//
کدخبر: ۳۸۸۷۸ //
وقتی صحبت‌های سرمربی تیم ملی والیبال را تغییر دادند

شهرام محمودی در لیست سیاه کولاکوویچ/ آقایان! انتخابی مسابقات جهانی، لیگ جهانی نیست

در مصاحبه‌ای که سرمربی اهل مونته‌نگرو تیم ملی پیش از لیگ جهانی انجام داد عنوان کرد که شهرام محمودی دیگر در لیست او جایی ندارد.

شهرام محمودی در لیست سیاه کولاکوویچ/ آقایان! انتخابی مسابقات جهانی، لیگ جهانی نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم ملی والیبال ایران در چارچوب رقابت‌های والیبال انتخابی قهرمانی جهان از تاریخ 19 تا 23 مرداد به مصاف حریفان خود می‌رود. شاگردان کولاکوویچ در این مرحله از مسابقات با تیم‌های کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان همگروه شده است. به جز قزاقستان 3 تیم دیگر رقبای جدی برای والیبالیست‌های کشورمان هستند و نباید تصور شود که با توجه به این که ایران میزبان این مسابقات است پس برای صعود به رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان مشکل خاصی ندارد.

 

تیم کره جنوبی سابقه 8 بار حضور در المپیک را دارد و 8 بار هم به مسابقات قهرمانی جهان راه یافته است. تیم چین هم با سرمربیگری لوزانو به دنبال احیای خود است و با توجه به این که لوزانو آشنایی کاملی با والیبال ایران دارد می‌تواند برای شاگردان کولاکوویچ مشکل‌ساز شود.

 

تیم قطر هم یک تیم چند ملیتی محسوب می‌شود و برای شکست این تیم باید با تمام توان مقابل این تیم صفآرایی کرد. تیم قزاقستان هم یک تیم ناشناخته است اما به هر حال توانسته به مرحله نهایی مسابقات انتخابی قهرمانی جهان راه پیدا کند.

 

آنچه مسلم است تیم ایران کار راحتی برای صعود به رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ندارد و باید با تمام پتانسیل خود در رقابت‌های انتخاب شرکت کند. روز گذشته (سه‌شنبه) 19 بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال فرا خوانده شدند که در این بین نام شهرام محمودی دیده نمی‌شد. به نظر می‌رسد محمودی پس از عدم همراهی تیم ملی والیبال در لیگ جهانی 2017 در لیست سیاه کولاکوویچ قرار گرفته  و حتی در مصاحبه‌ای که سرمربی اهل مونته‌نگرو تیم ملی پیش از لیگ جهانی انجام داد عنوان کرد که شهرام محمودی دیگر در لیست او جایی ندارد. با این حال مسئولان فدراسیون والیبال تلاش کردند این مصاحبه را به نوعی تلطیف کنند، تا جایی که گفته شد منظور کولاکوویچ از این اظهار نظر این بوده که شهرام محمودی تنها در لیگ جهانی، تیم ملی والیبال را همراهی نخواهد کرد.

 

بدون شک محمودی جزو برترین بازیکنان تیم ملی والیبال در این چند سال اخیر بوده و در فصل گذشته لیگ برتر والیبال هم بهترین بازیکن این مسابقات بود. عدم دعوت از شهرام محودی تنها به این خاطر که در لیگ جهانی از همراهی تیم ملی والیبال سر باز زد به هیچ عنوان منطقی نیست چون در لیگ جهانی بسیاری از تیم‌های قدرتمند جهان به بازیکنان کلیدی خود استراحت داده بودند و با ترکیبی جوان در این مسابقات شرکت کردند و ای کاش تیم ایران هم از این تیم‌ها الگوبرداری می‌کرد.

 

با توجه به این که رقابت‌های والیبال انتخابی قهرمانی جهانی به لحاظ اهمیت با لیگ جهانی قابل مقایسه نیست تیم ایران باید با تمام قوا پا به این مسابقات بگذارد و کولاکوویچ هم باید پاسخگوی این سوال باشد که چرا به راحتی از کنار نام شهرام محمودی گذشت. بدون شک عدم حضور این بازیکن می‌تواند پیامدهای زیادی به دنبال داشته باشد و باید تا دیر نشده مقدمات حضور او را در تیم ملی فراهم کرد.

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان