است تا یک تیم خاص قهرمان شود و در این بین نگاه‌ها به سمت پرسپولیس می‌رود. به عنوان یکی از بازیکنان پرسپولیس، شفاف بگو آیا دست‌هایی در کار است تا پرسپولیس قهرمان شود؟

 

این حرفها بی‌فایده است. چیزی که مشخص است این است که پرسپولیس روند خوبی دارد و نتایجی که تیم ما می‌گیرد واضح و مشخص است. همه دیده‌اند که داوری‌ها به ضرر ما بوده است به نفع ما نبوده است. من نمی‌دانم این حرفها برای چیست اما می‌دانم که این شایعات را می‌سازند تا برای پرسپولیس به عنوان پرهوادارترین تیم ایران حاشیه درست کنند. آنها می‌خواهند کنایه بزنند تا به حاشیه برویم اما مردم باهوش‌تر از این حرفها هستند که فریب این مسائل را بخورند.

 

* : هفته آینده باید یک بازی حساس مقابل تراکتورسازی را برگزار کنید که به نوعی فینال لیگ است.

 

قطعا بازی سختی داریم. از اول فصل ما و تراکتورسازی مدعی قهرمانی بودیم و این رقابت هر هفته سخت‌تر شده البته خوشبختانه فاصله امتیازی ما با این تیم خوب است اما نباید فراموش کرد که مهم‌ترین بازی ما بازی با تراکتورسازی است. ما از همین امروز بازی با صبا را فراموش کردیم و فقط به بازی با تراکتورسازی فکر می‌کنیم. این بازی برای ما 9 امتیازی خواهد بود و مطمئنا اگر برنده شویم می‌توانیم به قهرمانی امیدوارتر باشیم.

 

* : قبول داری که بازیکنان پرسپولیس گاهی اوقات کارت‌های زرد بی‌موردی می‌گیرند که فنی هم نیست؟

 

قطعا کارت‌های بی‌مورد به تیم ضربه می‌زند و به نظرم ما بازیکنان هم باید حرفه‌ای‌تر باشیم و به هر چیزی اعتراض نکنیم تا بی‌جهت کارت نگیریم. بازیکنان باید باهوش‌تر باشند.

 

* : 4 بازیکن پرسپولیس در آستانه از دست دادن دربی هستند و اگر در بازی با تراکتورسازی کارت بگیرند، دربی را از دست خواهند داد. این موضوع نگران‌کننده نیست؟

 

ببینید بازی با صبا 3 امتیاز داشت و بازی با استقلال هم برای ما 3 امتیاز خواهد داشت. قطعا بازیکنان در هر بازی با همه توان و انرژی به میدان خواهند رفت و کسی کم نمی‌گذارد. خود من فصل گذشته در بازی با ملوان که گل هم زدم کارت زرد گرفتم و دربی را از دست دادم. ما در آن بازی 3 امتیاز را گرفتیم و در کورس قهرمانی باقی ماندیم. ان‌شاءالله که کسی در بازی با تراکتورسازی کارت نگیرد اما اگر هم این اتفاق بیفتد، بازیکنان جایگزین خوبی داریم که بتوانند جای بازیکنان را پر کنند.

 

* : به هر حال این موضوع نگران‌کننده است. شاید بازیکنی به خاطر حضور در دربی بازی با تراکتورسازی را فدا کند و این موضوع باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است.

 

به هیچ عنوان چنین چیزی نیست. ما بعد از بازی با استقلال هم 2 بازی سخت مقابل سپاهان و نفت تهران داریم و تک تک بازیها برای ما مهم است. درست است که چند بازیکن در آستانه محرومیت هستند اما با همه وجود و تلاش خودمان بازی می‌کنیم و هیچ بازیکنی بازی با تراکتورسازی را فدای حضور در دربی نمی‌کند. تفکر ما این است که در هر بازی برای برد به میدان می‌رویم.

 

* : از چند روز دیگر بازیهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم شروع می‌شود. این موضوع به هر حال فشار بیشتری به بازیکنان وارد می‌کند.

 

مطمئنا هر بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند فشار زیادی را تحمل می‌کند. انتظارات از بازیکنان پرسپولیس بالاست و مهم است که باشگاه برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد. مطمئنا اگر همیشه در مسافرت باشیم به بدن بازیکنان فشار می‌آید. باید به مسایل جزیی و ریز هم توجه شود. شاید از نظر پول و بازیکنان گرانقیمت قابل مقایسه با تیم‌های قدرتمند آسیا نباشیم اما از نظر فنی قطعا چیزی از این تیم‌ها کم نداریم.

 

* : بعد از گل اول پرسپولیس، شادی گل جالبی را برای وحید امیری انجام دادید و به نظر می‌رسد جشن عروسی او را یک روز زودتر در زمین فوتبال گرفتید.

 

به هر حال وحید چند سالی بود که می‌خواست مراسم عروسی‌اش را برگزار کند اما به دلیل حضور در اردوها و تمرینات این فرصت نبود و حالا این شرایط مهیا شد تا او بتواند جشن عروسی خود را امروز برگزار کند. همه ما آرزو می‌کنیم که وحید در کنار خانواده‌اش زندگی خوش و خرمی داشته باشد چرا که او لایق بهترین‌هاست.

 

* : پرسپولیس امسال مدعی اصلی قهرمانی است. نظرت در این خصوص چیست؟

 

چندی پیش در یک مصاحبه گفتم که قهرمان تا روز پایانی لیگ مشخص می‌شود اما ما این پتانسیل را داریم که بتوانیم قبل از پایان لیگ قهرمان شویم. همه ما می‌دانیم که چه هدفی داریم و در هر بازی برای 3 امتیاز وارد زمین می‌شویم. خیلی‌ها مصاحبه می‌کردند و می‌گفتند پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهد اما خدا را شکر تا اینجا خوب نتیجه گرفتیم. ما می‌توانیم 4، 3 هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شویم و شادی را به هواداران‌مان هدیه کنیم اما باید پذیرفت که هنوز 11 هفته و 33 امتیاز باقی مانده است و چیزی از الان تمام‌شده نیست. ما باید بازی به بازی پیش برویم و از حالا همه ما به بازی با تراکتورسازی فکر می‌کنیم نه چیز دیگر.

 

* : 19 بازی و تنها 5 گل خورده. این یک رکورد فوق‌العاده است. چه اتفاقی افتاده که پرسپولیس گل نمی‌خورد؟

 

ما در طول هفته تمرینات خوبی داریم و نقاط ضعف‌مان را به خوبی پوشش می‌دهیم. هر بازی که انجام می‌شود ما تیم‌مان را خیلی خوب آنالیز می‌کنیم و هر بازیکن در جریان عملکردش قرار می‌گیرد. ما تا اینجای لیگ فقط 5 گل خورده‌ایم و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید کم گل بخورد. شما ببینید سال گذشته استقلال خوزستان قهرمان شد آن هم در حالی که کمترین گل خورده را داشت. البته این را بگویم که همه بازیکنان از خط حمله گرفته تا بازیکنان دیگر، عملکرد بسیار خوبی در کارهای دفاعی دارند و این گل نخوردن ما حاصل یک دفاع تیمی است و امیدوارم این روند را حفظ کنیم.

 

* : در پایان اگر صحبت خاصی داری بگو.

 

جا دارد تا از هواداران‌مان تشکر کنم که حمایت بسیار پرشوری از ما داشته‌اند و دیروز در قم هم برای ما سنگ‌تمام گذاشتند. امیدوارم در بازی با تراکتورسازی هم به ورزشگاه بیایند و استادیوم آزادی را پر کنند تا بتوانیم یک روز خوب را برایشان بسازیم. مطمئنا حضور هواداران به ما انرژی زیادی می‌دهد و هدف همه ما این است که به آنها شادی هدیه کنیم.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان