//
کدخبر: ۴۳۶۲۲۷ //

بازگشت به دوران بد/ از مدیر عامل تا هواداران؛ روز سیاه پرسپولیس

پرسپولیس به دوران بد خود بازگشت.

بازگشت به دوران بد/ از مدیر عامل تا هواداران؛ روز سیاه پرسپولیس

اوایل دهه نود را می‌توان دوران خیلی بد پرسپولیس و هوادارانش دانست، زمانی که طی سال‌های ۹۰ تا ۹۴ علی‌دایی(۲ مقطع)، حمید استیلی،مصطفی دنیزلی، مانوئل ژوزه، یحیی‌گل‌محمدی و حمید درخشان هدایت این تیم را به عهده داشتند و حواشی مختلف و عدم ثبات در مدیریت و بروی نیمکت، پرسپولیس را در روزهای سختی قرار داد.

 

عدم موفقیت سرخپوشان، هواداران این تیم را  حسابی کلافه و نا‌امید کرده و فرهنگ هواداری در استادیوم به طرز عجیبی خشن و عجول شده بود، به طوری که تقریبا هر هفته یک قسمت از سکو‌ها شعار حیا کن رها کن را سر می‌دادند و جریان‌های مختلف هواداری سعی در حمایت از مربی مورد علاقه خودشان را داشته و این چند دستگی‌ها بر پیکره کم رمق پرسپولیس آن روز‌ها ضربات مضاعف وارد می‌کرد.

 

 آمدن برانکو ایوانکوویچ علاوه بر تغییر روند فنی، ناخودآگاه موجب اتحاد همه ارکان باشگاه‌ از مدیریت تا سکوها شد و به صورت شگفت‌آوری هواداران در بدترین شرایط، حتی در حالی که تیم در قعر جدول به سر می‌برد و یا  قهرمانی را در آخرین هفته از دست داد، موج فراگیر حمایت از تیم را در پیش گرفتند  و همین موضوع فرهنگ تازه‌ای را در روی سکو‌ها رواج داد و از دلایل اصلی شروع عصر طلایی پرسپولیس می‌توان به همین موضوع اشاره کرد.

 

بی شک پرسپولیس در لیگ بیست‌سوم کمترین شباهت ممکن را به پرسپولیس چند سال اخیر چه از نظر نتایج و چه از نظر حواشی و شخصیت تیمی دارد و از ابتدای فصل وجود تنش‌‌ها را می‌شد از بدنه باشگاه‌ احساس کرد.

شکست شب گذشته پرسپولیس مقابل الدحیل و حذف این تیم از گردونه رقابت‌های آسیایی در کنار نتایج نچندان خوب آنها در هفته‌های اخیر لیگ برتر پرسپولیس را وارد بزرگترین بحران سال‌های اخیرش کردو دوباره شاهد شعارهای حیا کن رها کن و جو متشنج سکو‌ها بودیم و احتمالا این روند ادامه دار هم باشد.

از طرفی باید پذیرفت پرسپولیس امروز، نیازمند شوک است و زوج سرمربی و مدیرعامل فعلی به بن‌بست رسیده و باید شاهد تغییرات بود و ادامه چنین شرایطی توسط باشگاه و هواداران نه تنها کمکی به باشگاه‌ نمی‌کند بلکه دوران تلخ را طولانی و طولانی‌تر خواهد کرد و حالا این سوال مطرح می‌شود آیا  باید منتظر برانکویی دیگر برای نجات پرسپولیس باشیم؟

 

پوریامنصوری

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان