//
کدخبر: ۱۰۳۱۷ //
داستان تراژدی بوکس؛

بوکسورهای جوان شب را در ترمینال صبح کردند

پیش از بازی‌های المپیک ریو بود که مشخص شد بوکس کشورمان وضعیت خوبی ندارد و تنها با یک نماینده در المپیک حاضر شد که به توفیقی هم نرسید و با حذف زود هنگام روزبهانی پرونده بازی‌های المپیک2016 برای فدراسیون بوکس نیز بسته شد.

بوکسورهای جوان شب را در ترمینال صبح کردند

 طبق قاعده، فدراسیون‌های ورزشی باید بعد از هر المپیک جوانگرایی را در دستور کارشان قرار دهند تا 4سال دیگر با تیمی پرتوان راهی مسابقات المپیک شوند؛ توجه به جوانان در این مدت لازمه پیشرفت هر فدراسیون ورزشی خواهد بود. حالا اتفاقی که در اردوی جوانان فدراسیون بوکس افتاده، خبر از حکایت دیگر می‌دهد؛ خط ‌زدن دو بوکسور شهرستانی از اردوی تیم ملی جوانان و بیرون کردن شبانه آنها از اردو اگر کار غیرانسانی قلمداد نشود، قطعا بی‌اخلاقی است.

صابر جهانیان و محمد خسروی، دو بوکسور جوان بعد از مسابقات درون‌اردویی شبانه عذرشان خواسته می‌شود و حتی به آنها این اجازه داده نمی‌شود که شب را در اردو بگذرانند و صبح آنجا را ترک کنند، "همشهری ورزشی" در پیگیری که از این اتفاق داشت مشخص شد که صابر جهانیان، بوکسور وزن 69کیلوگرم در مسابقات درون‌اردویی یکی دیگر از بوکسورها که اتفاقا پدرش از مربیان سابق بوکس بوده را شکست می‌دهد و دستش هم به عنوان فرد پیروز بالا می‌رود ولی در عین ناباوری عذر او را می‌خواهند تا یکی دیگر از داستان‌های منحصربه‌فرد فدراسیون بوکس رقم بخورد. سوالات جدی در این مورد مطرح است؛ آیا نمی‌شد این دو جوان صبح اردو را ترک کنند؟ اگر در شهر غریب اتفاقی برایشان می‌افتاد چه کسی پاسخگو بود؟

**  گفتند لباستان را جمع کنید، به سلامت!

محمد خسروی، بوکسور شیرازی کشورمان در گفت‌و‌گو از اتفاقات آن شب  می‌گوید.

 

* ماجرای خط زدنت و بیرون کردنتان، آن‌هم شبانه از اردوی تیم ملی چه بوده است؟

باید بگویم که یک‌جورایی ما را بیرون کردند. بعد از مسابقه درون‌اردویی اسم برخی را خواندند و به باقی افراد گفتند بروید.

 

* گویا آسیب‌دیده هم بودی.

در راند سوم ابرویم پاره شد. آنها می‌توانستند صرکنند شب را در در اردو بمانیم و صبح به شهرمان برگردیم ولی این اجازه را ندادند.

* این درخواست را مطرح کردید؟

بله، حتی به خوابگاه هم رفتیم ولی آقای هاشمی سرپرست تیم آمد و گفت چرا هنوز اینجایید؟ لباس‌هایتان را جمع کنید، به سلامت! هرچه گفتیم ما شهرستانی هستیم و اگر اجازه دهید امشب بمانیم و صبح برویم، او قبول نکرد و گفتن مشکل خودتان است، جمع کنید، بروید به‌سلامت! »

* همان شب راهی شیراز شدی؟

ساعت 12شب اتوبوس گیرم آمد که برگردم ولی چون آقای جهانیان ماشین گیرش نیامد، ترجیح دادم در کنارش بمانم. در نهایت شب را در ترمینال گذراندیم و صبح راهی شهرمان شدیم.

** با دعوا بیرونمان کردند

صابر جهانیان، بوکسور اهل دهدشت استان کهکیلویه و بویراحمد، دیگر ورزشکاری است که با وجود پیروزی در مقابل بوکسوری که در اردو ماند، از تیم ملی خط ‌خورد و شبانه راهی شهرش شد.

* ماجرای تو کمی تفاوت دارد. این طور که شنیدیم رادمرد را بردی اما از اردو خط خوردی.

فیلم مسابقه‌ام هست که دست من به‌عنوان فرد پیروز بالا می‌رود ولی در نهایت من را خط زدند.

* معتقدی حقت ضایع شده است؟

سالار رادمرد، پسر مربی تیم تهران است که در حال حاضر همیشه اطراف اردوی تیمی است. حالا دیگر نمی‌دانم چرا من را خط زدند و شبانه از اردو بیرونم کردند.

* برخورد بدی با شما شد؟

می‌توانم بگویم آقای هاشمی ما را با دعوا بیرون کرد. هرچه گفتیم تا شهرمان 15ساعت راه است، حداقل امشب را بمانیم و صبح برویم نپذیرفتند و بیرونمان نکردند. ما ناچار شدیم شبانه اردو را ترک کنیم.

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان