//
کدخبر: ۴۵۱۷۵ //

گلایه کیمیا علیزاده از قضاوت ها

نایب قهرمان تکواندو جهان گفت: با وجود شرایطی که در فینال مسابقات جهانی داشتم برخی من را به راحتی قضاوت کردند و به همین دلیل دلم را شکستند.

گلایه کیمیا علیزاده از قضاوت ها
به گزارش فرتاک نیوز،

 کیمیا علیزاده پس از کسب مدال نقره مسابقات جهانی موجو کره‌جنوبی به دلیل بیماری مدتی را در بیمارستان بستری شد. در این مدت شایعات زیادی در خصوص بانوی سد شکن ورزش ایران شنیده شد و موجبات نگرانی مردم را در خصوص آینده ورزشی او ایجاد کرد. کیمیا علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگارما در خصوص آخرین شرایط خود، اهدف و برنامه‌های آینده و همچنین مسائلی که باعث ناراحتی‌اش شده به گفت‌و‌گو نشست که در زیر می‌خوانید:

 

* بعد از پشت سر گذاشتن بیماری در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارید و مشغول چه کار‌هایی هستید؟

بعد از پشت سر گذاشتن بیماری در حال حاضر شرایط خوبی دارم و مشغول استراحت هستم. علاقه‌ دارم در این مقطع از جو مسابقات دور باشم و به هیچ وجه به حضور در فضا ورزش علاقه‌ای ندارم. من مدت‌ها درگیر تمرین و مسابقات بودم و زندگی یک بعدی را تجربه کردم اما در حال حاضر علاقمند هستم تجربیات جدیدی را پشت سر گذاشته و به کارهایی که علاقمند هستم بپردازم. دوست دارم به مقوله هنر و موسیقی توجه بیشتری داشته باشم و در این زمینه نیز تجربیاتی به دست بیاورم.

 

* با این تفاسیر وسوسه نشدید از دنیای قهرمانی خداحافظی کنید؟

اصلا به این موضوع فکر نکردم و کارهایی را که به آنها اشاره کردم دوست دارم در این مقطع انجام بدهم. من برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی برنامه‌ریزی کردم و قصد دارم در این مسابقات حضور داشته باشم.

 

* تکواندو بانوان تا به حال موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی نشده است. چقدر امیدوار هستید که در این مسابقات نیز برای اولین بار به مدال طلا دست پیدا کنید؟

من برای مسابقات قهرمانی جهان در موجو کره‌جنوبی از صفر شروع کردم و قطعا برای بازی‌های آسیایی اندونزی نیز باید این کار را مجددا انجام بدهم. کسب مدال را در این مسابقات دور از دسترس نمی‌دانم و بانوان ما نشان دادند که توانایی کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارند اما متاسفانه در فینال‌ها بخت با آنها یار نبوده است و تکواندو ایران مدال طلا را تجربه نکرده است. امیدوارم در این دوره طلسم کسب مدال را نه تنها من بلکه دیگر بازیکنان تیم ملی بشکنند و تیم بانوان طلایی شود.

 

* شایعات مختلفی در خصوص وضعیت بیماری شما وجود داشت. خودتان نیز این شایعات را شنیده بودید؟

شایعه همیشه وجود داشته و باز هم وجود خواهد داشت و این مسائل به گوش من نیز می‌رسید. آن چیزی که مهم است در حال حاضر از لحاظ جسمانی شرایط خوبی دارم و مشکلاتی که باعث شد دو هفته در بیمارستان بستری باشم را پشت سر گذاشتم و از لحاظ جسمانی مشکلی نداشته باشم.

 

* چه زمانی برای مداوی مصدومیت‌‌های خود اقدام می‌کنید؟

آسیب‌هایی که در دوران ورزشی پشت سر گذاشتم هنوز همراه من است و با آنها دسته و پنجه نرم می‌کنم . من از ناحیه دست راست و مچ‌ پای راست دچار مصدومیت هستم و آن چه تا امروز مشخص است باید حتما دست راست خود را جراحی کنم اما وضعیت مچ پای راست به نتیجه MRI بستگی دارد. باید ابتدا از پای خود MRI بگیرم تا با قاطعیت در خصوص درمان ان اقدام کنم.

 

* بعد از شکست در مسابقات جهانی صحبت‌ها و حواشی زیادی در خصوص شما ایجاد شدید. این صحبت‌ها تاثیر منفی در روحیه شما نگذاشت؟

اصولا آدمی هستم که حرف‌های منفی تاثیری در روحیه‌ام نمی‌گذارد و اجازه نمی‌دهم در بدترین شرایط نیز این حرف‌ها روحیه من را برهم بزند اما واقعیت این بار یک جاهایی خیلی ناراحت شدم. صحبت‌هایی بعد از شکست من در دیدار نهایی مسابقات جهانی زده شد که برایم عجیب بود. من بعد از شکستم هیچ وقت بهانه تراشی نکردم و سرم را پایین انداختم و معذرت‌خواهی کردم . من برای رسیدن به مدال طلا تمام تلاشم را کردم اما واقعا در روز مسابقه سرگیجه داشتم و از ناحیه مچ پا نیز درد داشتم اما نمی‌خواستم هیچ چیزی مانع مسابقه دادن شود. من در هر مسابقه سرگیجه داشتم و قبل از مسابقه ماساژ سر انجام می‌دادم و حتی مربی‌ام اصرار داشت در فینال مسابقه ندهم که دوست نداشتم حریف ساحل عاجی که مسابقه نیمه‌نهایی خود را در راند اول تمام کرده بود به این راحتی به مدال طلای جهان برسد. غیرت من اجازه نمی‌داد بدون مسابقه مدال طلا را تقدیم حریفم کنم اما متاسفانه با وجود این شرایط خیلی راحت من را قضاوت کردند و حتی متهم شدم که قدر مدال طلا را نمی‌دانم که واقعا دلم از این موضوع شکست. البته این حس و حال نیز مقطعی بود و بعدا آن را فراموش کردم.

 

* در این مدت توجهات زیادی به شما شده است و این موضوع باعث شده خیلی از منتقدان اعتقاد داشته باشند این توجهات شما را از مسیر و اهدافتان دور می‌کند؟

من این حرف را قبول ندارم که از مسیرم دور می‌شوم. من اینگونه هستم که وقتی می‌بینم بزرگان جامعه ورزش و مهمتر از ‎همه مردم متوجه زحمت‌ها و قدردان تلاش من هستند، بیشتر انگیزه می‌گیرم. این توجهات باعث می‌شود در میادین بزرگ بعدی بیشتر از قبل خود را ثابت کنم و از تمام وجودم برای خوشحالی مردم تلاش کنم.

 

* در ابتدای هفته به مراسم تحلیف دعوت شدید. چه احساسی داشتید که به عنوان یکی از معدود بانوان ورزشکار در کنار بزرگان ورزش و سیاست به این مراسم دعوت شدید؟

به هر حال بودن در کنار بزرگان یک جامعه برای همه خوشایند است و حسی خوبی به آدم دست می‌دهد. از اینکه من را لایق حضور در این مراسم دانستند و دعوت کردند، ممنون هستم.

 

 

منبع: پارس نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان