//
کدخبر: ۵۳۰۰۳ //
هفته هشتم لیگ برترفوتبال

غیبت پرسپولیس و رونمایی از استقلال بدون مربی

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران از فردا - سه شنبه - در حالی در غیاب پرسپولیس آغاز می شود که تیم پرآوازه استقلال با بحرانی بی سابقه در تاریخ این باشگاه روبرو بوده و با تکیه زدن بر قعر جدول قرار است در اقدامی غیر معمول مربی بدن ساز تیم مسئولیت هدایت آبی پوشان را به عهده داشته باشد، در صورتی که میک درموت به خاطر دریافت کار قرمز در دیدار قبلی اجازه نشستن روی نیمکت را ندارد.

 غیبت پرسپولیس و رونمایی از استقلال بدون مربی
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته هشتم رقابت های لیگ برتر با دیدار تیم های سپید رود رشت و استقلال تهران در ورزشگاه شهید عضدی رشت آغاز می شود، در این دیدار برای نخستین بار چهره استقلال بدون منصوریان رونمایی می شود. تیم استقلال که به نظر می رسد هنوز در شوک برکناری سرمربی به سر می برد در یک هفته گذشته پشت درهای بسته تمرینات خود دنبال کرد و همچنان مدیران باشگاه ناتوان در انتخاب سرمربی جدید هستند و هر روز نام های پرطمطراقی از این باشگاه به گوش می رسد.

 

به هرحال استقلال با این شرایط باید مقابل هواداران پرشور تیم شمالی کشور بازی کند و همه اندوخته های خود را برای فرار از قعر جدول به میدان بیاورد.

 

تیم فولاد خوزستان در هفته هشتم با تیم استقلال خوزستان دیدار خواهد کرد، شاگردان سیروس پورموسوی که به لطف نتایج مطلوب هفته های اخیر با کسب 13 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر قرار دارند. به نظر می رسد فولادی ها در این دیدار برابر استقلال خوزستان که این روزها در وضعیت خوبی نیستند مشکل نداشته باشند. آنان در صورت برتری در این دیدار به رده دوم جدول رده بندی لیگ صعود می کنند.

 

در دو دیدار مهم دیگر هفته هشتم، نفت طلاییه از سپاهان اوج گرفته در تهران پذیرایی می کند. علی کریمی که دردو دیدار قبلی خود یک تساوی و یک شکست در کارنامه دارد، در حالی روز سه شنبه تیمش را برابر سپاهان به میدان می برد که این تیم در هفته هفتم، نمایش قابل تحسینی برابر تیم پرسپولیس داشت و در صورت ارائه آن بازی، برای کریمی و تیمش نیز مشکل ساز خواهد بود .

 

اما دیدنی ترین بازی هفته میان تیم های ششم و هفتم جدول رده بندی برگزار می شود، جایی که علی دایی و تیمش با ذوب آهن به سرمربی گری امیر قلعه نویی دیدار خواهند کرد. به طور حتم حاشیه های دیدار این دو تیم بیشتر از متن آن اهمیت خواهد داشت و قدرت نمایی این دو حریف نامداردر کنار زمین جالب و دیدنی خواهد بود.

 

علی دایی که با شورو هیجان در کنار زمین تیم هایش را هدایت می کند برابر قلعه نویی قرار می گیرد که در دشوارترین بازی های تیمش نیز خود را خونسرد نشان می دهد و سعی دارد تفاوت های خود را در فوتبال ایران نشان دهد.

 

رقابت های هفته هشتم با یک روز تعطیلی، روز پنجشنبه مجددا از سر گرفته می شود. در این روز تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی در شهرآورد تبریز به میدان می روند و تیم های سیاه جامگان و پیکان و سرانجام تیم های صدرنشین پارس جنوبی جم و پدیده مشهد با یکدیگر دیدار خواهندکرد.

 

نکته قابل توجه در خصوص تیم تراکتورسازی، شرایط نامطلوب این تیم در فصل جاری رقابت های لیگ برتر است. یحیی گل محمدی سرمربی تراکتورسازی در یکی از تازه ترین اظهارنظرهای خود در باره تیم عنوان کرد: چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند شاید وضع تیم بدتر از این هم بشود.

 

در هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران دیدار تیم های اول و دوم جدول رده بندی حائز اهمیت است و تیم پدیده در صورت برتری برابر پارس جنوبی جم فرصت صدر نشینی را پیدا می کند و می تواند نام خود را به عنوان یکی از تیم های صدر نشین این رقابت ها به ثبت برساند.

 

غایب بزرگ هفته هشتم تیم پرسپولیس است که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان در ابوظبی به سر می برد و فردا دیدار حساس این دو تیم غرب آسیا همه نگاه فوتبال دوستان را به خود معطوف کرده است. زمان برگزاری دیدار پرسپولیس و نفت آبادان در هفته هشتم هنوز مشخص نشده است.

 

آمارهای قابل توجه نیم فصل نخست لیگ برترتا آغاز هفته هشتم

 

* تا پایان هفته هفتم رقابت های لیگ برتر 112 دیدار برگزار شد و 129 گل زده شده است. میانگین گل های زده در هر بازی آمار جالبی را نشان نمی دهد.

 

* تیم های پارس جنوبی جم، پدیده مشهد و ذوب آهن هر کدام با 14 گل زده بیشترین سهم را در این شاخص به خود اختصاص داده اند و تیم پرسپولیس نیز 13 گل زده دارد.

 

* شاگردان مهدی تارتار در تیم صدرنشین پارس جنوبی جم با کسب 5 برد و 2 تساوی، تنها تیم بدون باخت این رقابت ها تا پایان هفته هفتم رقابت ها هستند و تیم های گسترش فولاد و استقلال تهران هر کدام چهار شکست را ثبت کرده اند.

 

* درحال حاضر تیم پارس جنوبی جم با کسب 17 امتیاز درصدر و تیم استقلال تهران با 5 امتیاز در قعر جدول رده بندی این رقابت ها بوده و اختلاف امتیاز این دو تیم به 12 امتیاز می رسد.

 

* هفته دوم رقابت های لیگ برتر با ثبت 25 گل پر گل ترین هفته این رقابت ها بوده و هفته های سوم و پنجم با 15 گل، کمترین آمار گل های زده را داشته است.

 

* پر گل ترین بازی در لیگ برتر به دیدار تیم های ذوب آهن و استقلال خوزستان درهفته ششم باز می گردد که ذوب آهن دراین دیدار حریف را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد.

 

* مرتضی تبریزی، محمد قاضی، مهدی طارمی و مرتضی آقاخان با زدن چهار گل در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر قرار دارند.

 

* «مهدی طارمی» بازیکن پرسپولیس در پایان هفته هفتم به دلیل رفتار غیرحرفه ای که امروز در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و در حالی که با تیمی دیگر قرارداد داشت، به پرسپولیس پیوست. این رفتار کاملا غیرحرفه ای او منجر تشکیل پرونده حقوقی در فیفا شد و خودش و تیمیش را در یک بحران قرار داد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۰۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان