//
کدخبر: ۴۴۸۸۹۱ //
لیگ برتر والیبال؛

ایفاسرام به دنبال سهمیه پلی آف/ رقابت نزدیک شهداب و طبیعت

تیم ایفاسرام اردکان در بازی خانگی و در مصاف با صدرنشین به دنبال سهمیه پلی‌آف است و از سوی دیگر دو تیم شهداب و طبیعت رقابت بسیار نزدیکی برای رتبه دوم جدول دارند.

ایفاسرام به دنبال سهمیه پلی آف/ رقابت نزدیک شهداب و طبیعت
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته دوازدهم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان والیبال ایران روز چهارشنبه ۱۶ اسفند با هفت دیدار در شهرهای اردکان (دو دیدار)، گرگان، اصفهان، اسلامشهر، تهران و یزد پیگیری می‌شود.

در نخستین دیدار این هفته و از ساعت ۱۵ تیم ایفاسرام اردکان میزبان فولاد سیرجان صدرنشین است. شاگردان عباسعلی میرحسینی در این بازی خانگی به دنبال کسب سهمیه پلی‌آف هستند.

تاکنون حضور پنج تیم فولاد سیرجان، شهداب یزد، طبیعت، گیتی‌پسند و پیکان تهران در مرحله پلی‌آف قطعی شده است و ایفاسرام برای کسب ششمین سهمیه این هفته تلاش می‌کند.

فولاد سیرجان (۲۰ برد و ۵۷ امتیاز) که صدرنشینی‌اش در پایان مرحله مقدماتی قطعی است، به مسابقات دو هفته باقی مانده به چشم تدارکاتی نگاه می‌کند تا ضمن استراحت بازیکنان اصلی هماهنگی تیم برای استفاده از ترکیب‌های متفاوت بهتر شود. ایفاسرام نیز با ۱۴ برد ۴۱ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد. دیدار رفت دو تیم نیز سه بر صفر به سود فولاد شد و نماینده نخست اردکان این هفته برای جبران این نتیجه به میدان می‌رود.

پنج دیدار دیگر هفته بیست و پنجم لیگ برتر مردان از ساعت ۱۶ شروع می‌شود و مسابقه تیم‌های شهداب و شهرداری ارومیه از جمله این دیدارها است که در سالن اختصاصی شهداب برگزار می‌شود.

شهداب که صعودش به مرحله پلی آف قطعی شده است اولویت نخستش در دو دیدار باقی مانده مرحله مقدماتی حفظ جایگاه دومی جدول برای مرحله پلی آف است. مدافع عنوان قهرمانی با ۱۶ برد و ۴۸ امتیاز در این جایگاه قرار دارد و رقیب جدی این تیم، طبیعت است که با ۱۶ برد و ۴۵ امتیاز در رتبه سوم است.

ازسوی دیگر تیم شهرداری ارومیه که با ۱۳ برد و ۳۶ امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارد، در این مسابقه به دنبال کسب سهمیه پلی‌آف است و برد برایش اهمیت زیادی دارد. دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود شهرداری ارومیه شد و شاگردان عبدالرضا علیزاده به دنبال دبل پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی هستند.

تیم طبیعت نیز این هفته میزبان سایپا تهران در سالن شهید بیضایی اسلامشهر است و برای کسب جایگاه دوم جدول محکوم به شکست نارنجی‌پوشان خواهد بود که با یک برد و هفت امتیاز در انتهای جدول قرار دارند. دیدار دور رفت دو تیم هم سه بر صفر به سود طبیعت به پایان رسید و علاقمندان والیبال اسلامشهر این هفته به دنبال دومین حمایت قاطع از میزبان برای دبل برد مقابل سایپا هستند.

اصفهانی‌های لیگ برتری این هفته میزبان شهرداری گنبد هستند. دیداری که پیروزی در آن برای گیتی‌پسند (۱۵ برد و ۴۵ امتیاز) اهمیت زیادی دارد زیرا می‌تواند جایگاه چهارمی این تیم را بهبود بخشد. از سوی دیگر اما شهرداری گنبد حضورش در پلی‌اوت قطعی شده است و برد و باخت در این مسابقه تأثیر زیادی در جایگاهش و حریف مرحله پلی‌اوتش ندارد.

در یکصدوهفتادمین مسابقه لیگ برتر مردان تیم‌های پاس گرگان که برای کسب سهمیه پلی‌آف هنوز امید دارد و مس رفسنجان که برای فرار از منطقه قرمز این هفته آخرین فرصت را خواهد داشت، جدال حساس و مهمی برگزار می‌کنند. پاس هم اکنون با ۱۲ برد و ۳۵ امتیاز در رتبه نهم جدول است و منتظر کوچک‌ترین غفلت چادرملو است تا رتبه هشتم جدول را از این تیم بگیرد. مس رفسنجان نیز با ۹ برد و ۲۸ امتیاز در رتبه یازدهم جدول است اگر این هفته نتیجه را واگذار کند، حضورش در پلی‌اوت قطعی خواهد شد. نکته جالب این جدال نتیجه دور رفت است که پاس سه بر دو به پیروزی رسید و شاگردان عیسی سنگدوینی این هفته به دنبال دبل پیروزی مقابل مس هستند.

پیکان تهران این هفته در بازی سالن فدراسیون میزبان هورسان است. پیکان با ۱۴ برد و ۴۲ امتیاز در جایگاه پنجم جدول است هورسان با ۱۱ برد و ۳۰ امتیاز در رتبه دهم قرار دارد. دیدار رفت دو تیم سه بر صفر به سود هورسان تمام شد اما پیکانی‌ها شرایطشان نسبت به دور رفت بهتر شده و این هفته برای جبران نتیجه تلاش خواهند کرد.

تیم چادرملو اردکان در آخرین مسابقه این هفته و دومین دیدار سالن آیت‌الله خاتمی میزبان نیان الکترونیک مشهد است. چادرملو به دنبال کسب سهمیه پلی‌آف در نخستین حضور خود در لیگ برتر مردان است و برای رسیدن به این هدف محکوم به شکست نیان خواهد بود. از سوی دیگر نیان در تلاش برای بهبود جایگاه خود در جدول و انتخاب حریف آسان‌تر در مرحله پلی‌اوت است.

نیان در مسابقه دور رفت سه بر یک به پیروزی رسید و این هفته باید نگران حملات چادرملو برای جبران این نتیجه با استفاده از امتیاز بازی خانگی باشد.

با توجه به تغییر برنامه دیدارهای لیگ برتر مردان، هفته بیست‌وچهارم مرحله گروهی این رقابت‌ها که هفته پایانی نیز محسوب می‌شود، روز یکشنبه ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد تا هشت تیم صعود کننده از ۲۳ اسفند رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی را آغاز کنند.

برنامه دیدارهای هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

ایفاسرام اردکان – فولاد سیرجان ایرانیان، سالن آیت‌الله خاتمی، ساعت ۱۵

پاس گرگان – مس رفسنجان، سالن امام خمینی (ره)

گیتی‌پسند اصفهان – شهرداری گنبد کاووس، سالن مخابرات

طبیعت – سایپا تهران، سالن شهید بیضایی

پیکان تهران – هورسان رامسر، سالن فدراسیون

شهداب یزد – شهرداری ارومیه، سالن اختصاصی شهداب

چادرملو اردکان – نیان الکترونیک مشهد، سالن آیت‌الله خاتمی، ساعت ۱۸

تمامی بازی‌ها به صورت همزمان رأس ساعت ۱۶ برگزار خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان