//
کدخبر: ۳۹۷۲۴ //

بیماری نادر کیمیا علیزاده

پزشک کیمیا علیزاده درباره آخرین وضعیت او بعد از بازگشت از مسابقات جهانی کره جنوبی، گفت:علیزاده دچار نوعی سندرم (گیلن باره) است که به نوعی سیستم عصبی و عضلات محیطی وی را درگیر می‌کند و سبب عدم تعادل و فلجی موقت می‌شود. البته درمان این بیماری تا سه هفته‌ طول می کشد.

 بیماری نادر کیمیا علیزاده
به گزارش فرتاک نیوز،

سارا جمهوری اظهار کرد: علیزاده در همان کره جنوبی دچار سرگیجه، بیهوشی و عدم تعادل شده بود. به طوری که بعد از بازگشت از کره جنوبی به مدت ۲۴ ساعت بیهوش شده بود  که بعد از بستری شدن در بیمارستان پارس و انجام آزمایش‌های مختلف پزشک معالجش روز گذشته (شنبه) این تشخیص را داد که او مبتلا به سندرم "گیلن باره" است . در حقیقت این سندرم نوعی بیماری است که در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به اعصاب محیطی ایجاد می‌شود و به دنبال این حمله احساس ضعف در ماهیچه‌ها، عدم تعادل، کاهش بینایی و گاهی اوقات سبب فلجی موقت می‌شود.

وی با بیان این که درمان این بیماری تا سه هفته‌ طول می‌کشد تا فرد بهبودی کامل خود را پیدا کند، گفت: علیزاده از زمانی که از مسابقات جهانی کره جنوبی بازگشته است، در بیمارستان بستری است و تحت درمان قرار دارد. من امیدوارم که بعد از این مدت علیزاده سلامت جسمانی خود را پیدا کند.

جمهوری در پایان همچنین درباره وضعیت آسیب‌دیدگی‌ مچ پای علیزاده و این که بعد از مسابقات جهانی کره آیا مشکل خاصی برای او پیش نیامده است؟ خاطر نشان کرد: بعد از این که شرایط جسمانی علیزاده بهتر شد هوشیاری کامل و تعادل لازم را پیدا کرد ، در آن صورت آسیب‌دیدگی‌ او را نیز دوباره تحت درمان قرار خواهیم داد. الان چون دچار فراموشی موقت است و تعادل کافی ندارد، راجع‌ به وضعیت آسیب‌دیدگی‌ او و این که بعد از مسابقات جهانی کره آیا دچار مشکل خاصی شده است یا خیر تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

 

 

منبع: ورزش سه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان