//
کدخبر: ۱۰۰۲۳ //

هفته گلهای عجیب؛ چه کسی شگفت‌انگیزتر بود؟

هفته بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال پر بود از گل‌هایی زیبا و شگفت‌انگیز که هرکدام از آنها به جذاب شدن مسابقات و پیروزی تیم‌ها کمک کرد.

هفته گلهای عجیب؛ چه کسی شگفت‌انگیزتر بود؟

در شرایطی که سرمای بیش از حد اکثر شهرهای ایران را فراگرفته و همین موضوع روی کیفیت زمین‌های چمن ورزشگاه‌ها تاثیر گذاشته شاید کسی انتظار به ثمر رسیدن گل‌های زیبا را نداشته باشد. اما در همین زمین‌های گاها یخ‌زده و یا گل و شل هم انگار می‌شود گل‌هایی جذاب را به ثمر رساند. این مساله در هفته بیست‌ودوم لیگ‌برتر به خوبی ثابت شد و حالا کار به جایی رسیده که انتخاب گل زیباتر در این بین کار سختی به نظر می رسد. در ادامه به گل‌های زیبایی که در این هفته به ثمر رسیده اشاره شده است.

مهدی طارمی(پرسپولیس)

وقتی رامین رضائیان پشت ضربه پنالتی مقابل سپاهان قرار گرفت، هیچ کس نمی‌دانست قرار است یک سوپرگل به ثبت برسد. رضائیان در شرایطی که هواداران انتظار گل می‌کشیدند در یک حرکت ریسکی و به تقلید از لیونل مسی پنالتی را به مهدی طارمی پاس داد و او هم در حالی که سریعا خود را به محوطه جریمه رسانده بود با یک بغل پا دروازه لی اولیویرا را باز کرد. به همان اندازه که این گل جذابیت فوق‌العاده‌ای داشت، اگر خطای مهدی طارمی در ورود زودهنگام به محوطه جریمه گرفته می‌شد و یا او در گل کردن توپ ناموفق بود، ناراحتی سکوهای آزادی را فرامی‌گرفت. به هر حال گل طارمی یکی از زیباترین گل‌های هفته بیست‌ودوم و حتی کل لیگ‌برتر بود.

اکبر ایمانی(پدیده)

هافبک خلاق تیم پدیده مشهد دو گل استثنایی وارد دروازه صنعت نفت آبادان کرد. او بعد از اینکه با شوت فنی خود تیمش را یک بر صفر پیش انداخت در اواخر نیمه دوم هم با یک گل 40 متری میخ پیروزی را محکم کوبید. در حالی که صنعت نفت به قصد جبران گل‌های خورده حملات زیادی را روی دروازه پدیده انجام می‌داد، ایمانی از فضای میان هافبک‌ها و مدافعان این تیم استفاده کرد و با شوتی دیدنی توپ را به تور دروازه صنعت نفت چسباند.

داریوش شجاعیان(گسترش فولاد)

ستاره ملی‌پوش گسترش فولاد خیلی دوست داشت در بازی با فولادخوزستان بازی خوب خودش را با گلزنی تکمیل کند. او پس از پاس گلی که در این مسابقه برای مسعود ابراهیم‌زاده ارسال کرد، هنگامی که بازی با تساوی یک بر یک در حال برگزاری بود، از تکنیک ناب خودش استفاده کرد و خود را به خط محوطه جریمه فولاد رساند تا بتواند با پای تخصصی(چپ) کنج مخالف دروازه فولاد را هدف بگیرد که البته وحید طالب‌لو نیز اشتباه کرد  تا یکی دیگر از گل‌های زیبای این هفته به ثمر برسد.

مصطفی ماهی(استقلال‌خوزستان)

اگرچه استقلال‌خوزستان ماراتن نفس‌گیر با پیکان را 4 بر 3 واگذار کرد اما نمی‌شود گل مصطفی ماهی هافبک جوان تیم خوزستانی را نادیده گرفت. این بازیکن جوان چند دقیقه بعد از ورودش به زمین مسابقه روی پاس مهدی مومنی به زیبایی از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که رحمان احمدی هرچقدر به بدنش کش داد نتوانست این توپ را به مهار کند.

محمدصادق بارانی(پیکان)

هافبک جوان و البته باتجربه خودروسازان نقش زیادی در پیروزی تیمش مقابل استقلال‌خوزستان داشت او در پی‌ریزی حملات پیکان بسیار موفق بود و به همین خاطر موقعیت‌های زیادی روی دروازه تیم خوزستانی خلق شد. بارانی در بازی روی پاس امیرحسین صادقی با ضربه سر به فضای بیرون محوطه جریمه با شوتی سرضرب و دیدنی گوشه دروازه وحید شیخ‌ویسی را هدف گرفت که در باز کردن دروازه موفق بود.

فرشید اسماعیلی(استقلال)

بی‌تردید علیرضا منصوریان بسیار خوشحال است که به جوانی مانند فرشید اسماعیلی بها داده و او هم توانسته جواب اعتمادش را به خوبی بدهد. اسماعیلی بعد از درخشش در دربی پایتخت مقابل ذوب‌آهن هم عملکرد خوبی داشت و گل اول بازی را نیز به زیبایی وارد دروازه رشید مظاهری کرد. او قدر ارسال عالی مجتبی حق‌دوست که توپ را در گوشه زمین از مدافعان ذوب‌آهن گرفته بود دانست و با استارتی خوب فضایی حدودا 20 متری را طی کرد تا وارد محوطه جریمه شود و با ضربه سری خوب دروازه ذوب‌آهن را فرو بریزد. او البته پاس گل دوم استقلال را نیز ارسال کرد.

محمد قاضی(نفت)

توپ ربایی زیبای ارسلان مطهری در آستانه ورود به محوطه جریمه حیف بود به گل تبدیل نشود. محمد قاضی نیز قدر این فرصت به خوبی دانست و گل اول تیمش مقابل ماشین‌سازی را به ثمر رساند. او پس از دریافت توپ از مطهری با یک چرخش زیبا یک مدافع را از پیش رو برداشت و با فریب دومین مدافع با استفاده از پای چپ قدرتمندش دروازه ماشین‌سازی را فروریخت.

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۰۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان