//
کدخبر: ۴۰۸۲۶۶ //

عبدی: فوتبال نوجوانان متعلق به آینده است

سرمربی تیم نوجوانان کشورمان گفت: فوتبال در این رده سنی برای امروز نیست بلکه برای آینده است.

عبدی: فوتبال نوجوانان متعلق به آینده است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین عبدی پس از صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در ضربات پنالتی دیدار یک چهارم نهایی جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا مقابل یمن  و صعود به جام جهانی، اظهار داشت: باید از AFC قدردان باشم که مسابقات سختی را به خوبی و زیبایی هرچه تمام‌تر برگزار می کند. این فوتبال در این رده سنی برای امروز نیست بلکه برای آینده است. فوتبالی که امروز حمایت می‌شود برای نسل بعدی است.

وی ادامه داد: امروز بازی خیلی سختی برگزار کردیم. گاهی مواقع شرایط خطرناکی در کنترل بازی و حملات داشتیم. ضد حملات آنها خیلی خطرناک و بازی خیلی پر استرس بود اما خدا را شکر می کنم در نهایت توانستیم باعث خوشحالی مردم کشورم و اهالی فوتبال شویم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان در مورد مسیری که این تیم برای رسیدن به نیمه نهایی و حضور در جام جهانی طی کرد، گفت: آنالیز کاملی داشتیم. کانال های کناری راست و چپ را به خوبی شناسایی کرده و انتظار ضد حملات را داشتیم. گاهی اوقات حملاتی را انجام دادیم اما یمن با پنج دفاع مقابل این حملات می‌ایستاد. در خط میانی نیز بازی پر فشاری بود. در نیمه دوم هم روی ضد حملات خطرناک حریف برنامه داشتیم. خوشبختانه یا متاسفانه بازی به پنالتی کشیده شد.

عبدی ادامه داد: اینجا هستیم تا بتوانیم برنده شویم.  خیلی خوشحالم که به جام جهانی رسیدیم. خیلی احساسی هستم و می دانم یمنی ها چقدر تلاش کردند. به هر حال این طبیعت فوتبال است. این یک تجربه شد و ما و آنها باید ادامه دهیم تا موفق تر از اینها عمل کنیم.

وی در شرایطی که مانند نشست خبری‌های قبلی با احاطه کامل به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد، افزود: حالا باید به بازی بعدی فکر کنیم تا در نیمه نهایی عملکردی بهتر از دیدار با یمن داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با اشاره به ویژگی بازی یمنی‌ها تاکید کرد: معمولا در کنار یک بازیکن سرعتی، نفرات قدرتی هم حضور دارند. یمنی‌ها بازیکنان سرعتی داشتند. آنها در میانه میدان ۴_۳ بازیکن اینچنینی داشتند که فیزیکی بازی می‌کردند. بازیکنان خیلی خوبی در سطح عالی بودند و فوتبال خیلی خوبی بازی کردند. 

عبدی تصریح کرد: به بازیکنانم گفتم ریسک نکنند تا مقابل بازیکنان سرعتی یمن دچار مشکل نشویم. آنها نیز خیلی خوب این موضوع را رعایت کردند.

وی درخصوص درخشش تیم ایران در ضربات پنالتی، گفت: هر روز و در هر تمرین، پنالتی‌ها را تمرین می‌کنیم. با توجه به تمرینات ۳_۲ ماه اخیر، آمادگی لازم را در این زمینه داشتیم.

سرمربی تیم نوجوانان درمورد تفکر بازیکنان و کادر فنی تیمش، اظهار داشت: فوتبال همه چیز بازیکنان و مربیان است. با فوتبال زندگی می‌کنیم و با فوتبال زیبا پیش می‌رویم. این بازیکنان با فوتبال زندگی می‌کنند. آنها نمی‌خوابند تا بازی‌های قبلی خودشان را ببینند. هر روز ۵ تا ۶  ساعت هر بازی را آنالیز می‌کنیم. در هر بازی آغاز دوباره ای داریم. 

عبدی ادامه داد: به سختی کار می‌کنیم و طراحی دوباره ای روی برنامه‌های خودمان داریم. این خیلی سخت است. این یک روش برای هر بازی است اما. باید دوباره از نو آغاز کرده و فکر جدیدی داشته باشیم. خدا را شاکر هستم که بازی را بردیم و حالا می‌خواهم امشب راحت بخوابم. در پایان باز هم تشکر می‌کنم و خوشحالم با اهالی رسانه در اینجا گفتگو می‌کنم و نظراتمان را به اشتراک می‌گذاریم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان