//
کدخبر: ۱۳۸۰۰ //

برانکو گفت راحت از رضاییان نگذرید/با برد پرسپولیس آمار جرم پایین می آید!

عضو هیات مدیره پرسپولیس گفت:متاسفانه برخی ها بازیکنان تیم را تحریک می کنند که اگر پولتان را نگرفتید، اعتصاب کنید.

برانکو گفت راحت از رضاییان نگذرید/با برد پرسپولیس آمار جرم پایین می آید!

به گزارش فرتاک نیوز، انتقاداتی که به طرح جدید باشگاه پرسپولیس که از هواداران خود برای رفع مشکلات مالی کمک خواسته، بهانه ای شد تا با حمیدرضا گرشاسبی یکی از اعضای هیات مدیره این باشگاه به صحبت بپردازیم. درمتن صحبت های گرشاسبی را می خوانید.

 

زورمان به صداوسیما نمی رسد

در تمام دنیا طرح کمک های هواداری وجود دارد. در ایران هم شرایط اینطور شده که دولت حق کمک به باشگاهها را ندارد و درآمدهای باشگاهها نیز به آنها پرداخت نمی شود. متاسفانه حق پخش تلویزیونی که درآمد اصلی هر باشگاه است، در ایران پرداخت نمی شود و زور ما هم به صداوسیما نمی رسد.

 

استعفای دسته جمعی را قبول نکردند

باشگاهی که روند رو به رشد خود را در پیش گرفته، چرا باید به خاطر بدهی های گذشته دچار چنین چالشی شود؟ وقتی که به صورت دسته جمعی استعفا دادیم و گفتیم کار را به نفر دیگری تحویل بدهیم، قبول نکردند. البته خودمان هم می دانیم که در این شرایط نباید صحنه را خالی کنیم. اینکه تیم را در این شرایط تنها بگذاریم و برویم دور از معرفت است.

 

بازیکنان را به اعتصاب تحریک می کنند

متاسفانه برخی ها بازیکنان تیم را تحریک می کنند که اگر پولتان را نگرفتید، اعتصاب کنید. همین دوستانی که از چند روز قبل انتقاد از باشگاه را به خاطر طرح کمک های هواداری آغاز کرده اند، چرا در این راه قلم نمی زنند که ما باید حق پخش را از صداوسیما بگیریم؟ پس این شائبه به نظرمان می آید که برخی دوست ندارند پرسپولیس موفق شود. پرسپولیسی که این روزها بازیکنانش هم در زمینه فنی و هم اخلاقی در رده اول هستند، چرا باید به خاطر این مسائل به بیراهه برود؟ این طرح هم پیشنهاد خود هواداران بود که به ما گفتند حالا که حق باشگاه را نمی دهند، شماره حساب اعلام کنید تا ما به شما کمک کنیم. ایرادش چیست؟ وقتی بزرگان و قدیمی های پرسپولیس مثل علی پروین و علی کریمی هم در این طرح شرکت کردند، یعنی راهی که در پیش گرفتیم، درست است.

 

شعار آقایان پرسپولیس را به این روز انداخته

برخی دوست ندارند پرسپولیس سرپا باشد. کسانی که انتقاد می کنند، خودشان بیایند و جا ما بنشینند تا مشخص شود که چه خبر است. بدهی بالا آوردن و شعار برخی آقایان در دوره های قبلی این بدبختی ها را بالا آورده است که دیگر باشگاه نمی تواند قد راست کند. حتی وزارت ورزش را هم به چالش بردند. وقتی وزارت ورزش به چند نفر به عنوان هیات مدیره اعتماد می کند، قرار نیست دیگر از کنار برند پرسپولیس هر کاری که می خواهیم، انجام دهیم. این مدیران بدهی آور برای وزیر فعلی و دولت هم چالش درست کردند.

 

یک هوادار را با پای مصنوعی سوار کردیم

دیروز با طاهری در حال خروج از ورزشگاه بودیم که دیدیم یک هوادار با پای مصنوعی مسیر را طی می کند. او را سوار کردیم که گفت از پاکدشت به عشق پرسپولیس به ورزشگاه می آید. این هوادار صحبت می کرد و گریه می کرد. وقتی این صحنه ها را می بینیم، شرمنده می شویم. از سوی دیگر وقتی می بینیم پیشکسوتی از 10 سال قبل از باشگاه طلبکار است، شرمنده او می شویم.

 

طرح فعلی شدیدا جواب داده است

طرح کمک های هواداری در این چند روز به شدت جواب داده است. این نشان می دهد که هواداران به مدیریت باشگاه اعتماد کردند و اگر اینطور نبود، یک ریال هم واریز نمی کردند. وقتی مردم راضی هستند، ما هم خستگی مان در می رود. این طرح هیچ ایرادی ندارد چون باشگاه مردمی است. حالا یک نفر می تواند 4، 5 میلیارد کمک کند و یک نفر هم کمک مالی اش ناچیز اما با ارزش است. مطمئنا این کمک ها منع قانونی ندارد.

 

مجانی به صداوسیما خوراک می دهیم

خیلی عجیب است که ما مجانی برنامه های صداوسیما را پر می کنیم. دولت نمی تواند پولی به ما بدهد. درآمدهای یک باشگاه خیلی خوب و زیاد است اما صداوسیما آن را نمی دهد. این همه تبلیغ قبل و بعد از بازی کجا می رود؟ ما برای صداوسیما برنامه سازی می کنیم و آنها مجانی استفاده می کنند. جالب است که پول زمین و بازیکن را ما می دهیم و بهره اش را صداوسیما می برد.

 

باید 6 میلیارد به ژوزه بدهیم

بدهی ژوزه را در هر صورت باید بدهیم. نمایندگان خود را برای اعتراض به دادگاه CAS فرستادیم اما به هر حال این بدهی گریبانمان را می گیرد. بدهی به ژوزه حدود 6 میلیارد است و ما قصد داریم با کمک های هواداری بعد از اعلام رای نهایی به یک باره شوکه نشویم. نه تنها ژوزه بلکه 10، 11 پرونده دیگر هم وجود دارد.

 

همه یادشان افتاده از پرسپولیس پول بگیرند

جالب است که در این میان سازمان امور مالیاتی هم یادش افتاده که بدهی های تمام این سالها را از ما بگیرد و دائما حساب باشگاه را مسدود می کند. نمی دانم چطور است که در زمان ما همه یادشان افتاده از باشگاه پول بگیرند. اگر نفرات دیگر جای ما بودند، چه می کردند؟ آیا راهی برای درآمدزایی وجود  دارد؟ نمی توانیم دست به کارهایی بزنیم که قبلی ها زدند و بگوییم که مدیران بعدی مشکل را حل می کنند. تنها راه فعلی همین است.

 

بازیکنان شب عید پول می خواهند

بازیکنان فعلی پرسپولیس حدود 55 درصد قرارداد خود را گرفته اند و شب عید پول می خواهند چون باید جواب خانواده شان را بدهند. نیازمندان هم به آنها مراجعه می کنند. امیدوارم بتوانیم از خجالت آنها در بیاییم.

 

با برد پرسپولیس آمار جرم پایین می آید

وقتی استقلال و پرسپولیس قدرتمند باشند، فوتبال ایران قوی است و جوانان نیز انگیزه بالاتری دارند. نیروی انتظامی آماری اعلام کرده بود که وقتی پرسپولیس و استقلال پیروز می شوند، آمار جرم و جنایت پایین می آید. پس نشان می دهد که فوتبال روی جامعه تاثیر مستقیم دارد.

 

برانکو گفت راحت از رضاییان نگذرید

رضاییان مساله ای برایش پیش آمده بود و ما هم به کمیته انضباطی باشگاه ارجاع دادیم. با برانکو نیز جلساتی را گذاشتیم اما او هیچ وقت نگفت که دیگر رضاییان را نمی خواهم. برانکو می گوید که راحت از رضاییان نگذرید تا این حرکت در تیم تکرار نشود. ما هم به نظر او احترام می گذاریم اما به زودی این مساله را حل خواهیم کرد.

 

تشکر ویژه از سلطانی فر و داورزنی

جا دارد از وزارت ورزش، آقای سلطانی فر و داورزنی تشکر ویژه ای کنم که وقت زیادی برای باشگاه می گذارند و در بحث همین بدهی ها نیز بارها با طاهری همکاری کردند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان