//
کدخبر: ۴۳۰۸۶ //
لیگ برتر هفدهم؛

زنگ آغاز هفدهمین دوره لیگ برتر/آغاز دوباره هیجان فوتبالی

هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از فردا (پنجشنبه) آغاز خواهد شد تا 16 تیم حاضر در سطح اول فوتبال کشور در سال منتهی به جام جهانی 2018 روسیه، برای رسیدن به اهداف خود در مسیر طولانی 30 هفته ای گام بردارند.

زنگ آغاز هفدهمین دوره لیگ برتر/آغاز دوباره هیجان فوتبالی
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از دو ماه تعطیلی و برنامه های اردویی و آماده سازی که تیم های لیگ برتری برای بازسازی و تقویت شاکله خود انجام دادند، زنگ آغاز هفدهمین دوره لیگ برتر از ساعت 21 روز پنج شنبه در ورزشگاه های کشور به صدا در می آید تا دوباره هیجان به فوتبال باشگاهی ایران بازگردد.

با فعالیت باشگاه ها در فصل نقل و انتقالات و برنامه های آماده سازی که تیم ها سپری کرده اند، می توان انتظار داشت که هفدهمین دوره لیگ برتر ایران از سطح فنی مناسبی برخوردار باشد و تیم ها با نمایشی مناسب بتوانند بازیکنان آماده ای را به تیم ملی فوتبال برای حضوری قدرتمند در جام جهانی فوتبال روسیه تحویل دهند.

پرسپولیس، استقلال تهران، سپاهان و ذوب آهن اصفهان، فولادخوزستان و سایپا از جمله تیم هایی هستند که از مدعیان فصل جدید لیگ برتر محسوب می شوند.

پرسپولیس که در نقل و انتقالات به غیر از«سروش رفیعی» دیگر مهره های تاثیرگذارش را حفظ کرد با جذب نفراتی چون «شجاع خلیل زاده»، «گادوین منشا»، «شایان مصلح» و بازگشت «احمد نورالهی» نقاط ضعف خود را بر طرف کرد تا شاید بتواند تحت تفکرات «برانکو ایوانکوویچ» مربی کاربلد خود فصل موفقی را در مسابقات داخلی و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

استقلال تهران که با درخواست های «علیرضا منصوریان» سرمربی جوان خود، بیشترین فعالیت و هزینه را برای جذب بازیکن در این فصل انجام داده است با اضافه شدن نفراتی چون «پژمان منتظری»، «مجتبی جباری»، «داریوش شجاعیان»، «حسن بیت سعید» و «روزبه چشمی» به تیمی تبدیل شده که تنها قهرمانی می تواند هواداران پرتعدادش را راضی نگه دارد.

سپاهان اصفهان که پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران با پنج قهرمانی محسوب می شود پس از چند فصل ناکامی اکنون می خواهد با اندیشه های «زلاتکو کرانچار» مربی کرووات خود و جذب نفرات جدید دوباره به اوج بازگردد، البته ذوب آهن دیگر نماینده دیار زاینده رود هم با سرمربیگری «امیر قلعه نویی» مربی با کارنامه فوتبال کشور می تواند چهره یک تیم مدعی داشته باشد.

به این جمع باید فولادخوزستان و سایپا را هم اضافه کرد که با عملکردی خوب در نقل و انتقالات، اسب خود را برای موفقیت و حضور در رده های بالای جدول زین کرده اند.

از طرف دیگر نفت تهران هنوز از لحاظ مالکیت وضعیت مبهمی دارد و کنار رفتن «علی کریمی» پس از تنها دو هفته حضور در این تیم و هجوم طلبکاران متعدد از بازیکن گرفته و تا مربی و تشکیل پرونده های متعدد مالی برای این تیم، نشان از وخامت اوضاع آنان داشته و حضور در لیگ برتر امسال را برای نفتی های تهران همچنان در پرده ابهام قرار داده است.

نفت یکی از نمایندگان ایران در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا نیز محسوب می شود و امیدواریم شرایط به گونه ای رقم بخورد که نفت در آسیا آبروداری کند.

استقلال خوزستان قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر هم شرایط ایده آلی ندارد و بسیاری از ستاره های فصول گذشته آبی های خوزستان را ترک کرده اند.

سپید رود رشت دیگر تیم شمالی که پس از سال ها به سطح اول فوتبال ایران بازگشته است، نتوانست در جذب بازیکنان جدید چندان قوی عمل کند و این تیم پرطرفدار همراه با پارس جنوبی که این فصل لیگ برتری شده اند، کار سختی برای بقاء خواهند داشت.

پدیده مشهد در تعطیلات نیم فصل چند مهره نامدار جذب کرد و به نظر می رسد برخلاف سیاه جامگان دیگر نماینده این شهر، می خواهد در بین بالانشینان باشد.

نفت آبادان نیز که «فراز کمالوند» را روی نیمکت سرمربیگری خود می بیند، روزهای شلوغی برای تکمیل تیمش داشت و هواداران را برای موفقیت امیدوار کرده است.

پیکان و گسترش فولاد نیز دیگر تیم های این فصل هستند که با «مجید جلالی» و «لوکا بوناچیچ» باید با رقبای قدرتمند خود دیدارهای سختی را برگزار کنند.

تراکتورسازی که در سال های اخیر همواره یکی از مدعیان بوده است نیز روزهای سختی خواهد داشت. تیمی پرطرفدار که به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات، دلش را به جوانان و تفکرات «یحیی گل محمدی» خوش کرده است و باید در انتظار درخشش بازیکنان بی نام و نشان خود باشد، وگرنه جایی در بین تیم های بالانشین نخواهد داشت.

**برنامه هفته نخست بدین شرح است:

*پنجشنبه (پنج مردادماه):

پرسپولیس - فولاد خوزستان/ ورزشگاه آزادی تهران / ساعت 21‏

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز/ ورزشگاه غدیر اهواز/ ساعت 21

سیاه‌جامگان مشهد - ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود/ ساعت 20:45‏

نفت تهران - سپیدرود رشت / ورزشگاه تختی تهران/ ساعت 21‏

*جمعه (6 مردادماه):

پیکان تهران - پدیده خراسان / ورزشگاه شهدای شهر قدس/ ساعت 20:45‏

گسترش فولاد تبریز - پارس جنوبی جم/ ورزشگاه یادگار امام (ره) / ساعت 20‏

سپاهان - سایپا تهران/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان / ساعت 20:30‏

صنعت نفت آبادان - استقلال تهران / ورزشگاه تختی آبادان / ساعت 21‏

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان