//
کدخبر: ۴۳۳۶۲ //

مربی طلایی پوشان شانس قهرمانی را به تیم رقیب داد !

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان از پرسپولیس به‌عنوان شانس اول قهرمانی در هفدهمین دوره لیگ برتر یاد کرد.

مربی طلایی پوشان شانس قهرمانی را به تیم رقیب داد !
به گزارش فرتاک نیوز،

زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سایپا اظهار داشت: در فصل نقل‌وانتقالات چند بازیکنان خارجی و داخلی را جذب کردیم. امیدواریم آنها پاسخ اعتماد ما را بدهند.

وی با بیان اینکه «باشگاه سپاهان گام‌های مناسبی در نقل‌وانتقالات برداشته است»، افزود: ما امسال چند بازیکن خوب خارجی و چند بازیکن باکیفیت ایرانی مانند آقایی و انصاری گرفتیم که امیدواریم اعتماد ما را جلب کنند. لی‌اولیورا، میلاد سرلک و غلامی مصدومان تیم ما هستند که امیدواریم با تلاش کادر پزشکی به بازی فردا برسند. همچنین امیدوارم بتوانیم در دیدارهای آینده‌مان هم از این بازیکنان استفاده کنیم. امسال می‌خواهیم سعی کنیم بازی‌های زیبایی ارائه بدهیم و خودمان را به‌عنوان شانس قهرمانی یا صعود به لیگ قهرمانان آسیا مطرح کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در خصوص زمان اضافه شدن بازیکنان خارجی جدید این تیم، گفت: رافائل از پنج روز پیش به اردوی ما ملحق شده است. مروان حسین هم دو هفته دیگر می‌آید. ابتدا باید لیگ عراق تمام شود و پس از آن مروان حسین به ایران می‌آید.

کرانچار در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا رافائل در تیم‌های مختلفی که قبلاً در آنها توپ می‌زد، ثبات نداشته و مدام تیم عوض کرده است، یادآور شد: با توجه به کیفیت او، این اتفاقات پیش می‌آید. ممکن است یک بازیکن باشگاهش را عوض کند یا با تیم‌هایی که در آن توپ می‌زند، از لحاظ مالی با مشکل مواجه شود.

وی ضمن تمجید از علی دایی و تیم‌های تحت هدایت او، گفت: آقای دایی با توجه به تغییراتی که در سایپا داده، فردا با تمرکز روی نقاط مناسب تیمش، به فکر غافل‌گیر کردن ماست. امیدوارم از ضعف‌های‌مان در دیدار مقابل ذوب‌آهن آموخته باشیم. بازیکنانم نباید به بازیکنان حریف اجازه کار بدهند. نباید به هیچ وجه از بازی فردا چشم‌پوشی کنیم. بازیکنان من از لحاظ روحی شرایط خوبی دارند و تلاش می‌کنند که لیگ را با پیروزی آغاز کنند.

این مربی کروات همچنین خاطر نشان کرد: اصلاحاتی که امسال اجرایی شده، نتیجه‌اش فردا مشخص می‌شود. ما تمرینات منظمی برگزار کردیم، اما باید تمرکز کرده و از اشتباهات حریف‌مان استفاده کنیم. تیم‌های دایی سعی می‌کنند از ضدحملات استفاده کنند. اگر در جریان بازی، سیستم‌شان را تغییر بدهند، ما سعی می‌کنیم پاسخ مناسب را در نظر بگیریم. ما خودمان را آماده نگه می‌داریم که بتوانیم از اشتباهات آنها استفاده کنیم. در مورد اینکه تیم حریف چه زمانی سیستم عوض می‌کند و ما چه زمانی، باید بگویم، این موارد بر عهده مربی است.

سرمربی سپاهان اصفهان در خصوص اینکه گفته می‌شود لی اولیویرا مصدوم است و به همین خاطر احتمال دارد فردا نتواند برای تیمش به میدان برود، تصریح کرد: باید بگویم که هنوز چیزی مشخص نیست، چون ابعاد گستردگی مصدومیت این بازیکن مشخص نشده است. اگر مصدومیتش کاملاً برطرف نشده باشد، در مورد او ریسک نمی‌کنیم. مهدی صدقیان بازیکنی بود که قبلاً هم در زمانی که من اینجا بود، در سپاهان توپ می‌زد. او برای خدمت سربازی به فجر رفت، اما الان برگشته است. صدقیان شرایط خوبی دارد و در تمرینات بسیار خوب کار می‌کند. این دروازه‌بان، جایگزین مناسبی برای اولیویرا خواهد بود. امیدوارم اگر نیاز باشد، فردا به‌عنوان دروازه‌بان بهترین عملکرد را در چارچوب دروازه‌ سپاهان داشته باشد. ما تا امشب منتظر اولویرا می‌مانیم، اما هیچ ریسکی برای بازی فردا نمی‌کنیم.

کرانچار ادامه داد: مقابل سایپا، ساسان انصاری را هم در اختیار نخواهیم داشت. معاون حقوقی باشگاه تلاش می‌کند که محرومیت او کمتر شود، اما حداقل در بازی فردا نمی‌توانیم از این بازیکن استفاده کنیم. امیدواریم از هفته آینده انصاری هم به تیم اضافه شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رافائل، خاطرنشان کرد: برای خود من، حضور رافائل در سپاهان قابل قبول است، اما او نیاز به زمان دارد. رافائل بازیکن خوبی است و جایگزین مناسبی برای جپاروف خواهد بود. اگر بتوانیم در هفته‌های آینده مهاجمان‌مان را آماده کنیم، یک خط حمله شش‌دانگ خواهیم داشت. فصل گذشته در شش هفته آخر، مهاجمان‌مان را نداشتیم، اما موفق شدیم گام‌های رو به جلوی خوبی برداریم. علی میرزایی، محمدی و جلال‌الدین علی‌محمدی تلاش زیادی انجام می‌دهند. مخصوصاً محمدی که تلاش و جنب‌وبوش زیادی دارد. امیدواریم امسال نتایج خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به این سؤال که به نظرتان مدعیان قهرمانی لیگ برتر چه تیم‌هایی خواهند بود، گفت: در وهله اول، من پرسپولیس را شانس اول قهرمانی می‌دانم. آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند و با قهرمانی در این مسابقات، یک تجربه ارزشمند برای خودشان کسب کردند. در کنار آن شش هفت تیم مثل سپاهان و ذوب‌آهن نیز مدعی هستند. من حتی تراکتورسازی را علی‌رغم مشکلاتی که دارد، جزو مدعیان قهرمانی می‌دانم. همین سایپا امسال تیم خوبی خواهد شد، چون علی دایی همیشه جاه‌طلبی خاص خودش را دارد. ما رقیب تیم‌هایی مثل پرسپولیس هستیم و با استفاده از شگردهای خودمان، تلاش و جاه‌طلبی می‌کنیم. قهرمانی را باید هفته به هفته و لحظه به لحظه اثبات کرد. قهرمانی فقط به حرف زدن نیست. هدف اصلی ما این است که امسال دوباره به صدر جدول برگردیم. لیگ، لیگ بلندی است و سختی‌های خودش را دارد.

کرانچار در پاسخ به سؤالات یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «آیا باشگاه سپاهان توانسته انتظارات شما را در نقل‌وانتقالات برآورده کند یا خیر؟»، گفت: تردیدی در این وجود ندارد. من این بازیکنان را از قبل می‌شناختم و با کیفیت‌شان آشنا بودم. دو بازیکن خارجی دیگر در نظر داشتیم، اما حیف شد که به تیم‌های دیگری رفتند. دو بازیکن خودمان را از ابتدای تمرینات در اختیار نداشتیم. مروان حسین به لحاظ فنی، درگیر مسابقات لیگ عراق است. باید این مسابقات تمام شود تا او به سپاهان ملحق شود. قبل از رافائل، دو بازیکن دیگر در نظر داشتیم که موفق به جذب آنها نشدیم. در نقل‌انتقالات این اتفاقات به راحتی رخ می‌دهد. به‌هر حال با اندکی تأخیر، حالا می‌توانیم بازیکنان خارجی را به تیم‌مان اضافه کنیم.

وی راجع به اینکه حسین پاپی اعلام کرده فصل آینده نمی‌خواهد کاپیتان سپاهان باشد، گفت: من به واسطه رسانه‌ها متوجه شدم که او چنین حرف‌هایی زده است. پاپی مستقیماً این موضوع را به من به‌عنوان سرمربی اعلام نکرده است. اگر این‌طور شود، رسول نویدکیا را به‌عنوان کاپیتان انتخاب می‌کنم. انتخاب کاپیتان برعهده سرمربی است. البته من فکر می‌کنم دلیل اصلی او از مطرح کردن این صبحت‌ها، این بود که فشار کاپیتانی را از روی خودش بردارد و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان