//
کدخبر: ۱۳۳۹۷ //

اتحاد آبی علیه یک مدیر!

خبر تکراری بود. دیروز مثل روزهای گذشته کار کادرفنی استقلال به جای تمرین‌دادن به بازیکنان این بود که آنها را مجاب کنند تا در زمین برای مرور کارهای تاکتیکی حضور پیدا کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،

 خبر تکراری بود. دیروز مثل روزهای گذشته کار کادرفنی استقلال به جای تمرین‌دادن به بازیکنان این بود که آنها را مجاب کنند تا در زمین برای مرور کارهای تاکتیکی حضور پیدا کنند. منصوریان در روزهای اخیر به خواست شاگردانش برای تمرین‌نکردن احترام گذاشته بود، ولی این‌بار تلاش کرد اعتصاب شکسته شود، اما ناراحتی و دلخوری‌ها فراتر ازچیزی بود که انتظارش را داشت. باشگاه استقلال که خبر اعتصاب بازیکنان در روزهای اخیر را تکذیب کرده بود، دیروز اعلام کرد؛ تمرین تیم پشت درهای بسته برگزار خواهد شد، اما بعد ازجلسه اعضای کادر فنی و بازیکنان یک خبر تکراری مثل روزهای اخیر در رسانه‌ها با این عنوان منتشر شد: «استقلالی‌ها باز هم حاضر نشدند تمرین کنند». دلیل تصمیم دیروز، مصاحبه تند اخیر حسن زمانی عضو هیأت‌مدیره باشگاه بود که زمینه‌ساز یک بحران بزرگ شد، چون تیم بدون برگزاری حتی یک جلسه تمرین امروز از ساعت ١٧:٣٠ باید به مصاف سایپا برود.

تا زمانی باشد تمرین نمی‌‌کنیم

٢روز پیش حسن زمانی عضو هیأت‌مدیره استقلال درمصاحبه‌ای عجیب اعلام کرد که اگر قرار است گلایه‌ای وجود داشته باشد، این هیأت‌مدیره است که باید از بازیکنان گلایه داشته باشد. او دربخشی ازحرف‌هایش ضمن اشاره به این موضوع که بازیکنان امسال بیش از ٥٠‌درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند، تأکید کرده بود: «بازیکن ١٥٠- ١٠٠ میلیون تومانی را آورده‌اند و قرارداد ۹۰۰میلیونی با او بسته‌اند و با احترام به کادرفنی با این موضوع موافقت کردیم». بازیکنان استقلال این صحبت‌های زمانی را توهین به فرشید باقری می‌دانند و معتقدند؛ اعضای هیأت‌مدیره اگر خاصیتی برای تیم ندارند و در درآمدزایی هیچ اثر مثبتی ندارند، لااقل با مصاحبه‌های خود به بازیکنان و حتی اعضای کادر فنی توهین نکنند. آنها گفته‌اند تا وقتی که زمانی باشد، تمرین نخواهند کرد!

با بی‌پولی کنار می‌آییم، نه توهین!

بازیکنان درجلسه دیروز خطاب به منصوریان گفته‌اند: «چند هفته قبل شما به ما گفتید خبری از پول در نیم‌فصل دوم نیست و اگر بازیکنی ازاین شرایط ناراضی است، می‌تواند استقلال را ترک کند. همه ما به خاطر شما و هواداران ماندیم و بهترین نتایج را گرفتیم. السد را شکست دادیم، به پرسپولیس ٣ گل زدیم، در آسیا صدرنشین گروه هستیم، در کورس بالای جدول قرار داریم و هواداران ازعملکرد ما راضی هستند. تأسف‌آور است که حسن زمانی به جای قدرشناسی درمصاحبه‌هایش به ما توهین می‌کند. ما با بی‌پولی کنار آمدیم، اما با توهین و بی‌حرمتی انجام‌شده توسط او کنار نمی‌آییم و تمرین نمی‌‌کنیم».

دوباره زمانی؛ باشگاه باید طلبکار باشد

حسن زمانی البته با لغو تمرین و شنیدن خبر ناراحتی بازیکنان  از مواضع خود کوتاه نیامد و دوباره درمصاحبه‌ای گفت: «قبلا‌ هم گفته‌ام، بازیکنان به هیچ عنوان طلبکار نیستند. الان باشگاه باید از بازیکنان طلبکار باشد! مسائل خانوادگی نباید بیرون درز پیدا می‌کرد؛ این اولین دوره لیگ است که باشگاه به تعهداتش عمل کرده است. به هیچ عنوان تعطیلی تمرینات مورد قبول نیست. من فکر می‌کنم که شاید مسأله به خاطر لطمه‌زدن به استقلال است. مدیرعامل به تیم قول داده بود در اولین فرصت به آنها پول بدهد و این قرار تعیین شده بود.»

دغدغه‌های سرمربی

سرمربی استقلال درباره علت اصلی ناراحتی شاگردانش و لغو تمرینات تیم که شرایطی را به وجود آورده، آنها مجبور باشند بدون برگزاری حتی یک جلسه تمرینی امروز مقابل سایپا قرار بگیرد، گفت: «چون بازیکنان تا این‌جا ٤٠‌درصد از قراردادشان را گرفته‌اند. ٣٠‌درصد در زمان افشارزاده و ١٠‌درصد در زمان افتخاری. نزدیک به ٣٠‌درصد هم از قرارداد بازیکنان از بین رفته است؛ چراکه امور مالیاتی مبلغی را از حساب باشگاه برداشت کرده و یک‌میلیارد هم از اسپانسرهای باشگاه برداشته‌اند که با این وضع درمدیریت افتخاری ٤‌میلیارد تومان هم به حساب بازیکنان خارجی انتقال داده شد و اگر این مبالغ نبود، ما تا به‌حال می‌توانستیم قراردادها را به ٧٠‌درصد برسانیم. من شرایط مالی بد بازیکنان که بسیاری از آنها از سال‌های قبل هم طلب دارند را درک می‌‌کنم. با این حال، چند وقت قبل به بازیکنان گفتم پول نیست و هرکسی دوست دارد، می‌تواند تیم را ترک کند. قبل از این‌که از جلسه بیرون بیایم، هم گفتم هرکس بعد از من به زمین آمد، بازیکن استقلال است. همه بازیکنان آمدند و عملکرد خوب تیم ادامه پیدا کرد، اما اتفاقات اخیر با ناراحتی آنها مواجه شده است. تیم من از نظر روحی به هم‌ریخته است و با این حال، باید بدون تمرین به مصاف سایپا برویم»

منصوریان: آقای زمانی! سکوت کن!

علیرضا منصوریان با اشاره به مصاحبه‌های عضو هیأت‌مدیره استقلال هم گفت: «بارها به صورت حضوری به زمانی گفتم و ازطریق رسانه‌ها و سایت‌ها برایش پیغام فرستادم که خیلی مواقع بهترین کمک می‌تواند سکوت باشد. از زمانی گلایه دارم. او گفته؛ با بازیکن ١٠٠میلیونی، ٩٠٠‌میلیون تومان قرارداد بستیم و آنها باید از بچه‌ها طلبکار باشند. هیچ بازیکنی در استقلال خارج از عرف قرارداد نبسته است. من می‌گویم که آقای زمانی کاش این حرف‌ها را نمی‌زدی و تیم ما را از داخل به هم نمی‌ریختی! از او خواهش می‌کنم ٣ماه سکوت کند تا لیگ تمام شود.»

 

 

منبع: شریان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۹۷ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    منصوریان بهانه میاره برا شکست احتمالی... .هر وقت تیم منصوریان خراب میکنه بنحوی زی رکانه از زیرش در میره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان