//
کدخبر: ۴۳۱۸۲ //

خریدهای فوق میلیاردی پپ گواردیولا/پرخرج‌ترین تابستان پپ/گران‌ترین خرید پپ

سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی که به خاطر اعتمادش به بازیکنان جوان و ارائه بازی‌های هجومی معروف است، در تیم‌هایی که تا کنون هدایت‌شان را برعهده داشته نزدیک به یک میلیارد یورو خرید کرده است.

 خریدهای فوق میلیاردی پپ گواردیولا/پرخرج‌ترین تابستان پپ/گران‌ترین خرید پپ
به گزارش فرتاک نیوز،

پپ گواردیولا در دوران مربیگری‌اش تا الان بیش از یک میلیارد یورو  برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده است. با عقد قرارداد 57 میلیون پوندی میان منچسترسیتی و بنیامین مندی از موناکو، گواردیولا تابستان امسال به تنهایی 138 میلیون یورو صرف خرید مدافعان جدید کرده است تا مهمترین نقطه ضعف فصل گذشته تیمش را برطرف کند. او علاوه بر مندی، کایل واکر و دانیلو مدافعان سمت راست تیم‌های تاتنهام و رئال مادرید را خریده است.

پرخرج‌ترین تابستان پپ

پپ گواردیولا تاکنون 9 فصل مربیگری کرده است اما او تابستان امسال بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده چرا که تا الان آبی‌پوشان شهر منچستر 240 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده است یعنی فقط  17 میلیون یورو کمتر از رکوردی که رئال مادرید در تابستان سال 2009 برای خرید ستاره‌هایی مانند کاکا، کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و ژابی آلونسو.

سیتی ولخرج‌ترین تیم گواردیولا

گواردیولا در دوران مربیگری‌ خود سرمربی  3 تیم را برعهده داشته است (صرف‌نظر از بارسلونای B) که تیم فعلی‌اش یعنی منچسترسیتی بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن انجام داده است. از فصل پیش که او هدایت منچسترسیتی را بر عهده گرفت، این تیم تاکنون 453 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده است. این در حالیست که او در بارسلونا  341 میلیون یورو و در بایرن مونیخ 203 میلیون یورو صرف خرید بازیکن کرده بود.

سرمربی هجومی با دغدغه خرید مدافع

گواردیولا کسی است که شهرت خود را از بازی‌های هجومی‌‌اش دارد اما او برای خرید مدافع بیشتر دغدغه داشته تا برای خرید مهاجم. پپ در دوران بازیگری‌اش 382 میلیون یورو صرف خرید بازیکنان هجومی کرده در حالی که این رقم برای خرید بازیکنان دفاعی تیم‌های تحت هدایتش از جمله دروازه‌بان‌ها  436 میلیون یورو بوده است.

گران‌ترین خرید پپ

گران‌ترین بازیکنی که پپ گواردیولا به تیم‌های تحت هدایتش برده، زلاتان ابراهیموویچ است که سال 2009 با قراردادی 69.5 میلیون یورویی از اینتر به بارسلونا رفت. بعد از ایبرا، 5 بازیکن سیتی که مندی گران‌ترین آنهاست در لیست بازیکنان گران‌قیمت گواردیولا قرار دارند. در بایرن مونیخ هم گران‌ترین بازیکن گواردیولا ماریو گوتزه 37 میلیون یورویی بود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان