//
کدخبر: ۴۴۶۳۵۵ //

سپاهان - الهلال؛ جدال پرستاره‌های ایران و آسیا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان/ امیدوار به آبروداری آخرین بازمانده

سپاهان و الهلال در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که طلایی‌پوشان تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ هستند.

سپاهان - الهلال؛ جدال پرستاره‌های ایران و آسیا در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان/ امیدوار به آبروداری آخرین بازمانده
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم‌های فوتبال سپاهان و الهلال از ساعت 19:30 امروز (پنجشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 مقابل هم قرار می‌گیرند. ملی‌پوشان هر دو تیم در جام ملت‌های آسیا کامیاب نبودند و حالا با انگیزه جبران نتایج ملی وارد زمین مسابقه می‌شوند. البته بعضی از بازیکنان الهلال به دلیل اختلاف‌نظر با مانچینی از لیست عربستان خارج شدند و حالا در مصاف با سپاهان در فکر اثبات خود به گرانقیمت‌ترین مربی قاره کهن هستند.

عملکرد دو تیم در مرحله گروهی قهرمانان آسیا

سپاهان در گروه C این رقابت‌ها با 10 امتیاز در جایگاه دوم گروه قرار گرفت و توانست جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب کند. شاگردان مورایس که با الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان همگروه بودند سه برد، یک تساوی و دو باخت در کارنامه‌شان به ثبت رسید. البته این نکته را باید مدنظر داشت یکی از این شکست‌ها (مقابل الاتحاد در بازی رفت) بنابر گزارش ناظر مسابقه و عدم صدور اجازه بازی توسط وی، لحاظ شد.

الهلال که از سوی هوادارانش با لقب زعیم آسیا شناخته می‌شود در گروه D این مسابقات با نوبهار ازبکستان، نساجی ایران و مومبای سیتی هند همگروه بود که با 16 امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی مسابقات صعود کرد. این تیم در مرحله گروهی پنج برد و یک تساوی داشت. تنها تساوی آنها مقابل تیم ازبکستانی در مرحله گروهی  ثبت شد.

جنگ ستاره‌ها

وجه اشتراک دو تیم بهره‌مندی از وجود ستاره‌هاست. الهلال بهترین ستاره‌های فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی را در اختیار دارد و سپاهان بهترین بازیکنان فوتبال ایران را. باید دید امروز و در ورزشگاه مملو از تماشاگر نقش جهان کدام تیم فاتح جنگ ستاره‌ها می‌شود.

ورودی‌ و خروجی‌های سپاهان در نیم‌فصل

طلایی‌پوشان در پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم فصل، علی‌اصغر اعرابی و عیسی عباس را جذب کردند. همچنین عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان، ارشیا سرشوق و محمدرضا حسینی از این تیم خارج شدند.

غایبان سپاهان

سپاهان در این بازی هادی محمدی و محمدجواد حسین‌نژاد را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت، اما سایر بازیکنان در دسترس ژوزه مورایس قرار دارند و این تیم بازیکن مصدومی ندارد.

غایبان الهلال

محمد العویس، حبیب الوطیان، متعب المفرج، کالیدو کولیبالی، رنان لودی و میشیل دلگادو غایبان الهلال در بازی امشب مقابل سپاهان هستند.

سوت قضاوت دست داور آشنای کویتی

داور این مسابقه احمد العلی از کویت است که هفته پیش بازی ایران - قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را قضاوت کرد.

وضعیت دو تیم در لیگ برتر کشورشان

سپاهان بعد از پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر، با 31 امتیاز و تنها یک اختلاف امتیاز نسبت به استقلال، در رده دوم جدول قرار دارد.

الهلال هم در لیگ برتر عربستان با 53 امتیاز صدرنشین است و با النصر تیم دوم جدول هفت امتیاز  فاصله دارد.

سابقه همکاری مورایس با الهلال

ژوزه مورایس در حالی امروز سپاهان را هدایت خواهد کرد که پیش از این در مقطعی کوتاه سابقه سرمربیگری الهلال را داشته است. او در فصل 21-2020 با الهلال قهرمان لیگ عربستان شد.

اولین بازی خانگی سپاهان در فصل جاری لیگ قهرمانان

سپاهان پیش از این و در دومین بازی‌اش در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 میزبان الاتحاد عربستان بود که در نهایت به دلیل صادر نشدن اجازه برگزاری بازی توسط ناظر مسابقه 3 بر صفر بازنده و به برگزاری دو بازی بعدی‌اش در خارج از خانه محکوم شد. طلسم سپاهان برای این بازی شکست و امروز با حضور تماشاگرانش و در ورزشگاه خانگی خود (نقش جهان) پذیرای الهلال پرستاره خواهد بود.

امیدوار به آبروداری آخرین بازمانده

تمام امید فوتبال ایران از امروز به سپاهان است تا آبروداری کرده و بهترین نتیجه ممکن را کسب کند. سپاهان که پرمهره‌ترین تیم این روزهای فوتبال ایران است، این پتانسیل را دارد که مقابل الهلال پرستاره بایستد، کاری که در مرحله گروهی نساجی کم‌تجربه موفق به انجام آن نشد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان