//
کدخبر: ۱۵۰۱۳ //
ایران پنج نماینده دارد

آغاز مسابقات لیگ جهانی کاراته از فردا در هلند

مرحله دوم از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته از فردا جمعه با حضور کاراته کاهایی از ۷۳ کشور جهان در هلند آغاز می‌شود.

آغاز مسابقات لیگ جهانی کاراته از فردا در هلند
به گزارش فرتاک نیوز،

رقابتهای لیگ جهانی کاراته که تحت عنوان «کاراته وان» همه ساله در چند مرحله برگزار می شود، امتیاز بالایی در رنکنیگ جهانی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد.

رقابتهای هلند نیز از جمله معتبرترین این رقابتهاست که از فردا جمعه با حضور ۱۲۵۸ ورزشکار از ۷۳ کشور به مدت سه روز در روتردام برگزار می‌شود.

برای حضور در این رقابتها از کشورمان ۳۴ کاراته کا در دو بخش کاتا و کومیته ثبت نام کرده اند که تنها ۵ کاراته کا شرایط سفر به هلند و حضور در این رقابتها را پیدا کرده اند.

ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، سامان حیدری، ابراهیم حسن‌بیگی و سهیل ساجدی‌فر پنج کاراته‌کا ایرانی هستند که به هلند رفته‌اند و تحت هدایت سید شهرام هروی مقابل رقبایشان قرار می‌گیرند.

ایتالیا با ۱۱۵ کاراته کا بیشترین شرکت کننده را در این رقابتها دارد. آلمان با ۷۴ و هلند میزبان رقابتها با ۵۵ کاراته نیز در رتبه های بعدی این رده بندی جای دارند. هشت کشور ارمنستان، اکوادور، مکزیک، مولداوی، پاکستان، رومانی، سوئد و والس هم با یک شرکت کننده کمترین نماینده را دارند.

کاراته‌کاهای ایرانی در اولین دوره لیگ جهانی در سال ۲۰۱۷ که در پاریس برگزار شد، دو مدال طلا (خاکسار و گنج‌زاده) و دو مدال برنز (پورشیب و حیدری) گرفتند.

طبق اعلام کمیته برگزاری، فردا جمعه ۲۷ اسفندماه در اولین روز این مسابقات، پیکارهای مقدماتی و جدول شانس مجدد، ورزشکاران بخش کاتای انفرادی و تیمی (زنان و مردان) و مبارزات کومیته‌ در وزنهای ۶۰- و ۶۷- کیلوگرم مردان و ۵۰- کیلوگرم زنان برگزار می‌شود و در دومین روز این مسابقات (شنبه – ۲۸ اسفندماه) مبارزات کومیته‌ وزنهای  ۵۵-، ۶۱-، ۶۸- و ۶۸+ کیلوگرم زنان و ۷۵-، ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم مردان، پیکارهای مقدماتی تا جدول شانس مجدد  انجام خواهند داد.

در روز پایانی این دوره از مسابقات که روز یکشنبه (۲۹ اسفندماه) است، رقابت‌ها برای کسب نشان برنز از ساعت ۱۰ تا ۱۳:۳۰ انجام می‌شود و پس از وقفه‌ای نیم ساعته فینالیست‌های دومین دوره لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۷، برای ایستادن روی سکوی قهرمانی از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان