//
کدخبر: ۳۴۹۳ //
تفاوت در ترکیب ثابت پرسپولیس و متغیر استقلال

چرا برانکو موفق است و منصوریان نا موفق!

نرسیدن به یک ترکیب ثابت در استقلال، یکی از مشکلاتی بود که این تیم با سرمربی جوانش علیرضا منصوریان تجربه کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، آبی‌ها تا پایان هفته هفدهم از نظر تیمی به ثبات نرسیدند و در هر بازی شاهد تغییرات زیادی در ترکیب اصلی این تیم بودیم. همین تغییرات متوالی و کم بازی کردن 11 بازیکن اصلی در کنار هم باعث شد تا هرگز شاهد یک بازی هماهنگ و منظم از سوی استقلال نباشیم. این دقیقا خلاف چیزی است که در پرسپولیس شاهد بودیم. برانکو ترکیب اصلی تیمش را از همان ابتدای لیگ شناخت و در طول بازی‌ها تغییرات بسیار کمی در ترکیب تیمش ایجاد کرد. اما منصوریان هرگز به چنین شناختی نرسید. ضمن اینکه به نظر می‌رسد تغییرات در ترکیب اصلی استقلال در بازی‌های بعدی این تیم هم ادامه داشته باشد و ممکن است آندو تیموریان و سرور جپاروف در بازی بعدی وارد ترکیب اصلی آبی‌ها شوند!

مقایسه دقایق حضور بازیکنان اصلی استقلال در طول 17 بازی با بازیکنان پرسپولیس می‌تواند سند دیگری برای عدم ثبات در تیم منصوریان باشد. تعداد بازیکنانی که در 17 بازی استقلال بیشتر از 1200 دقیقه برای این تیم به میدان رفتند فقط 2 نفر است. کاوه رضایی 1526 دقیقه و امید ابراهیمی 1440 دقیقه برای استقلال بازی کردند. اما تعداد پرسپولیسی‌هایی که بیشتر از 1200 دقیقه برای تیم‌شان بازی کردند 4 برابر استقلالی‌هاست. حسین ماهینی و جلال حسینی 1530 دقیقه، کمال کامیابی‌نیا 1440 دقیقه، محسن مسلمان 1431دقیقه، محمد انصاری 1353 دقیقه، محسن ربیع‌خواه 1330 دقیقه و مهدی طارمی و وحید امیری هم هر کدام 1278 دقیقه برای پرسپولیس در این فصل به میدان رفتند.

جدا از تمام دلایل فنی و تفاوت کلاس مربیان دو تیم، این تفاوت بزرگ و معنادار فقط یکی از دلایل اصلی صدرنشینی پرسپولیس و ناکامی استقلال است و با توجه به شرایط دو تیم، به نظر می‌رسد هم پرسپولیس و هم استقلال تا پایان فصل به چنین روندی ادامه خواهند داد. تغیرات در ترکیب اصلی پرسپولیس احتمالا فقط به حضور سروش رفیعی محدود خواهد شد اما دامنه تغییرات در استقلال، حتی ممکن است به نیمکت سرمربیگری این تیم هم برسد.

 

منبع: فرتاک ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان