تاریخ انتشار: 1397/10/01 12:23
کد خبر: 116759

برای اصفهانیان و بهاروند چاره ای جز استعفا باقی نماند!

مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال یک به یک استعفاء می دهند و این همان قولی است که مهدی تاج به وزیر ورزش و جوانان داده بود. رئیسی که خود هم بازنشسته است اما با استفاده از سهمیه ایثارگری و جانبازی در ساختمان سئول مانده است.
برای اصفهانیان و بهاروند چاره ای جز استعفا باقی نماند!

بعد از استعفای محمد رضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال علی کفاشیان پستش در کمیته فوتسال را به پرهیزگار محول کرد و دیروز هم استعفای رسمی عباس ترابیان اعلام شد. دو مدیری که یکی بازنشسته بانک مرکزی و دیگری بازنشسته وزارت نفت هستند.

وزارت ورزش و جوانان که اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها را به معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی و هم چنین دیوان محاسبات قول داده به این استعفاء ها راضی نیست و معتقد است همه بازنشسته های فدراسیون فوتبال باید از سمت خود استعفاء دهند. به واقع این قانون شامل فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران و حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ برتر هم می شود. دو مدیری که همانند دیگر مدیرانی که از سمت خود استعفاء داده اند دارای سمت های اجرایی هستند.

حیدربهاروند و البته فریدون اصفهانیان بر خلاف مدیرانی چون علی کفاشیان، محمد رضا ساکت و عباس ترابیان در برابر اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها مقاومت کرده اند و بارها و بارها در مصاحبه های خود اذعان کردند فدراسیون فوتبال نهاد غیر دولتی به شمار می رود و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها شامل حال آنها نمی شود. اما به نظر می رسد با استعفای سه مدیر مقاومت این دو هم شکسته می شود و برای آنها هم چاره ای باقی نمی ماند که از سمت خود استعفاء کنند.

البته عضویت فریدون اصفهانیان، علی کفاشیان و حیدربهاروند در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال لغو نمی شود چون بر اساس تعریف فدراسیون فوتبال عضویت در هیات رئیسه شغل به حساب نمی آید. مدیری که عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است با فدراسیون فوتبال قرارداد حقوقی ندارد و بالطبع پولی هم نمی گیرد و از طرفی هفته ای یک روز دو سه ساعت درگیر حضور در جلسه اعضاء است که ظاهرا معاونت حقوقی مجلس و هم چنین دیوان محاسبات این موضوع را پذیرفته اند و بر همین اساس روسای هیات فوتبال استان ها و روسای هیات های ورزشی را از این قانون معاف کرده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k7kjd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ممبینی بجای اصفهانیان؛شایعه یا واقعیت؟

 اصفهانیان: به داوران پراشتباه قضاوت داده نمی‌شود
مربی، بازیکن یا سرپرست یکبار گفته‌اند اشتباه داوری به سودمان بوده است؟