//
کدخبر: ۱۳۲۵ //

کانته در مقایسه با ماکله‌له/ چقدر فاصله تا اسطوره شدن باقی است؟

چلسی سال‌ها بعد از ماکله‌له حالا جای او را با یک فرانسوی دیگر پر کرده است.

 انگولو کانته شروعی فوق‌العاده در چلسی داشته است و به همین بهانه عملکرد این بازیکن را با کلود ماکله‌له یکی از بازیکنان تاثیرگذار و پیشین آبی‌ةای لندن بررسی می‌کنیم. آمار ماکله‌له مربوط به 2 فصل آخر حضورش در استمفوردبریج است و آمار کانته مربوط به حضورش در لستر و چلسی است:

* ملی‌پوش فرانسوی در این مدت 56 بازی در لیگ برتر انجام داده و ماکله‌له بین سال‌های 2006 تا 2008، 47 بازی انجام داده است.

* هافبک پیشین رئال‌ مادرید از نظر پاس‌های موفق بر حریف برتری دارد. او به طور میانگین در هر بازی 48 پاس موفق داشته و کانته 40 پاس.

* خرید 34 میلیون پوندی تابستانی چلسی به طور میانگین در هر بازی 2.9 تکل داشته و در مقایسه با 2.4 ماکله‌له برتری با او است.

* از نظر قطع توپ هم کانته برتری محسوسی دارد. او به طور میانگین در هر بازی 3.7 بار این کار را انجام داده و ماکله‌له 1.2 بار.

* یک برد دیگر برای ستاره فعلی چلسی، آن هم در زمینه تعداد بلوکه کردن توپ در هر بازی. او با میانگین 0.2 نسبت به 1.0 ماکله‌له به برتری رسیده است.

* ماکله‌له اما از نظر دفع توپ از ستاره فعلی باشگاه بهتر کار کرده است. او به طور میانگین در هر بازی 2.1 بار این کار را انجام داده و این در حالی است که انگولو کانته آمار 1.6 دارد.

* در نهایت از نظر تعداد خطاهای انجام شده هم برتری با کانته است. او میانگین 1.2 خطا در هر بازی را دارد و ماکله‌له میانگین 1.4 را دارد.

ملی‌پوش بازنشسته فرانسه 2 قهرمانی در لیگ برتر، 2 قهرمانی در لیگ کاپ و یک قهرمانی جام حذفی را در کارنامه‌اش با چلسی دارد و این در حالی است که کانته از ابتدای این فصل به چلسی پیوسته و شاید بتواند در آینده به رکورد او برسد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان