//
کدخبر: ۱۴۰۳۷ //

بانوی لژیونر والیبال ایران: روی ابرها هستیم اما مغرور نمی شویم

پیوستن دو بانوی لژیونر ایران به تیم شومن کلاب بلغارستان یک جنجال بزرگ خبری بود. پس از سال ها حضور این دو ملی پوش ایرانی در لیگ والیبال یک کشور خارجی خبری بسیار جدید بود.

بانوی لژیونر والیبال ایران: روی ابرها هستیم اما مغرور نمی شویم
به گزارش فرتاک نیوز،

 زینب گیوه و مائده برهانی در سالی که گذشت لژیونر شدند. بسیاری سعی کردند آنها را نخستین لژیونرهای تاریخ ورزش بانوان ایران قلمداد کنند اما در واقع چنین نیست و پیش از این دو افرادی بودند که به عنوان یک بانوی ایرانی حضور در تیم های خارجی را تجربه کردند. اما از آنجایی که در سال های اخیر اتفاقی در این حوزه نیفتاده بود حضور این دو در یک تیم خارجی نوبرانه به نظر می رسید. حالا مائده برهانی 28 ساله و زینب گیوه 33 ساله بازی در یکی از بهترین لیگ های والیبال اروپا را تجربه می کنند. گفت و گویی با زینب گیوه انجام دادیم، گفت وگویی که ماحصل آن در ادامه می آید:

-اوضاع در بلغارستان چگونه است؟

خیلی خوب پیش می رود. خیلی خوشحالم که چیزهایی که اینجا بر من می گذرد دقیقا همان هایی است که انتظارش را داشتم. من پیش از آمدن به اینجا به پیشرفت خودم فکر می کردم و البته حضور موفقیت آمیز در یک تیم خارجی. همه اینها در حال محقق شدن است.

یکی از نکات قابل توجه ملحق شدن شما به این باشگاه بلغارستانی این است که مبلغ قراردادتان بسیار کم است.

ما به خاطرپول اینجا نیامدیم و حاضر نیستیم به خاطر پول همه چیز را فدا کنیم. پیشرفت مد نظر ما بود و فکر می کنم حضور در این تیم بلغارستانی می تواند بهترین پیشرفت را برای من به وجود بیاورد.

اما قبل از رفتن شما عده ای گفتند که پیشرفت در 33 سالگی معنایی ندارد.

این حرف هم که می گویند برای پیشرفت زمان خاصی وجود دارد برای من معنایی ندارد. من همیشه و در هر حالی به دنبال پیشرفت هستم و دست از تلاش برنمی دارم. اینجا می توانم به مرحله بالاتری از والیبالم برسم و خیلی خوشحالم که اکنون این فرصت برایم فراهم شده است. الان شرایط برای خیلی خوب است. گاهی اوقات احساس می کنم روی ابرها هستم اما دید من نسبت به اوضاع منطقی است. من هرگز به خودم غرور راه نمی دهم.

عملکرد شما و مائده برهانی تا امروز در این تیم چگونه بوده است؟

بسیار خوب. سرمربی و کادر فنی از ما رضایت کامل دارند. رسانه های بلغارستانی هم برایشان مهم است که ما چگونه نتیجه می گیریم.

واکنش ها نسبت به بازی کردن شما با حجاب اسلامی چیست؟

برای بلغارستانی ها جالب است اما برایشان چیز عجیب و یا غیر عادی نیست. خیلی راحت با این مساله کنار آمده اند.

زندگی در این کشور چگونه است؟ احساس غریبی نمی کنید؟

احساس غربت که برای هر ایرانی خارج از کشوری وجود دارد. ما هم از این قاعده مستنثنی نیستیم. البته ما در ایران به دلیل بازی کردن در شهرهای دیگر هم مدام با این مشکل روبرو بودیم و از خانواده مان به مدت های طولانی دور می شدیم بنابراین تا حدودی به این دوری عادت داریم. البته من و مائده مثل دو خواهر می مانیم. تنهایی هایمان را پر می کنیم ضمن اینکه تمرینات وقتمان را می گیرد. خلاصه سرمان گرم است.

برای تعطیلات نوروز چه برنامه ای دارید؟

قبلا هم گفتم که برای تعطیلات نوروز به ایران می آیم ومشکلی هم وجود ندارد. باشگاه این اجازه را به من می دهد تا به ایران برگردم و چند روزی در کنار خانواده ام باشم.

نظرتان راجع به مردم بلغارستان چیست؟

اروپایی در کل مزاج سردی دارند. اما فکر می کنم بلغارستانی ها تا حدودی نسبت به بسیاری از نقاط اروپا خونگرم تر باشند. بلغارستان برخی از آداب و رسوم خودش را دارد که خیلی قدیمی و باستانی هم هستند. البته همانطور که می دانید برخی از شهرهای بلغارستان بسیار توریست جذب می کنند. ولی ما تا الان فرصت چندانی برای دیدن آثار باستانی بلغارستان نداشته ایم.

فکر می کنید حضور شما در شومن کلاب چقدر طول بکشد؟

قرارداد ما تا پایان این فصل است. بعد از آن هم باید ببینیم شرایط چگونه پیش می آید.

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان