//
کدخبر: ۱۰۳۰۹ //

مجازات خواهر برادر شطرنج باز ایرانی به دلیل نداشتن حجاب و بازی با نماینده رژیم صهیونیستی

رئیس فدراسیون شطرنج ایران از مجازات 2 شهروند ایران به دلیل نداشتن حجاب و بازی با نماینده اسرائیل در مسابقات آزاد خارجی خبر داد.

مجازات خواهر برادر شطرنج باز ایرانی به دلیل نداشتن حجاب و بازی با نماینده رژیم صهیونیستی

2 شهروند ایران به صورت آزاد و بدون اعزام از طرف فدراسیون شطرنج ایران در مسابقات آزاد شطرنج در جبل الطارق در جنوب اسپانیا حاضر شدند.

یکی از این افراد حجاب نداشت و دیگری هم بدون آگاهی با ورزشکاری از اسرائیل شطرنجی مسابقه داده است.

حالا رئیس فدراسیون شطرنج  گفته این افراد از عضویت در تیم ملی شطرنج ایران و حضور در مسابقات بین المللی محروم شده اند.

رئیس فدراسیون شطرنج افزود: این موضع را به وزارت ورزش هم گزارش دادیم.

مهرداد پهلوان زاده افزود: درنا درخشانی اصلا ساکن ایران نبوده و در اسپانیا دانشجو است و متاسفانه در مسابقات بدون حجاب شرکت می‌کند. مسابقات جبل الطارق هم به صورت آزاد بوده و هرکسی می‌توانست آنجا شرکت کند.

وی در مورد برنا درخشانی برادر وی که با نماینده رژیم صهیونیستی مسابقه داده است، گفت: برنا درخشانی ساکن تهران است و خودش ویزا دریافت و در آنجا حضور پیدا کرده است. در این رقابت‌ها چون تعداد شرکت کننده زیاد است، روی میزها پرچم نمی‌گذارند و فقط اسامی را می‌نویسند و خیلی مشخص نیست که با کدام کشور بازی می‌کنند و فقط در سایت نام نویسی می‌کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: اولین اقدام ما این است که این افراد را از تمام مسابقاتی که در ایران و به نام ایران برگزار می‌شود، محروم می‌کنیم و دیگر شانس حضور در تیم ملی را نخواهند داشت.

وی گفت: متاسفانه اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاده است و منافع ملی ما بر هر چیزی ارجحیت دارد و ما این موضع را به وزارت ورزش هم گزارش دادیم. ماجرا را دقیقا بررسی کنیم و برای آنهایی که آرمان‌ها و اصول ما را زیر پا گذاشته اند، هیچ ارفاقی نخواهیم داشت. تدابیری می‌اندیشیم که در تورنمنت‌های آینده این اتفاق دیگر تکرار نشود.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان