//
کدخبر: ۱۲۷۸۱ //

کیمیا علیزاده باید از تکواندو خداحافظی کند/ با سلامتی این دختر نوجوان بازی کردند

مدال المپیک هر چقدر هم ارزشمند باشد به این نمی ارزد که سلامتی یک فرد به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

کیمیا علیزاده باید از تکواندو خداحافظی کند/ با سلامتی این دختر نوجوان بازی کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

حدود هشت ماه از مدال تاریخی و برنز کیمیا علیزاده 18 ساله در المپیک 2016 ریو می گذرد، مدالی که نخستین مدال ورزش بانوان ایران در رقابت های المپیک به شمار می رود. کیمیا علیزاده در حالی راهی این رقابت ها شد که از ناحیه زانو مصدوم بود. یک ماه پس از مدال آوری وی فاش شد که وی نباید به این رقابت ها می رفته چرا که توصیه پزشکی داشته است.

پریا سمیعی پزشک و حقوق دان ورزشی در این رابطه به جام جم آنلاینT گفت: کیمیا علیزاده شرایط بسیار حساسی داشت. اعزام او به المپیک به معنای ریسک بزرگی بود. کیمیا نه سن و سال زیادی داشت و نه با تجربه بود. اعزام او در چنین شرایطی بسیار خطرناک بود چرا که می توانست به یک نقص سنگین در زانوی او شود. اما گویا مدال برای مسئولان ورزشی ایران بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

وی افزود: کیمیا از ناحیه زانو با وجود عمل جراحی سنگینی که پشت سر گذاشته هنوز احساس ناراحتی دارد. زانوی او اکنون تحریک پذیر است و دوران نقاهت او طول می کشد. در عین تاسف می بینیم که برخی از افراد غیر مسئول می گویند احتمال اعزام او به مسابقات کشورهای اسلامی هم هست. بی مبالاتی در قبال یک دختر 18 تا چه اندازه باید وسیع باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کیمیا علیزاده بیش از اندازه به زانوی خودش فشار بیاورد ممکن است باعث شود تا پایان عمر با مشکل درد زانو و حتی مشکلات بدتر از آن روبرو شود و علاوه بر آن کارش دوباره به عمل جراحی کشیده شود. مسئولان ورزشی و البته فدراسیون تکواندو بهتر است به جای اینکه به مدال فکر کنند سلامتی کیمیا علیزاده را مد نظر قرار بدهند.

این پزشک و حقوقدان ورزشی در پایان گفت: بازی های کشورهای اسلامی که هیچ، کیمیا علیزاده باید به طور کامل از تکواندو و ورزش حرفه ای خداحافظی کند. این توصیه ای است که من به عنوان یک پزشک به وی دارم.

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان