//
کدخبر: ۳۷۹۶۲ //

نقره جهانی بر گردن کیمیای ایران

اولین نقره جهانی بانوان تکواندو هم ساعاتی پیش به دست آمد تا ششمین اتفاق مهم دختران این رشته به دست او اتفاق بیافتد.

نقره جهانی بر گردن کیمیای ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

ساعاتی پیش کیمیا علیزاده به عنوان آخرین تکواندو کار ایران در مسابقات قهرمانی جهان به روی شیاپ چانگ رفت و در دیدار فینال وزن 62- کیلوگرم با نتیجه 19 بر 9 مقابل "روس گباگبی" از ساحل عاج شکست خورد تا دست او هم مثل تمام اعضای کاروان به طلا نرسد اما با این شرایط کیمیا اتفاقی مهم دیگر را برای تکواندو بانوان رقم زد.

او پیش از این اولین طلای نوجوانان جهان در تکواندوی زنان، اولین طلای المپیک نوجوانان در ورزش زنان،  اولین مدال جهانی بزرگسالان برای تکواندوی زنان،  اولین طلای گرندپری برای تکواندوی زنان،  اولین مدال المپیک برای ورزش زنان و اولین نقره جهانی برای تکواندوی زنان را برای ایران به دست آورد تا تمام رکورد ها به دست او جا به جا شود.

این یکی از نا امید کننده ترین کاروان های ایران بود که از سال 2001 به این طرف نتایجی این چنینی با این رده به دست نیامده بود و در همین وضعیت کیمیا توانست یکی از دو فینالیست ایران در فوجو باشد. تیم ایران با کسب 3 مدال نقره، یک برنز و 46 امتیاز بر روی سکوی سوم ایستاد و این در شرایطی است که ایران از سال 2001 تاکنون در تمام دوره‌های رقابت‌های جهانی یا بر سکوی اولی ایستاد یا نایب قهرمان شده بود. ایران در این مسابقات مدال طلا نگرفت. آخرین دوره‌ای که ایران در رقابت‌های جهانی موفق به کسب نشان طلا نشده بود سال 2007 بود که با این وجود در آن دوره هم تیم اعزامی به رتبه نایب قهرمانی رسید.

کیمیا در این راه در مرحله نیمه نهایی و برای راهیابی به فینال این رقابت‌ها به مصاف «تاتیانا کوزمینا» از روسیه رفت و توانست با نتیجه 9 بر 6 پیروز و به این ترتیب راهی فینال شود. او پیش از گذشتن از سد تکواندوکار روس مقابل «فرناندا آگویره» از شیلی، «آشلی کرایولد» کانادایی و  ئی چینگ لین از چین تایپه به پیروزی رسیده بود. به این ترتیب ششمین اتفاق مهم تاریخ بانوان تکواندو ایران هم توسط کیمیا علیزاده رقم خورد تا با وجود نتیجه بد کاروان، کیمیا یک بار دیگر بدرخشد.

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان