تاریخ انتشار: 1397/10/16 15:10
کد خبر: 114914

تغییر ورزشگاه فجر سپاسی؛ کاهش انگیزه های هواداران برای حضور در ورزشگاه پارس

در سال های اخیر استادیوم هایی که ساخته شده کیلومترها دور از شهر است و همین موضوع سبب شده تا تماشاگران بازی های لیگ کاهش چشمگیری به خصوص در شهرستان ها داشته باشد.
تغییر ورزشگاه فجر سپاسی؛ کاهش انگیزه های هواداران برای حضور در ورزشگاه پارس

به گزارش فرتاک ورزشی، با توجه به افزایش قیمت سوخت و هم چنین حمل و نقل عمومی ضعیف در مسیر شهر تا استادیوم در فصول اخیر شاهد کاهش چشمگیر تماشاگران در استادیوم ها بودیم و حال خبر رسیده تیم فجر سپاسی هم دیگر تمایلی ندارد بازی های دسته اول خود را در استادیوم تازه تاسیس پارس برگزار کند و از سازمان لیگ برتر درخواست کرده در دور برگشت دسته اول در استادیوم شهید دستغیب میزبان حریفان باشد.
این حکایت خیلی از تیم هاست. به طور مثال فصل گذشته پدیده که در استادیوم ثامن میزبان حریفان بوده تعداد تماشاگری که برای حمایت از این تیم به استادیوم ثامن می آمدند از 500 نفر فراتر نمی رفت و حتی در برخی از بازی ها تعداد تماشاگران حریف بالاتر از پدیده بود تا جایی که رضا مهاجری مربی وقت تیم پدیده گفته بود ما در خانه هم غریبه هستیم. اما از زمانی که پدیده به استادیوم امام رضای مشهد آمده که در شهر مشهد تاسیس شده هر بازی دست کم 6 تا 7 هزار تماشاگر دارد و یکی از دلایل عملکرد خوب پدیده در دور رفت بازی ها، حمایت همین تماشاگران است.
متاسفانه خیلی از استادیوم هایی که در شهرها ساخته شده حتی در حومه شهری هم نیست بلکه کیلومترها دور از شهر تاسیس شده است تا جایی که تماشاگر مجبور است برای دیدن بازی یک سفر برون شهری انجام دهد! در حالی که در همه جا دنیا استادیوم ها در شهر یا نزدیکی شهر ساخته می شود تا عبور و مرور برای تماشاگر راحت باشد و از همه مهمتر بازی ها از آنجایی که در روزهای تعطیل برگزار می شود خللی در رفت و آمد مردم ایجاد نمی کند. شاید در آینده فوتبال ما به این نتیجه برسد اگر استادیوم های قدیمی را بازسازی کند بهتر از ساخت استادیوم های جدید کیلومترها دور از شهر است. چرا که استادیوم های قدیمی برای راحتی مردم در داخل شهر ساخته می شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nal8r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


الکاکو در خاموشی؛ ادامه بازی در هاله‌ای از ابهام!