//
کدخبر: ۴۵۱۰۶۱ //

شگفتی در پرسپولیس: مدافعان به دنبال کسب عنوان آقای گلی!

با توجه به جدایی شهاب زاهدی، حالا 2 مدافع برترین گلزنان پرسپولیس در فصل جاری هستند.

شگفتی در پرسپولیس: مدافعان به دنبال کسب عنوان آقای گلی!

سرخ‌پوشان پایتخت در نیم‌فصل نخست با هدایت یحیی گل‌محمدی، در 15 مسابقه توانستند 19 گل به‌ثمر برسانند و با کسب 30 امتیاز در رتبه سوم جدول به کار خود پایان دادند. در ایام تعطیلات زمستانی، گل‌محمدی از سمتش کناره‌گیری کرد و جای خود را به اوسمار ویرا داد که تغییر در کادرفنی پرسپولیس ، در سبک بازی سرخ‌پوشان پایتخت هم نمایان بوده و آن‌ها در 6 بازی با هدایت سرمربی برزیلی توانسته‌اند 13 امتیاز به‌دست آورند و 9 بار دروازه حریفان را باز کنند.

پرسپولیسی‌ها با هدایت ویرا نمایش‌های به مراتب تهاجمی‌تر از دوران سرمربیگری یحیی گل‌محمدی از خود به جای می‌گذارند و رشد میانگین گل زده سرخ‌ها از 1.2 به 1.6 در هر مسابقه بیش از پیش تهاجمی‌تر شدن سرخ‌پوشان پایتخت را نشان می‌دهد. البته که آن‌ها در بازی‌های اخیر، فرصت‌سوزی‌های پرشماری داشته‌اند اما با این وجود، در حال حاضر پرسپولیس دارای سومین خط حمله برتر لیگ (مشترک با استقلال) است و سرخ‌پوشان پایتخت توانسته‌اند 29 گل در 21 مسابقه به‌ثمر برسانند.

آقای گلی که دیگر نیست!

شهاب زاهدی که در نیم‌فصل نخست در جمع سرخ‌پوشان پایتخت حضور داشت و در اولین بازی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم هم برای این تیم به میدان رفت و بعد از آن تصمیم به لژیونرشدن گرفت و به جی‌لیگ ژاپن کوچ کرد، بهترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری محسوب می‌شود. او توانست در دوران حضورش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت، 6 بار برای پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم گل بزند و جالب آنکه همچنان با وجود آنکه او در 5 مسابقه اخیر جایی در فهرست پرسپولیس نداشته، زاهدی برترین گلزن این فصل پرسپولیس محسوب می‌شود!

رقابت جذاب گولسیانی و کنعانی‌زادگان برای آقای گلی!

زاهدی در حالی برترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری است که بعد از این مهاجم باتجربه، نام 2 مدافع میانی به چشم می‌خورد؛ گیورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان. گولسیانی در فصل جاری 5 بار برای سرخ‌پوشان موفق به گلزنی در لیگ برتر شده که 3 گل او از روی نقطه پنالتی بوده است. با این وجود، مدافع گرجستانی در مقطع کنونی با توجه به جدایی شهاب زاهدی، برترین گلزن فعلی پرسپولیس محسوب می‌شود. بعد از گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان است که توانسته 4 بار در قامت گلزن در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت بدرخشد که 3 گل او هم از روی نقطه پنالتی بوده است!

ترابی و آل‌کثیر، فرسنگ‌ها دور از کفش طلا

پرسپولیسی‌ها در فاز تهاجمی عملکرد پرنوسانی در فصل جاری داشته‌اند و همین مسئله باعث شده تا بعد از شهاب زاهدی، مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر برترین عناصر تهاجمی سرخ‌پوشان باشند که هر کدام تنها 2 بار در نقش گلزن در فصل جاری با پیراهن پرسپولیس درخشیده‌اند. آل‌کثیر در دوران حضورش در سپاهان هم 2 بار برای این تیم گل زد تا جمعاً در لیگ بیست‌وسوم 4 گل به‌ثمر رسانده باشد. امید عالیشاه، سعید صادقی، اوستون اورونوف، محمد عمری، نبیل باهویی، یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی‌گنجی و علی نعمتی دیگر گلزنان پرسپولیس در فصل جاری هستند که هر کدام یک‌بار موفق به گلزنی برای سرخ‌پوشان شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۱۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان