//
کدخبر: ۵۲۵۴ //
نبویان؛

برانکو:حیف که استقلالی هستی!

به گزارش فرتاک نیوز، مجری برنامه سرخابی در فضای مجازی گفت: «وقتی مهدی طارمی را به برنامه‌مان دعوت کردیم، محسن مسلمان هم می‌خواست تا همراه طارمی به برنامه بیاید. ما هم وقتی این اشتیاق را دیدیم خیلی خوشحال شدیم و مسلمان را دعوت کردیم.»

 

 

 امیرعلی نبویان یکی از چهره‌های محبوب تلویزیون ایران است. نبویان پس از حضورش در جعبه جادویی و همچنین درخشش در برنامه خندوانه به اوج محبوبیت رسید.

 

مجری محبوب و خوش‌صحبت تلویزیون ما که این روزها مجری‌گری برنامه اینترنتی سرخابی را به عهده دارد در گفت‌وگویی مفصل صحبت‌های جالبی را مطرح کرد: «به خاطر فحش من استقلال 10 میلیون تومان جریمه شد.»

 

* می‌خواستیم در مورد برنامه‌ سرخابی با شما صحبت کنیم؛ از برنامه راضی هستید؟

- سیاست کلی برنامه تعریف شده است و ما از روی همان ساختار کلی پیش می‌رویم. از قبل در مورد برنامه و آیتم‌های آن فکر کرده بودیم و تلاش کردیم تا فقط یک برنامه گفت‌وگو محور و تکراری نداشته باشیم. به همین دلیل آیتم‌های مثل شوخی، اسم فامیل، تیراندازی و طرح‌های دیگر را به برنامه اضافه کردیم.

 

* تا اینجای کار فکر می‌کنید که استقبال خوبی از برنامه شده؟

- در مورد این موضوع نمی‌شود اساسا معیار و متر درستی داشت. شاید یک نفر دو دقیقه اول برنامه را ببیند و بعد بی‌خیال برنامه شود اما همین برای برنامه‌ای که در فضای مجازی پخش می‌شود، کنتور می‌اندازد. با این حساب و با توجه به اینکه برنامه Shear می‌شود، نمی‌توان تعداد بیننده‌ها را تخمین زد. علی‌رغم اینکه این روزها همه می‌گویند سر مردم توی موبایل‌شان است، ولی تلویزیون همچنان بی‌رقیب است و اگر ما صحبتی می‌کنیم فقط از روی بازخورد رفتاری مردم در کوچه و خیابان است.

 

* همان بازخورد رفتاری چطور است؟

- معمولا در کوچه و خیابان مردم ناراضی نیستند و من فکر می‌کنم نگاه‌ها مثبت است البته نباید فریب این موضوع را خورد چون در آن تایم کوتاهی که مردم در کوچه و خیابان شما را می‌بینند، بیشتر در مورد اتفاق‌های خوب صحبت می‌کنند و به همین دلیل نمی‌شود آن را معیار درستی قرار داد.

 

* خودتان اهل فوتبال هستید؟

- شما چه فکر می‌کنید؟

 

* تا جایی که من می‌دانم، شدیدا فوتبالی هستید؟

- (خنده) ‌مجموع خاطره‌های خوب و فوتبالی من به دهه 90 میلادی و سال 2000 تا 2010 برمی‌گردد. از سال 2010 به بعد از فوتبال خارجی فاصله گرفتم و دیگر نتوانستم مثل قبل بازی‌های خارجی را دنبال کنم. البته هنوز هم آن نسل مورد علاقه و دوست‌داشتنی‌ام را دنبال می‌کنم. برایم حالت نوستالژیک دارد و هنوز دوست دارم بدانم که آن بازیکنان کجا هستند و چکار می‌کنند. فوتبال داخلی هم که همیشه برای من جذاب است و از دهه 60 تا امروز آن را دنبال می‌کنم.

 

* در مورد تمایل رنگی‌‌تان صحبت می‌کنید؟

- (خنده) خودت چه فکر می‌کنی؟

 

* استقلالی... (خنده).

- من استقلالی هستم و این موضوع را در برنامه‌ام اعلام کردم. اعلام کردن این موضوع دو دلیل عمده داشت؛ یک، هر چقدر که نقش بازی کنید، دوربین دروغ نمی‌گوید... پس خیلی صادقانه از علاقه رنگی‌ام صحبت کردم. هر چند که این علاقه فقط در دل من است و به کار من ربطی نداشت اما دوست داشتم تا صادقانه با مردم جلو بیایم. موضوع دوم این بود که می‌خواستیم با استفاده از این موضوع و مطرح کردن علایق رنگی در پشت صحنه بیش از پیش به میهمانان‌مان نزدیک شویم به هوای همین کری‌خوانی‌ها و چک و چانه زدن‌ها فضای صمیمی در پشت دوربین برای ما ایجاد می‌شد که با استفاده از آن می‌توانستیم برنامه بهتری داشته باشیم. به طور مثل من می‌گفتم استقلالی هستم و تهیه‌کننده‌مان پرسپولیسی بود و کارگردان‌مان استقلالی بود (خنده)

 

* اما همین تمایلات رنگی باعث شد تا علی ضیاء دچار دردسرهای زیادی شود.

- من در آن ماجرا پشت علی ضیاء ایستادم. جدا از اینکه علی دوست خیلی خوب من است و او را خیلی دوست دارم احساس می‌کردم که حق با او بوده. من تا امروز رفتار هواداری و متعصبانه‌ای از علی ضیاء ندیدم و این را فراموش نکنید که اگر چیزی برای علی ضیاء دردسرساز شد، به خاطر ورود بعضی‌ها به محیط و حریم خصوصی او بود. پس بهتر است که به خاطر این اتفاق علی ضیاء را قضاوت نکنیم.

 

* رویارویی شما با سرمربی تیم پرسپولیس در برنامه کریسمس هم جالب بود.

- برانکو در اولین برخوردی که با من داشت، کلی از من تعریف کرد و در پایان گفت حیف که استقلالی‌ هستی (خنده). همین شوخی‌ها و همین کری‌خوانی‌ها سبب شد رابطه من و برانکو حسابی گرم شود و این یکی از سیاست‌های برنامه ما بود. به طور مثال در برنامه‌ای که طارمی و مسلمان مهمان ما بودند، من و امید ابراهیمی در یک تیم ایستادیم و من صراحتا گفتم که پرسپولیسی‌ها در تیم دیگری قرار دارند.

 

* سابقه اجرای برنامه ورزشی هم داشتید؟

- من سابقه اجرای برنامه‌های ورزشی نداشتم اما در این کار هیچ مشکلی نداشتم و به قول معروف اصلا کار سختی نبود. از آنجایی که دوستان زیادی در ورزش داشتم و در بحث‌های ورزشی شرکت می‌کردم، مشکل خاصی نداشتم و دوستان هنری من هم همگی ورزش می‌کنند و این به من کمک زیادی کرد.

 

* شما در برنامه‌تان هرگز وارد بحث‌های فنی و داوری نمی‌شوید.

- این دلیل دارد... وقتی که ما آنتن نداریم و در زمان خاصی برنامه‌مان از تلویزیون پخش نمی‌شود نمی‌توانیم به این مسایل بپردازیم. مثلا وارد شدن به بحث فنی و داوری مربوط به همان زمانی است که بازی پخش شده اما مشتری‌های ما در فضای مجازی ممکن است که چند روز بعد بخواهند برنامه را ببینند و با توجه به این قضیه بحث‌های ما دیگر موضوعیت ندارد. کسی که دنبال این مسایل باشد می‌تواند دیگر برنامه‌های ورزشی را دنبال کند. بدون شک وقتی برنامه‌ای با 17، 18 سال سابقه هر هفته از تلویزیون پخش می‌شود، جایگاه خوبی دارد و به همین دلیل ما نمی‌توانیم کاری را که برنامه 90 انجام می‌دهد، انجام دهیم.

 

* در مورد عادل فردوسی‌پور چه نظری داری؟ حتما شنیده‌ای که بعضی‌ها شما را با عادل و 90 مقایسه می‌کنند؟

- من کار عادل را خیلی دوست دارم و طرفدار 90 هستم. به نظر من برنامه ما با 90 خیلی فرق دارد ولی با توجه به اینکه 90 جایگاه خوبی به دست آورده همه می‌خواهند دیگر برنامه‌های ورزشی را با 90 مقایسه کنند.

 

* همه 90 را الگو قرار می‌دهند و دوست دارند شما را با عادل و برنامه‌اش مقایسه کنند.

- من نه اینستاگرام دارم و نه تلگرام! نمی‌دانم چه کسانی این مقایسه را انجام داده‌اند ولی فکر می‌کنم که این‌جور مسایل بیشتر در فضای مجازی اتفاق می‌افتد. از همین‌جا اعلام می‌کنم که این مقایسه اصلا درست نیست چون عادل جایگاه بسیار خوبی دارد و برنامه‌اش در تلویزیون پخش می‌شود همین که ما را با 10 برنامه اینترنتی با برنامه 18ساله 90 مقایسه می‌کنند، خوب است.

 

* خودتان هم برنامه 90 را تماشا می‌کردید؟

- خیلی زیاد. به نظر من عادل فردوسی‌پور بهترین مجری و بدون تعارف برنامه‌اش هم جزو بهترین‌ها است. عادل و 90 به جایی رسیده‌اند که خیلی‌ها برای رفتن به این برنامه سر و دست می‌شکنند و این نشان می‌دهد که فردوسی‌پور خیلی زحمت کشیده تا به اینجا رسیده. اگر خاطرتان باشد وقتی برنامه 90 راه افتاد، خیلی‌ها در مورد آن گارد داشتند و حتی می‌گفتند که پخش شدن برنامه 90 از تلویزیون به صلاح فوتبال نیست. اما حالا که زمان زیادی از آن دوران گذشته همه می‌گویند که 90 به درد فوتبال می‌خورد و گذر زمان نشان داده که این برنامه برای فوتبال ما مفید بوده. اگر دقت کنید عادل هم آن اوایل این موضع وارسته و تند و تیز را نداشت و نمی‌توانست به این شکل رفتار کند اما رفته‌رفته اوضاع برای او بهتر شد و عادل توانست بهترین شود. این اتفاق در مورد خندوانه هم افتاد... هر چند که خیلی‌ها 90 و خندوانه را با هم مقایسه می‌کردند اما خندوانه مسیر خودش را رفت و به مرور جا افتاد. خندوانه هم به جایگاهی شبیه 90 رسید. بعد از اینکه حدود 200 برنامه از خندوانه پخش شد کار به جایی رسید که ما آقای حداد عادل را هم در این برنامه دیدیم. الان وضعیت طوری است که هر چهره‌ای که تمایل به حضور در تلویزیون داشته باشد دوست دارد تا به خندوانه برود. من فکر می‌کنم اگر برنامه ما هم مسیر درست و خوبی داشته باشد حداقل در فضای اینترنتی می‌تواند جای خودش را باز کند و به چنین جایگاهی برسد. یادم هست وقتی مهدی طارمی را به برنامه‌مان دعوت کردیم، محسن مسلمان هم می‌خواست تا همراه طارمی به برنامه بیاید. ما هم وقتی این اشتیاق را دیدیم خیلی خوشحال شدیم و مسلمان را دعوت کردیم.

 

* دوست داشتید که برنامه‌تان در تلویزیون پخش می‌شد؟

- مسلما اگر قرار بود که برنامه ما در تلویزیون پخش شود یکسری چیزها عوض می‌شد. بعضی از بحث‌ها و آیتم‌ها در چارچوب مقررات و موازین تلویزیون نیست و برنامه ما برای انتشار در فضای مجازی و امکانات آن طراحی و ساخته شده است. اما با تمام این حرف‌ها داشتن طیف گسترده مخاطب تلویزیون برای هر کسی قابل توجه است.

 

* فکر می‌کنید که جذاب‌ترین برنامه‌تان کدام بوده است؟

- من فکر می‌کنم برنامه‌ای که برای برانکو درست کردیم خیلی جذاب بود. با توجه به اینکه او یک خارجی بود و در کشور خودش نبود، ترجیح دادیم تا به‌خاطر تفاوت فضا و محیط کار برای او یک جشن کوچک بگیریم تا بخشی از دلتنگی‌هایش را جبران کرده باشیم. برای آن برنامه جدا از جشن سال نو گروه آواز تهران را دعوت کردیم و آنها آهنگ "جنگل‌بلز" را برای برانکو خواندند. چلنگر لباس بابانوئل پوشید و برای برانکو کادو آورد. مصاحبه‌ای با خانواده برانکو ترتیب دادیم و با آن مصاحبه سرمربی پرسپولیس را سوپرایز کردیم و بالاخره تصاویری از شهر برانکو پخش کردیم تا دلتنگی‌های او را برای چند ساعت برطرف کرده باشیم. آرزوی بزرگ برانکو و چلنگر در آن برنامه این بود که صلح جهانی برقرار شود و کسی با کسی نجنگد. به همین دلیل مسابقه تیراندازی ترتیب دادیم و قرار گذاشتیم تا از وسایل تیراندازی فقط به عنوان اسباب‌بازی استفاده کنیم. تا جایی که به من گفتند این برنامه جزو پربیننده‌ترین‌ها بوده است. شاید به خاطر فراز و فرودهای برنامه‌های ورزشی خیلی‌ها برای حضور در یک برنامه گارد داشته باشند و مدام از خودشان بپرسند: "امروز قرار است چه حاشیه و برنامه‌ای درست شود". اما سیاست خوب تهیه‌کننده برنامه ما این بود که این گارد باز شود. ما تا جایی با مهمان‌ها رفیق و هماهنگ هستیم که حتی اگر صحبت و آیتمی را دوست نداشته باشند آن را اجرا نمی‌کنیم و یا از برنامه درمی‌آوریم.

 

* چرا منصوریان را دعوت نکردید؟

- ما برانکو را دعوت کردیم... برانکو مسیحی بود و برای حضور در برنامه برایش دلیل داشتیم. اما منصوریان مسلمان است (خنده).

 

* خب برای مراسم‌های دیگر مثل شب یلدا منصوریان را دعوت می‌کردید.

- آن هفته برنامه نداشتیم!

 

* به هر حال منصوریان می‌تواند گزینه خوبی برای حضور در برنامه‌تان باشد مگر اینکه او نخواهد به برنامه‌تان بیاید و یا به دلیل نتایج استقلال نخواهید او را دعوت کنید.

- ما با برانکو هم وارد بحث فنی نشدیم. پس با توجه به این موضوع چنین اتفاقی برای منصوریان هم نمی‌افتد و دلیلی ندارد که به خاطر مسایل فنی و یا وضعیت استقلال نخواهیم ایشان را دعوت کنیم اما مطمئن باشید که به زودی منصوریان هم به برنامه ما می‌آید و ما ایشان را به سرخابی دعوت می‌کنیم.

 

* اهل رفتن به استادیوم و تماشای بازی از ورزشگاه هم هستید؟

- بله... (خنده) یادم هست که به خاطر من استقلال 10 میلیون تومان جریمه شد!

 

* جدی؟

- فکر می‌کنم سال 86 بود که استقلال با صنعت نفت بازی داشت. در آن بازی یک صحنه مشکوک اتفاق افتاد که ما فکر می‌کردیم داور یک پنالتی را به نفع تیم ما نگرفته. یادم هست که اولین فحش را من دادم و در عرض زمان کوتاهی دیدم که 20 هزار نفر همان فحش را می‌دهند. بعد از پایان بازی وقتی به خانه رسیدم دیدم که اخبار ورزشی می‌گوید باشگاه استقلال به دلیل فحاشی هوادارانش به داور 10 میلیون تومان جریمه شده. (خنده) حالا که بزرگ‌تر شده‌ام از داور مسابقه که اسمش را هم فراموش کرده‌ام و همچنین آقای فتح الله زاده که فکر می‌کنم مدیر باشگاه بود حلالیت می‌طلبم.

 

* پس امیرعلی نبویان فحش‌های گران هم می‌دهد؟ (خنده)

- من شدیدا مخالف فحاشی و این‌جور چیزها هستم. به نظر من این زشت‌ترین کار جهان است. من نمی‌خواهم یکسری مسایل را توجیه کنم اما گاهی‌اوقات خوب است تا شرایط و روحیات آدمی که فحش می‌دهد را هم در نظر گرفت. به طور مثال وقتی یک نفر به استادیوم می‌رود با مسایل عجیب و غریب زیادی روبه‌رو می‌شود. غیراستاندارد بودن صندلی‌ها، موقعیت ورزشگاه،‌ وسایل ایاب‌وذهاب، وضعیت دستشویی‌ها، آب خوراکی، گرما و یا سرمای هوا، مسایل بازی و خیلی چیزهای دیگر باعث می‌شود تا طرف اذیت شود. من فکر می‌کنم که اگر به بعضی از این مسایل بیشتر برسیم اتفاق‌های بهتری در ورزشگاه‌ها بیفتد. جدا از این‌ها من معتقدم که حضور خانم‌ها می‌تواند جو را به کلی عوض کند و ما شاهد فضای بهتری در استادیوم‌ها باشیم.

 

*** سرخابی‌پلاس در راه است

به زودی شاهد پخش قسمت جدیدی در برنامه سرخابی با نام سرخابی‌پلاس خواهیم بود. آن‌طور که در مورد این آیتم باخبر شدیم سرخابی‌پلاس قصد گفت‌وگو و نشان دادن چهره‌های محبوبی را دارد که حاضرند در مقابل دوربین از تمایلات و علایق رنگی‌شان صحبت کنند

 

آن‌طور که امیرعلی نبویان می‌گفت بهزاد فراهانی و محمد بحرانی جزو اولین مهمانان سرخابی‌پلاس هستند. جالب است بدانید که صداپیشه جنابخان از علاقه عجیب و غریبش به تیم‌ملی آلمان صحبت کرده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان