//
کدخبر: ۲۲۳۹ //
هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال

جدال خانوادگی آبی‌پوشان تهرانی و خوزستانی در ورزشگاه خالی/ تراکتورسازی بی‌تاب صدرنشینی

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال فردا با برگزاری سه دیدار آغاز می‌شود و آبی‌های تهران و اهواز در ورزشگاه خالی به مصاف هم می‌روند.

جدال خانوادگی آبی‌پوشان تهرانی و خوزستانی در ورزشگاه خالی/ تراکتورسازی بی‌تاب صدرنشینی

به گزارش فرتاک نیوز، هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از فردا (سه‌شنبه) با سه دیدار آغاز خواهد شد و با چهار دیدار در روز چهارشنبه به پایان می‌رسد تا رفته رفته باشگاه‌ها درگیر فشردگی این مسابقات شوند.

تراکتورسازی تبریز -صنعت‌ نفت آبادان

تراکتورسازی هفته گذشته در آخرین لحظات دیدار مقابل استقلال خوزستان با تک‌گل ارزشمند مهدی شریفی به برتری دست یافت تا نیم فصل دوم مسابقات را با پیروزی آغاز کند. شاگردان قلعه‌نویی مقابل صنعت‌نفت فقط به پیروزی فکر خواهند کرد تا در صورت لغزش پرسپولیس جای این تیم را در صدر جدول بگیرند. اولین حضور تراکتورسازی در این فصل در ورزشگاه یادگار امام تبریز مصادف با محرومیت این تیم از حضور تماشاگرانش است تا این مسئله جذابیت‌های جدال تراکتورسازی و صنعت‌نفت را کاهش دهد.

در طرف مقابل صنعت‌نفت که هفته گذشته در اولین حضور فیروز کریمی مقابل صبا در ثانیه‌های پایانی به برتری دست یافت، این هفته نیز ابتدا به شکست نخوردن فکر خواهد کرد. برزیل فوتبال ایران به خوبی می‌داند بازی مقابل تراکتورسازی پرستاره کار راحتی نخواهد بود اما از طرف دیگر امیدوار است مانند دیدار رفت مقابل شاگردان قلعه‌نویی بازنده نباشد.

صبای‌ قم-پیکان

بدون شکست این روزها صبای‌ قم یکی از ناامیدترین تیم‌های لیگ برتر است. شاگردان صمد مرفاوی در این فصل تنها موفق به کسب یک پیروزی شده‌اند و با کسب 9 امتیاز در جایگاه پانزدهم لیگ برتر قرار دارند و به خوبی می‌دانند برای بقا در لیگ شانزدهم کار بسیار سختی خواهند داشت. صبا هفته گذشته در ثانیه‌ها پایانی مغلوب صنعت‌ نفت شد تا ششمین شکست پیاپی خود را متحمل شود.

این تیم امیدوار است با پیروزی در دیدار خانگی مقابل پیکان روند جمع‌آوری امتیاز در نیم فصل دوم را آغاز کند. مرفاوی به خوبی می‌داند دیگر فرصت چندانی برای اشتباه ندارد و در صورت شکست مقابل پیکان احتمال اخراج شدنش افزایش خواهد یافت. در طرف مقابل پیکان که نیم فصل فوق‌العاده‌ای را پشت گذاشته بود، در اولین دیدار خود در نیم‌فصل دوم مقابل گسترش فولاد متوقف شد. شاگردان جلالی که با نتایج خوب هفته‌های پایانی نیم فصل نخست صاحب اعتماد به نفس کافی شده‌اند در دیدار مقابل صبا نیز امیدوار به کسب 3 امتیاز هستند. سه امتیازی که می‌تواند با توجه به لغزش ذوب‌آهن این تیم را به رتبه سوم جدول برساند.

استقلال تهران  - استقلال خوزستان

استقلال هفته گذشته در دیداری انتقامی مقابل نفت تهران به پیروزی دست یافت تا نیم فصل دوم لیگ برتر را با پیروزی آغاز کند. آبی‌پوشان تهرانی که این روزها حواشی مربوط به جدایی بازیکنان مغضوب منصوریان و جذب بازیکن جدید حرف اول و آخر این تیم را می‌زند، امیدوار هستند با جذب جپاروف و تیموریان و استفاده از این بازیکنان باتجربه در کنار جوانان نیم فصل متفاوتی داشته باشند.

دیدار با استقلال خوزستان فرصت خوبی برای آبی‌پوشان تهرانی خواهد بود تا ضمن انتقام دیدار رفت با برتری در دیداری خانوادگی، رفته رفته به صدرجدول نزدیک شوند. در طرف مقابل استقلال خوزستان قرار دارد که برخلاف فصل گذشته تا هفته شانزدهم هیچ نشانی از یک مدعی نداشته است. شاگردان پورموسوی بعد از باخت خانگی هفته گذشته مقابل تراکتورسازی امیدوار هستند در تهران نیز مانند دیدار رفت به برتری رسیده و دست به کار بزرگی بزنند.

خوش شانسی استقلال خوزستان این است که استقلال نیز در این هفته مانند تراکتورسازی به دلیل اتفاقات رخ داده روی سکوها از سوی کمیته انضباطی از حضور تماشاگرانش محروم است. نکته مهم دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان حضور آرش افشین خواهد بود مهاجمی که نیم فصل نخست لیگ برتر از روی نیمکت و سکوها شاهد نمایش استقلال تهران بود و در تعطیلات نیم فصل به جمع‌آبی‌پوشان خوزستانی پیوست. افشین  امیدوار است در دیدار فردا توانایی‌های خود را به رخ منصوریان بکشد و برگ برنده تیمش در این دیدار خانوادگی باشد.

 برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه شنبه 28 دی 95

صبای قم- پیکان تهران ساعت 15:30 ورزشگاه یادگار امام قم

محمدرضا فغانی – علیرضا ایلدروم – جعفر مهاجر – پیمان فرخی مهر – ناظر: رسول فروغی

استقلال تهران- استقلال خوزستان ساعت  16:40 ورزشگاه آزادی تهران

پیام حیدری – محمد جواد مداح – یعقوب سخندان – کوپال ناظمی – ناظر: حسین نجاتی

تراکتورسازی تبریز- صنعت نفت آبادان ساعت  15 ورزشگاه یادگار امام تبریز

موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – محسن سلطانی – پیروز سیف الله پور – ناظر: محمود رفیعی

چهارشنبه 29 دی 95

سایپا – ذوب آهن اصفهان ساعت  16:40 ورزشگاه پاس قوامین

شاهین حاج بابایی – تورج عیوض محمدی – رحیم شاهین – علی صفایی – ناظر: زاهد بحرینی

سیاه جامگان مشهد- پدیده خراسان ساعت 15 ورزشگاه ثامن مشهد

علیرضا فغانی – حسین طالقانی – امیررضا آشورماهانی – محمد ملکی – ناظر: محمدجواد تقی پور

سپاهان- نفت تهران ساعت  14:30 ورزشگاه نقش جهان اصفهان

حمید حاج ملک – حمید غمزه – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده – ناظر: خداداد افشاریان

فولاد خوزستان- پرسپولیس ساعت 16:40  ورزشگاه غدیر اهواز

محمدرضا اکبریان – سعید علی نژادیان – هادی طوسی – علی میرغفاری – ناظر: علی خسروی

گسترش فولاد تبریز- ماشین سازی تبریز ساعت 15  ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

رضا کرمانشاهی – رضا سخندان – حسن یوسفی – ناصر جنگی – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان