//
کدخبر: ۱۱۱۸ //

نفت – استقلال/ فرصتی برای انتقام در غیاب دایی

 

تیمهای نفت و استقلال تهران در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم می روند.

تیم های نفت و استقلال تهران در چهارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر روز پنجشنبه از ساعت 16:35 در ورزشگاه تختی تهران رودرروی یکدیگر قرار می گیرند. قضاوت این مسابقه برعهده تورج حق وردی خواهد بود.

 

موقعیت:

در حال حاضر تیم نفت تهران با کسب 23 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد آنها در صورتی که بتوانند استقلال را از پیش رو بردارند با 26 امتیاز امکان حضور در رده سوم را هم پیدا خواهند کرد اما اگر در این مسابقه امتیازی را از دست بدهند یا شکست بخورند ممکن است به رده نهم جدول رده بندی سقوط کنند.

اما شاگردان منصوریان با 22 امتیاز در رده هفتم جدول جای دارند. آنها با شکست نفت تهران می توانند به جمع بالانشینان اضافه شوند و جای این تیم را در رده پنجم بگیرند. ولی در صورتی که آبی پوشان تهرانی از این مسابقه نتوانند سه امتیاز را به دست بیاورند ممکن است یک رده دیگر در  جدول تنزل داشته باشند.

 

نیمکت:

باز هم تقابل علی دایی و علیرضا منصوریان، دو دوست قدیمی که به واسطه بازی جام حذفی رابطه شان شکرآب شد و البته دوباره در کلاس مربیگری چند روز قبل کمی حسنه شد. باید دید سومین تقابل بازیکنان نودوهشتی فوتبال مان به  کجا خواهد انجامید. در دو دیدار قبلی منصوریان از کسب پیروزی ناکام ماند اما  حالا امیدوار است با اتکا به جوان های باانگیزه اش از پس نفت آماده علی دایی بربیایند.

 

حاشیه:

* دیدار این دو تیم در  جام حذفی که به برتری نفت تهران منجر شد حاشیه های فراوانی داشت و باعث شد تا علی دایی و علیرضا منصوریان با یکدیگر کشمکشی داشته باشند و حتی کار به صادر کردن بیانیه هم کشیده شد حالا باید این دو تیم بار دیگر مقابل هم قرار بگیرند.

* حسین شهریاری سرپرست باشگاه نفت تهران در اظهارنظری عجیب اعلام کرده بود که اجازه نخواهد داد تماشاگران استقلال به ورزشگاه تختی بیایند. البته او خیلی زود اظهار نظر خودش را تکذیب کرد و البته سازمان لیگ هم با صورت گرفتن چنین حرکتی به شدت مخالفت کرد و آن را مغایر با قانون دانست.

* ایمان مبعلی هافبک تیم نفت تهران در لیست خرید علیرضا منصوریان برای نیم فصل دوم قرار داشت اما باشگاه نفت با این انتقال به شدت مخالفت کرد.

* ایگور پراهیچ مدافع کروات تیم نفت تهران که شایعه حضورش در پرسپولیس شنیده می شود هنوز با  مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و به این مسابقه نخواهد رسید.

* در فصل نقل و انتقالات هستیم و هر روز شایعه جدایی یک بازیکن از استقلال به گوش می رسد. امین حاج محمدی، آرش افشین و میثم مجیدی سه بازیکنی هستند که از جمع آبی پوشان تیم ملی جدا شدند و بازی مقابل نفت تهران حضور نخواهند داشت و همچنین حضور بازیکنانی چون بختیار رحمانی و مهدی رحمتی هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

* مهدی رحمتی دروازه بان تیم استقلال در بازی با سپاهان نیمکت نشین بود و باید دید در بازی مقابل نفت هم او را روی نیمکت خواهیم دید یا اینکه منصوریان کاپیتان تیمش را به درون دروازه برمی گرداند. رحمتی در بازی رفت هم به دلیل محرومیت مقابل نفت حضور نداشت.

* محمددانشگر مدافع تیم نفت تهران و علی دایی سرمربی این تیم به دلیل محرومیت انضباطی در این دیدار نمی توانند تیم شان را همراهی کند اما استقلال برای این مسابقه محرومی نخواهد داشت.

* وریا غفوری مدافع ملی پوش استقلال و  روزبه چشمی می توانند پس از مدت ها در صورت صلاحدید کادر فنی برای تیمش به میدان بروند.

* علی قربانی ، لئوناردو پادووانی، یعقوب کریمی ، مجتبی حق دوست و میلاد زکی پور بازیکنانی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن نفت تهران را در کارنامه خود دارند و باید مقابل تیم سابق خود صف آرایی کنند.

* ایمان مبعلی، محمد قاضی و  میلاد شیخ فخرالدینی سه بازیکن تیم نفت هستند که پیش از این پیراهن استقلال را هم بر تن کردند.

عددبازی:

* نفت و استقلال برای سومین بار در این فصل رودرروی هم قرار می گیرند. دیدار رفت این دو تیم در لیگ برتر با نتیجه مساوی یک –یک تمام شد اما در جام حذفی شاگردان علی دایی در پایان 120دقیقه با نتیجه 3بر2 به پیروزی رسیدند.

*  تیم های نفت و استقلال تاکنون 13  بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که حاصل آن 5 گل برای استقلال، 4 پیروزی برای نفت و 4 تساوی بوده است.

* استقلال در ورزشگاه تختی تاکنون 4 بار به مصاف نفت رفته که در هیچکدام از بازی ها در جریان مسابقه به برتری نرسیده است.

ستاره:

بدون تردید ایمان مبعلی ستاره بی چون وچرای نفت تهران در بازی برابر استقلال خواهد بود. ردپای او در پیروزی 3بر2 قرمزپوشان مقابل استقلال در  جام حذفی به وضوح دیده می شد. مبعلی با 7 پاس گل بهترین پاسور لیگ برتر فوتبال کشورمان به حساب می آید.

در آن سو شاید کاوه رضایی مهم ترین مهره علیرضا منصوریان باشد. بازیکنی که پس از کش و قوس های فراوان در استقلال ماند و حالا امید اصلی سرمربی آبی پوشان برای باز کردن دروازه میلاد فراهانی است.

 

منبع: کاپ
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان