//
کدخبر: ۴۸۴۵۳ //
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی:

نتایج مسابقات پاریس در شان کشتی ایران نبود/محبی عملکرد رضایت بخشی داشت

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران، بر لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کشتی به عنوان ورزش اول کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه نتایج کسب شده در رقابت های جهانی پاریس در شان کشتی ایران نبود.

نتایج مسابقات پاریس در شان کشتی ایران نبود/محبی عملکرد رضایت بخشی داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسن محبی اظهار کرد: نمی توان ملی پوشان اعزامی ایران به مسابقات جهانی که اکثر آن ها را افراد جوان و کم تجربه تشکیل می دادند، به کم کاری متهم کرد.

 

وی ادامه داد: درست است که نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی فرانسه ضعیف بود اما باید توجه داشت آنقدری که برای کشتی هزینه می کنیم از تیم های ملی خود نیز توقع و انتظار داشته باشیم.

 

محبی با بیان اینکه در سال های اخیر کشورهای زیادی روی این رشته سرمایه گذاری کرده و به ایران نزدیک شده اند، گفت: در دنیای کشتی امروز دیگر حریف ساده معنا ندارد.

 

قهرمان اسبق کشتی جهان همچنین به عملکرد یدالله محبی کشتی گیر جوان کرمانشاهی وزن 125 کیلوگرم تیم ملی اشاره و اظهار کرد: وی برای اولین بار بود که در مسابقات جهانی به میدان می رفت و به عقیده اکثر کارشناسان عملکرد رضایت بخشی داشت.

 

وی افزود: محبی ابتدا توانست با شایستگی و پس از برتری بر تمام رقبای سنگین وزن عضو تیم ملی شود و در مسابقات پاریس هم چهره خوبی از خود به نمایش گذاشت و نشان داد می تواند مهره قابل اتکایی برای کادر فنی در 125 کیلو باشد.

 

محبی اظهار کرد: شکست دادن 2 کشتی گیر قدرتمند که سابقه قهرمانی جهان و نایب قهرمانی المپیک را داشتند کار کمی نبود که این کشتی گیر کرمانشاهی به خوبی از عهده آن برآمد.

 

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران گفت: محبی اگر مقداری بیشتر تلاش می کرد می توانست کشتی گیر آمریکایی را نیز شکست داده و حداقل به مدال برنز دست پیدا کند.

 

وی در پایان گفت: کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی با تلاش و زحمت بیشتر می تواند در آینده حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد و به یکی از مطرح ترین کشتی گیران سنگین وزن دنیا تبدیل شود.

 

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت های جهانی پاریس با تنها یک نشان طلا که توسط حسن یزدانی در 86 کیلوگرم بدست آمد و کسب 16 امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

 

تیم ملی کشتی آزاد ایران با قرار گرفتن در رتبه نهم، امکان حضور در مسابقات جام جهانی 2018 که هر ساله با حضور هشت تیم اول جهان برگزار می شود را از دست داد.

 

آمریکا، روسیه و گرجستان نیز به ترتیب با 54، 53 و 40 امتیاز عناوین اول تا سوم مسابقات جهانی پاریس را کسب کردند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۴۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان