//
کدخبر: ۱۷۱۴۴ //

شکست پسران والیبالیست ایران برابر کره‌جنوبی

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران اولین بازی خود را در رقابت‌های قهرمانی آسیا را با شکست پشت سرگذاشت.

 شکست پسران والیبالیست ایران برابر کره‌جنوبی
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در اولین بازی خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف کره جنوبی رفت و برابر این تیم ۳ بر صفر شکست خورد.

تیم ملی بازی را با ترکیب امیرمحمد فلاحت خواه، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علی طبری، احسان دانش دوست، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور آغاز کرد.

در ست اول کره جنوبی نسبت به ایران برتری محسوسی داشت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ این تیم همراه شد.

در ست دوم تیم ملی عملکرد بهتری داشت و موفق شد ۸ بر ۵ از حریفش پیش بیفتد. سرویس "دانش دوست" در زمین کره با دریافتی همراه نشد تا ایران ۱۱-۶ از حریف پیش بیفتد. دفاع "جیونگ" در برابر "طبری" باعث شد بازی ۱۴-۱۳ شود و اختلاف امتیاز به یک برسد. در نهایت "هیوک ایم" در امتیاز ۱۷ بازی را به تساوی کشاند.

یک امتیاز برتری کره در امتیاز ۱۹-۱۸ باعث شد وکیلی درخواست وقت استراحت کند. او به بازیکنانش تاکید داشت که باورکنند می‌توانند بازی را برگردانند. بعد از این وقت استراحت هم اشتباه‌های بازیکنان ایران ادامه داشت تا در نهایت این ست هم با برتری ۲۵ بر ۲۱ کره‌جنوبی همراه شود و ایران دو ست از حریفش عقب بیفتد.

در ست سوم هم کره‌ای ها برتر بودند و موفق شدند ۱۱-۶ از ایران پیش بیفتند. تیم ملی ایران موفق شد بازی اختلاف را کم کند و در امتیاز ۲۳-۲۱ به حریف نزدیک شود اما در نهایت این ست هم ۲۵-۲۱ به نفع کره جنوبی به پایان رسید تا این تیم برنده این دیدار باشد.

کره جنوبی در بازی اول خود در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵-۱۲، ۲۵-۱۳ و ۲۵-۱۱ برابر بنگلادش صاحب برتری شده بود. ایران در روز نخست این بازی‌ها استراحت داشت و در بازی دوم خود نیز پنج شنبه به مصاف بنگلادش می‌رود.

کره جنوبی و بنگلادش حریفان ایران در دور مقدماتی این رقابت ها هستند. میانمار میزبانی این مسابقه ها را برعهده دارد.

پیش از بازی ایران و کره جنوبی نیز استرالیا توانست هنگ کنگ را شکست دهد.

تیم ملی با ترکیب محمدحسین راستی، محمدرضا حضرت‌پور، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت خواه، احسان دانش دوست، محمدرضا طهماسب، سهیل کمال آبادی، مرتضی شریفی (کاپیتان)، علی طبری، حسین سلیمان اهری، مهدی جعفروند، مهدی جلوه و سرمربیگری محمد وکیلی در این رقابت ها حاضر است.

ایران با ۷ قهرمانی در این رقابت‌ها پرافتخارترین تیم آسیاست.چین تایپه، هند و کره جنوبی هم هرکدام یک قهرمانی را در کارنامه دارند.

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان