//
کدخبر: ۳۴۹۰۲ //
یک گام به عقب؛

فدراسیون وزنه برداری بازهم کیش و مات شد

در اتفاقی عجیب که دور از انتظار نبود باز هم خواسته‌های وزنه بردار المپیکی کشورمان به فدراسیون وزنه برداری تحمیل شد.

فدراسیون وزنه برداری بازهم کیش و مات شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 بیست و ششمین جلسه شورای عالی فدراسیون وزنه برداری برگزار و درباره حضور کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک در اردوی تیم ملی تصمیم گیری شد.

برخلاف سیاست‌های تنبیهی و البته کوتاه مدت فدراسیون درباره این وزنه بردار که می‌توان به کنار گذاشتن او از تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا اشاره کرد، همانطور که از شواهد برمی آید فدراسیون وزنه برداری که قبل از بازی‌های المپیک ریو به بهانه منافع ملی با درخواست نامعقول کیانوش رستمی قهرمان المپیک ریو کنار آمد تا او خارج از چهارچوب کادر فنی تیم ملی به فعالیتش در اردو ادامه دهد، اینبار هم به بهانه رقابت‌های جهانی با او مماشات کرد تا همچنان شاهد بازیکن سالاری در وزنه برداری باشیم، اتفاقی بدیع که بطور حتم تبعات زیادی در آینده ورزش کشور به دنبال دارد و زمینه را برای تکرار نمونه هایی مشابه فراهم می‌کند.

یک سال پیش کیانوش با زیربار نرفتن برای تمکین از سرمربی تیم ملی به تنهایی تمرین کرد و موفق به کسب مدال طلای ریو شد تا اولین ورزشکاری باشد که برای کاروان ورزشی ایران در المپیک مدال آوری کند. او در کارش بسیار موفق بود و بار‌ها اعلام کرد که مربیان حاضر در وزنه برداری توانایی همراهی او را ندارند به همین علت حاضر به کار کردن با آنان نیست و برای حضور در تیم ملی فقط به شیوه خاص خود حرکت خواهد کرد. او اینبار هم توانست شورای عالی فنی را در تحمیل خواسته هایش کیش و مات کند تا برای اولین بار و در اتفاقی نادر شاهد حضور ۲ سرمربی در اردوی تیم ملی باشیم.

درباره این قهرمان ملی پوش و تابوشکنی هایی که در طول یک سال اخیر داشته است مطالب زیادی نوشتیم و از زوایای مختلف شرایط را بررسی کردیم. با وجود احترامی که برای قهرمان ارزنده کشورمان قائل بوده و هستیم امیدوار بودیم او دست از یکدندگی بردارد و شیوه دیگری در پیش گیرد، اما این اتفاق نیفتاد و حالا شاهد تحمیل هزینه‌ای مضاعف برای در اختیار گرفتن مربی جدیدی در اردوی تیم ملی هستیم...!

شورای عالی فنی برای منافع کوتاه مدت بر اخلاق پیش گرفت

از آنجائیکه از وزنه بردار المپیکی کشورمان درباره تغییر شیوه رفتاری ناامید شده ایم اینبار روی صحبت مان با شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری است که در این مورد بخصوص سهم عمده‌ای در بحث ورزشکارسالاری و تعریف آن در ورزش حرفه‌ای کشور ایفا کرده است.

بی شک بعد از شکست سنگین در انتخابات فدراسیون جهانی، اقدام شورای عالی فنی به ریاست علی مرادی را مبنی بر تداوم مماشات با کیانوش رستمی را می‌توان دومین اشتباه بزرگ فدراسیون در یک ماه اخیر قلمداد کرد. هرچند انتخابات فدراسیون جهانی و مباحث مربوط به کیانوش رستمی قیاسی مع الفارقند، اما در هر ۲ مورد شاهد رویکرد اشتباه علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری بودیم که جای تامل زیادی دارد.

در بحث مربوط به انتخابات جهانی شاید بتوان امیدوار به جبران خسارت‌های اخیر و کسب کرسی‌های بین المللی در آینده نزدیک بود، اما درباره بازیکن سالاری و تعریف آن در ورزش حرفه‌ای نمی‌توان نگاهی خوش بینانه داشت، زیرا تابوشکنی‌های اخیر فدراسیون تبعات بسیاری در ورزش حرفه این به دنبال دارد که شورای عالی فنی با شعار حفظ سرمایه ناخواسته آن را نهادینه کرد تا به اهداف کوتاه مدتش برای مدال آوری در عرصه بین المللی دست یابد.

بی شک کسب مدال در آوردگاه بزرگی، چون المپیک و یا رقابت‌های جهانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و نمی‌توان موفقیت در این عرصه را نادیده گرفت، بخوبی می‌دانیم که فراهم کردن زمینه برای کسب موفقیت در رقابت‌های بین المللی مختصات مربوط به خود را دارد.

پرورش بازیکنان حرفه‌ای و حفظ قهرمانان قالب اصلی این مختصات را تشکیل می‌دهند، اما نکته قابل توجه به اصول اخلاقی در ورزش مربوط می‌شوند، اصولی که در ادبیات ورزشی مان از آن به پهلوانی یاد می‌کنند و بزرگانی، چون پوریای، ولی و غلامرضا تختی در سرلوحه آن قرار دارند.

متاسفانه در این مورد بخصوص شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری خارج از اصول اخلاقی پیش رفت و با کوتاه آمدن مقابل قهرمان المپیک به بحث ورزشکارسالاری بیشتر از گذشته دامن زد، این شورا بدون در نظر گرفتن تبعات تصمیم گیری اخیر، منافع کوتاه مدت فدراسیون برای کسب موفقیت و مدال در رقابت‌های جهانی را مقدم بر اصول اخلاقی دانست و اینبار هم کیش و مات شد.

خوب بود اعضای شورای عالی فنی از کی روش سرمربی موفق تیم ملی فوتبال درس می‌گرفتند، کسی که در مقابل بی اخلاقی رحمتی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایستاد و در مقابل فشار زیاد رسانه‌ای او را کنار گذاشت، در پایان هم ثابت کرد که می‌توان در نبود بازیکنی، چون مهدی رحمتی به جام جهانی رسید و مسافر روسیه شد.

 

منبع: واحد مرکزی خبر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان