//
کدخبر: ۲۴۹۷ //

ماموریت مهم برای دو پرسپولیسی/ زودتر کارت بگیرید!

 پرسپولیس در پایان هفته شانزدهم با پیروزی برابر سایپا همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی ماند. این تیم اما می‌داند که در ادامه کار، شرایط بسیار سختی پیش رو خواهد داشت. فشردگی مسابقات و حضور عنقریب در لیگ قهرمانان آسیا از یک سو و برنامه دشوار هفته‌های میانی نیم‌فصل از سوی دیگر کار را برای قرمزها سخت کرده است.

در حقیقت پرسپولیس به زودی باید وارد «تونل وحشت» معروف شود و به ترتیب با تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و نفت تهران مصاف بدهد. حالا کاری نداریم که این تیم در این بین باید بازی اول آسیایی‌اش با الهلال را هم از سر بگذراند. آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، قرار گرفتن دو تن از مهمترین بازیکنان پرسپولیس در آستانه محرومیت است؛ جلال حسینی و کمال کامیابی‌نیا. این دو بازیکن بدون جانشین سرخ‌ها ممکن است در تونل وحشت کارت زرد بعدی را بگیرند و یکی از مهمترین مسابقات فصل را از دست بدهند. بنابراین شاید عقلانی‌تر باشد که آنها دست بجنبانند و قبل از رسیدن به آن برهه زمانی، یک جلسه محرومیت‌شان را پشت سر بگذرانند.

فقط دو بازی فرصت دارند

پرسپولیس این هفته باید در اهواز به مصاف فولاد برود که بازی سختی است. این تیم برای این بازی به اندازه کافی غایب دارد؛ فرشاد احمدزاده محروم است و رامین رضاییان مصدوم. بازیکنان در آستانه محرومیت پرسپولیس اما در اهواز می‌توانند کارت بگیرند و بازی بعدی را از دست بدهند. سرخپوشان هفته آینده در ورزشگاه آزادی با گسترش فولاد مصاف خواهند داد که اگرچه تیم خوبی است، اما به هر حال حساسیت این بازی از مصاف با تراکتور و استقلال خیلی کمتر خواهد بود. همچنین جلال و کمال در همین بازی با گسترش هم می‌توانند اخطار بگیرند و محرومیت‌شان را پشت سر بگذارند، چرا که پرسپولیس در هفته چهارم دور برگشت در قم باید با صبا دیدار کند. مثلا شاید برای جلال حسینی بهتر باشد که بازی با صبا را از دست بدهد. صبای مرفاوی تا اینجا با 9گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و تنها تیمی است که تعداد گل‌های زده‌اش هنوز دورقمی نشده! طبعا غیبت جلال در چنین مسابقه‌ای می‌تواند خیلی قابل تحمل‌تر از عدم حضور او مثلا در داربی تهران باشد.

بقیه جانشین دارند

غیر از این دو نفر اما پرسپولیس شش بازیکن در آستانه محرومیت دیگر هم دارد؛ با این تفاوت که تقریبا همه آنها می‌توانند جانشینانی داشته باشند. فرشاد احمدزاده، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی، محسن مسلمان و علی علیپور دیگر بازیکنان در آستانه محرومیت تلقی می‌شوند. بیرانوند که با توجه به پستش اگر خودش را اداره کند و مثلا کمتر وقت بکشد بعید است مشکلی داشته باشد. بقیه بازیکنان هم در فاز تهاجمی هستند و در صورت نیاز می‌توانند با نفراتی مثل سروش رفیعی، رامین رضاییان یا سامان نریمان‌جهان جایگزین شوند.

 

 

 

منبع: همشهری ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان