//
کدخبر: ۴۳۴۰۸۲ //

نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و استقلال؛ گاندوها در رویای رسیدن به صدر

تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم استقلال خوزستان است.

 نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و استقلال؛ گاندوها در رویای رسیدن به صدر
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز شنبه 4 آذرماه با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم استقلال تهران است.

ذوب‌آهن در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر، میزبان استقلال تهران است؛ دیداری سخت و حساس که نتیجه آن تاثیر زیادی بر روند قهرمانی نیم‌فصل می‌گذارد و می‌تواند معادلات قهرمانی نیم‌فصل را تغییر دهد؛ فاصله 4 امتیازی و جایگاه دو تیم در جدول باعث شده که این دیدار تبدیل به یک دوئل تمام عیار شود و کسب 3 امتیاز آن برای هر دو تیم حیاتی باشد. از طرف دیگر وضعیت عجیب جدول و فاصله کم امتیازات مدعیان لیگ منجر به آن شده که نتیجه دیدار ذوب‌آهن و استقلال علاوه بر دو تیم برگزار کننده، برای تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و ملوان نیز حائز اهمیت باشد.

سبزپوشان اصفهانی درحالی آماده میزبانی از استقلال می‌شوند که هفته گذشته نساجی را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند تا با کسب 3 امتیاز مهم به رده دوم جدول برسند. ذوبی‌ها به دنبال آن هستند که دومین برد خانگی‌شان را کسب و روند خوب‌شان را حفظ کنند ، از طرف دیگر می‌دانند که برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان باید از استقلال امتیاز بگیرند و همین نکته باعث می‌شود که انگیزه بالایی داشته باشند. سبزپوشان اصفهانی از 10 بازی قبلی خود 5 برد و 3 تساوی و 2 شکست به دست آورده و با کسب 18 امتیاز در رده دوم جدول جای دارند.

در آن سو استقلال در شرایطی راهی اصفهان می‌شود که هفته گذشته تراکتور تبریز را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کرد. استقلالی‌ها می‌دانند که در غیاب رقیب سنتی‌شان فرصت خوبی برای بیشتر کردن فاصله امتیازی با سایر تیم‌ها را دارند و در صورت پیروزی مقابل ذوب‌آهن می‌توانند با خیل آسوده‌تری به قهرمانی نیم‌فصل فکر کنند و بر همین اساس شاگردان نکونام با انگیزه مضاعفی به مصاف ذوب‌آهن خواهند آمد . آبی‌پوشان استقلال از 9 بازی قبلی خود 7 برد، یک تساوی و یک شکست به دست آورده و با 22 امتیاز در صدر جدول قرار دارند.

ذوب‌آهن باید آماده حضور در یکی از حساس‌ترین بازی نیم‌فصل شود؛ تیم‌های رده نخست تا ششم جدول تنها 7 امتیاز اختلاف دارند و از طرف دیگر بازی‌های معوقه نمایندگان آسیایی باعث شده که نتایج بازی‌های پیش‌رو از حساسیت صد چندانی برخوردار باشد و با کوچکترین غفلت جایگاه تیم‌ها دست‌خوش تغییرات زیادی شود. از طرف دیگر مسابقات جام ملت‌های آسیا کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود و در پیش بودن اردوی تیم ملی و تعطیلات بلند مدت لیگ باعث شده که لیگ بیست و سوم شرایط سختی پیدا کند و تیم‌ها برای حفظ جایگاه‌شان حق کوچکترین اشتباهی را نداشته باشند.

ذوب‌آهن در بهترین فرم ممکن آماده مصاف با استقلال می‌شود؛ تیم ربیعی در هفته‌های گذشته نشان داده تیم سرسخت و قلدری است که از ساختار تاکتیکی قدرتمندی برخوردار است و به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. سبزپوشان اصفهانی در فاز هجومی شرایط خوبی دارند و حضور مهره‌هایی مانند محمدجواد محمدی، مجید علیاری، سجاد آشوری و محمدحسین اسلامی دست ربیعی را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است؛ هر چند خبر مصدومیت بلند مدت سبحان خاقانی در آستانه بازی با استقلال می‌تواند خبر بدی برای گاندوهای اصفهانی باشد.

شاگردان ربیعی در فاز دفاعی نیز به ثبات قابل قبولی رسیده‌اند و خط دفاعی این تیم در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و خیال ربیعی را راحت کرده است. با این حال برگ برنده سبزپوشان را باید دوندگی و میل به برتری‌جویی بازیکنان این تیم دانست؛ تیم ربیعی در فصل جاری با ذهنیت برنده پای به مسابقات می‌گذارند و آمادگی جسمانی و دوندگی بالای بازیکنان این تیم، دست ربیعی را برای جرای برنامه‌های مدنظرش باز گذاشته است.

ذوب‌آهن مقابل استقلال کار سختی در پیش خواهد داشت؛ سبزپوشان مقابل تیمی قرار می‌گیرند که در فصل جاری شرایط خوبی داشته و بازیکنان باکیفیت زیادی در اختیار دارد. استقلال در فصل جاری ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفته و در هر پست حداقل 2 بازیکن با کیفیت دارد و همین نکته دست نکونام را برای چیدن ترکیب دلخواهش باز گذاشته است.

استقلال در فاز هجومی شرایط خوبی داشته و برگ برنده استقلال بدون شک خط حمله‌اش به شمار می‌آید؛ آبی‌پوشان استقلال با حضور ستاره‌های مانند یامگا، مهرداد محمدی، رضا میرزایی، مطهری، بابایی، گووستاو بلانکو یکی از خطرناک‌ترین خط حمله‌های لیگ را در اختیار دارند؛ شاگردان در خط میانی نیز از شرایط خوبی برخوردار هستند و حضور ستاره‌های پرآوازه و تنوع هافبک‌های استقلال، آبی‌پوشان تهران را در این خط بسیار قدرتمند کرده و بدون شک در تعیین سرنوشت این دیدار نقش بسیار موثری دارند.

تقابل ستاره‌هایی مانند مهدی‌پور، مهری، چشمی ،نیک‌نفس، رضاوند و حسین‌زاده با هافبک‌‌های ذوب‌آهن، می‌تواند لحظات جذابی را خلق کرده و در واقع می‌توان گفت برنده دوئل هافبک‌های 2 تیم، تیم پیروز این بازی را مشخص خواهد کرد. در فاز دفاعی نیز استقلالی‌ها عملکرد چشم‌گیری از خود به جای گذاشته‌اند و آمار5 گل خورده در 9 بازی نشان دهندهساختار قدرتمند این تیم در فاز دفاعی است.

تقابل ذوب‌آهن و استقلال را می‌توان بازی انگیزه و روحیه دانست. آبی‌پوشان قصد دارند با پیروزی در این دیدار، جایگاه‌شان را در صدر جدول حفظ کنند و ذوبی‌ها نیز برای بهبود جایگاه‌شان به 3 امتیاز این دیدار نیاز وافری دارند و همین نکته می‌تواند این دیدار را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته کند. بدون شک تیمی می‌تواند در بازی روز شنبه موفق باشد که از توان روحی و روانی بالاتری برخوردار بوده و بازیکنانش از تمرکز بهتری برخوردار باشند. چیزی که مشخص است هر 2 تیم در این دیدار برای برد به میدان خواهند آمد. باید منتظر ماند و دید اندیشه‌های کدام یک پیروز میدان خواهد شد.

 برترین گلزنان:

محمد جواد محمودی با 4 گل و مهرداد محمدی با 3 گل برترین گلزن بازی فرداست.

مصدومان و محرومان:

در تیم استقلال محمدحسین مرادمند مصدوم بوده و در بازی فردا غایب خواهد بود، ذوب‌آهن نیز سبحان خاقانی را به دلیل پارگی رباط صلیبی در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

حبیب فرعباسی،دانیال ایری، سیدمحمد قریشی، شایان مصلح، امیرحسین رنگرز جدی، پوریا آریاکیا، کمال کامیابی‌نیا، فردین یوسفی، محمدحسین اسلامی، مجید علیاری و محمدجواد محمدی.

سرمربی: ربیعی

ترکیب احتمالی استقلال:

سیدحسین حسینی، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، ایمان سلیمی، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، کوین یامگا و گوستاوو بلانکو.

سرمربی: نکونام

برنامه سایر بازی‌های یازدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

جمعه 3 آذر

آلومینیوم اراک_ پیکان

هوادار_ملوان

مس رفسنجان_صنعت نفت آبادان

شنبه 4 آذر

شمس‌آذر قزوین_گل‌گهر سیرجان

تراکتور_فولاد خوزستان

 جمعه 8 دی

پرسپولیس_نساجی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۰۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان