//
کدخبر: ۱۰۰۸۶ //

داورزنی: طاهری برای پرسپولیس زحمت کشیده اما بهتر است شرایط باثبات باشد/ نگاه ما اجرای قانون است

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: قطعاً مشحون و همکارانش بیش از همه دغدغه انتخاب سرمربی را دارند و آنها بیش از همه نگران بسکتبال هستند.

داورزنی: طاهری برای پرسپولیس زحمت کشیده اما بهتر است شرایط باثبات باشد/ نگاه ما اجرای قانون است

محمدرضا داورزنی در پایان مجمع عمومی و سالانه فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: قایقرانی در چند سال اخیر اقدامات خوبی را انجام داده است، از مدال‌های مختلفی که این رشته در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا گرفته تا سهمیه‌های المپیک که کسب کرده، همگی ارزشمند بوده است اما انتظار ما و جامعه ورزش از قایقرانی بیشتر است، البته این بدان معنا نیست که اقدامات صورت گرفته کوچک است اما انتظار از قایقرانی حضور پررنگ‌تر در بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 است.

وی ادامه داد: دولت و وزارت ورزش از برنامه‌های فدراسیون قایقرانی حمایت می‌کنند اما نباید نگاه فقط حمایت دولت باشد بلکه باید از ظرفیت‌های دیگر هم استفاده شود. ما در کشورمان ظرفیت‌های بالایی داریم. به طور مثال می‌توان از پتانسیل نیروی دریایی برای توسعه قایقرانی استفاده کرد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در مورد یازده باشگاه فوتبال ایران که پرونده‌های آنها در فیفا مفتوح است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که برای تیم‌های فوتبال‌مان مشکلی پیش نیاید و شرایط فوتبال دچار مخاطره نشود. مردم روی خیلی از این باشگاه‌ها حساسیت دارند. متأسفانه مکانیزم و مدیریت در برخی از باشگاه‌ها سلیقه‌ای است.

 

داورزنی خاطرنشان کرد: در 2،3 هفته گذشته چند بار گفته‌ام که باید همتی به خرج داده شود و باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال، مجلس و دولت همگی پای کار بیایند تا نظام باشگاه‌داری عملیاتی و اجرایی شود. ما باید در خصوص بحث باشگاه‌داری دارای مقررات باشیم. باید مسائل حقوقی، مالیاتی و سایر موارد به صورت قانونی پیگیری شود و در چارچوب نظام باشگاه‌داری باشد. وقتی نگاه ما به باشگاه‌های ورزشی، بنگاه اقتصادی است کسی تمایل به حضور در آن ندارد، باید نظام باشگاه‌داری فراهم شود و دخل و خرج‌ها شفاف‌تر باشد.

وی در خصوص مشکلات پیش آمده برای امیر حسینی، رئیس فدراسیون کارگری و حضور او در زندان گفت: اتفاقی در گذشته رخ داده که برای هیچ کدام خوب نیست اینکه بین دو نفر موردی صورت بگیرد که بخواهد کار به شکایت و دادگاه و قاضی کشیده شود اصلاً خوب نیست. من در مقام قضاوت نیستم و در این مورد قاضی حکم داده است اما این موضوع را هیچ کدام از ما نمی‌پسندیم که دو تن از زحمت‌کشان و قدیمی‌های ورزش دچار چنین چالشی شوند.

 

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش تأکید کرد: بهتر است این موضوع در یک محیط مناسب‌تر حل و فصل شود، یک طرف قضیه باید کوتاه بیاید یعنی آن فرد که صدمه دیده است بهتر است از خودگذشتگی به خرج دهد. انتظار ما این است که چنین اتفاقی رخ دهد. ما در وزارت ورزش در تلاش برای حل این موضوع هستیم، من در مقام قضاوت نیستم اما انتظار جامعه ورزش این است که موضوع حل شود.

داورزنی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای فدراسیون کارگری، سرپرست تعیین می‌شود یا خیر، تصریح کرد: هنوز به موضوع  فدراسیون کارگری ورود پیدا نکرده‌ایم اما در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم.

وی در خصوص بحث سرپرستی علی‌اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس و اینکه با توجه به بازنشسته بودن او، آیا فرد دیگری جانشینش می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرسپولیس رویداد مهمی را پیش رو دارد. البته باشگاه‌های دیگر ما هم به این صورت هستند و ما برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم. حتماً برای رفع امور باشگاه‌های‌مان تلاش می‌کنیم. طاهری زحمت زیادی برای پرسپولیس کشیده است اما برای کل فوتبال بهتر است شرایطی فراهم شود که ثبات بیشتری به وجود بیاید. من در مورد افراد صحبت نمی‌کنم اما نوع ساختار باید تغییراتی داشته باشد تا شرایط بهتر شود.

داورزنی در خصوص بحث حضور بازنشسته‌ها در ورزش و فعالیت تعدادی از آنها گفت: نگاه ما در وزارت ورزش، اجرای قانون است. هر چیزی که قانون گفته باشد تمکین خواهیم کرد.

وی در مورد مشخص نشدن نفر پنجم هیئت مدیره استقلال خاطرنشان کرد: هنوز پنجمین نفر هیئت مدیره استقلال مشخص نیست و در این مورد تصمیم‌گیری نشده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص موضوع پیش آمده برای هاکی روی یخ و جلوگیری از حضور این تیم در بازی‌های آسیایی زمستانی تصریح کرد: آن طور که من شنیدم این موضوع تخلف فدراسیون آسیایی بوده است و به آنها ربط دارد. ای کاش در این خصوص از شهنازی سؤال می‌کردید. فکر می‌کنم این موضوع براساس مقررات نبوده است چرا که پیش از برگزاری مسابقات برای بازیکنان ما ID کارت صادر شده است. البته من در جریان این موضوع به صورت کامل قرار ندارم.

داورزنی در خصوص زمان برگزاری انتخابات هندبال و اینکه آیا مهدوی تأیید صلاحیت شده است، گفت: انتخابات این فدراسیون 17 ماه جاری برگزار می‌شود. اسامی افرادی که حق شرکت در انتخابات هندبال را دارند امروز اعلام شد. همچنین بنا داریم انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را اواخر فروردین برگزار کنیم. ضمن اینکه در سال آینده 16 فدراسیون ما موعود انتخابات‌شان فرا می‌رسد.

وی در خصوص فدراسیون بسکتبال و انتخاب سرمربی برای تیم ملی خاطرنشان کرد: قطعاً مشحون و همکارانش بیش از همه دغدغه انتخاب سرمربی را دارند و آنها بیش از همه نگران بسکتبال هستند. هر چند اعتقاد داریم شرایط باید به صورت پایدار در بیاید.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه کسی در وزارت ورزش و جوانان مسئول مستقیم تیم‌های استقلال و پرسپولیس است، در پایان گفت: در خصوص این دو تیم مجموعه وزارت ورزش تصمیم می‌گیرد، تلاش می‌کنیم همان توقعی که از سایر باشگاه‌های داریم از این دو باشگاه که نظارت بر آنها وظیفه ما است برآورده شود.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان