//
کدخبر: ۳۶۱۵۹ //

باندبازی در تیم ملی والیبال باید از بین برود

جواد محتشمیان مفسر و گزارشگر والیبال اصلی ترین منتقد این روزهای فدراسیون والیبال است.

 باندبازی در تیم ملی والیبال باید از بین برود
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد محتشمیان کارشناس و مفسر والیبال درباره علت ناکامی والیبال ایران در لیگ جهانی  گفت: تیم باید برمبنای آمادگی پیش برود، تیمی که گلخانه‌ای پرورش یابد، به جایی نمی‌رسد. وضعیت بدنی در وهله اول سپس تکنیک و در نهایت تاکتیک دیگر انگیزه اهرمی در طول زمان است که باعث می‌شود فرد در یک سطح ایده‌آل و مطلوب قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی کار یا عملی برای کسی تکراری می‌شود، تنش‌ها کاهش پیدا می‌کند و دیگر هیچ چیز حساسیت سابق را نخواهد داشت. تکرار باعث می‌شود خود فرد هم احساس کند عملکردش کاملا معمولی شده است. باید رقابت در هر زمینه‌ای وجود داشته باشد. شرایط باید به گونه‌ای باشد که اگر بازیکن احساس کرد براساس تکرار به سطحی معمولی رسیده بابت خط خوردن از تیم ملی احساس خطر کند. اکنون والیبال ما به این ورطه افتاده است، مدام تکرار و بدون انگیزه و رقابت.

 

محتشمیان گفت: رقابتی در تیم ملی والیبال وجود ندارد چون گروهی ثابت متشکل از چند بازیکن تشکیل شده است. باندبازی در تیم ملی والیبال باید از بین برود. سه سال پیش زنگ خطر را به صدا درآوردم و گفتم که رقابت کم‌کم از بین می‌رود، اما کسی گوش نکرد. آمریکا و روسیه در لیگ جهانی بیشترین تغییر را داشتند و اتفاقا هر دو تیم به مرحله نهایی لیگ جهانی رفتند. حتی اگر صعود هم نمی‌کردند باز هم مورد تشویق هواداران کشورشان قرار می‌گرفتند. در آرژانتین ولاسکو خیلی راحت کونته را که یکی از برترین دریافت‌کننده‌های دنیاست، کنار می‌گذارد چون او هم می‌داند این ستاره‌ها دیگر انگیزه ندارند و قرار نیست آینده را بسازند. بهترین بازیکن دنیا بودن مجوزی برای حضور مادام‌العمر در تیم ملی نیست.

 

این مفسر والیبال با بیان این که بازیکنان بسیاری بدون دلیل پشت درهای تیم ملی ماندند تا چند نفر به صورت ثابت در تیم ملی حضور داشته باشند، گفت: بیشترین ضربه‌ای که تیم ملی خورد از بی‌انگیزگی بود. تنش و رقابت‌ها در تیم ملی از بین رفته است. ما شش ماه دیگر رقابت‌های جهانی را در پیش داریم و امیدی نیست این شرایط تغییر کند. متاسفانه به والیبال ملی ما خیانت شد. در آینده قطعا درباره این خیانت با جزئیات صحبت خواهم کرد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان