//
کدخبر: ۹۵۱۸ //
منصوری:

بام ایران در حسرت آب به سر می‌برد

نماینده شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: با وجود منابع آبی و سرچشمه‌های آبی امروزه استان چهار محال و بختیاری در حسرت آب به سر می‌برد.

بام ایران در حسرت آب به سر می‌برد

اکبر منصوری نماینده شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بر مبنای قانون، شوراها وظیفه نظارتی بر عملکرد شهردار و دولت دارند، اظهار داشت: نمایندگان شورای عالی استان‌ها باید پیگیر مطالبات مردم باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه امروزه اشتغال در کشور به یک مشکل و معضل اساسی تبدیل شده است، گفت: این موضوع آرامش خاطر همه مردم به ویژه مردم لردگان شهرکرد را به خطر انداخته است.

 

نماینده شهرستان لردگان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رود در کشور است، افزود: این استان منبع برف کشور و همچنین بام ایران است.

 

منصوری با اشاره به اینکه بروجن استان چهارمحال و بختیاری بلندترین نقطه ایران است، تصریح کرد: با وجود منابع آبی و سرچشمه‌های آبی، امروزه این استان در حسرت آب به سر می‌برد.

 

وی با تاکید بر اینکه مشکل جدی آب، شهرستان لردگان و بروجن با جمعیتی بیش از 400 هزار نفر را تهدید می‌کند، گفت: باید در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام داد.

 

نماینده شهرستان لردگان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: زیاده خواهی استان‌های همجوار باعث شده چهار محال و بختیاری با مشکل بسیار جدی آب، دست و پنجه نرم کند.

 

منصوری اضافه کرد: سوء مدیریتی که در سال‌های گذشته وجود داشته، باعث شده این استان هم اکنون با مشکلات زیادی مواجه باشد.

 

وی با بیان اینکه پروژه سد ونک لردگان به دلیل نبود اعتبار و تخصیص نشدن بودجه هنوز نهایی نشده است، تاکید کرد:  این پروژه ملی بود و به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت تا انتقال آب به منطقه رفسنجان و آب تاج انجام شود.

 

نماینده شهرستان لردگان‌در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اگر این طرح تکمیل شود، آب به شهرستان لردگان و همچنین شهرستان رفسنجان استان کرمان به راحتی انتقال می‌یابد.

 

منصوری اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی به این پروژه ورود کرد اما نتوانست آن را عملیاتی و تکمیل کند.

 

وی با اشاره به احداث جاده ترانزیتی شاهراه شمال به جنوب کشور که دریچه ورودی آن شهرستان بروجن، لردگان و خوزستان است، تصریح کرد: این پروژه در حال اجراست اما به دلیل نبود اعتبارات، پیمانکاران فشار زیادی می‌آورند که باید کل پول آن‌ها پرداخت شود اما به دلیل تخصیص نشدن کامل بودجه با مشکل مواجه هستیم.

 

نماینده شهرستان لردگان تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های این استان به تخصیص بودجه نیاز داریم و درخواست دارم که در تمام‌ استان‌ها تخصیص اعتبار به شکل متعادل صورت گیرد.

 

منصوری با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد جمعیت این استان باسواد هستند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان برای سرمایه گذاری، بسترهای مناسب در سطح استان فراهم نیست.

 

وی تاکید کرد: اگر کمبود آب در این استان برطرف نشود طی 5 سال آینده شاهد مهاجرت جدی شهروندان چهارمحال و بختیاری به شهرهای اصفهان و دیگر شهرهای همسایه و روی آوردن آن‌ها به شغل‌های کاذبی که در شأن آن‌ها نیست، خواهیم بود.

 

نماینده شهرستان لردگان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه لوله‌کشی آب در این استان با مشکل جدی مواجه است، افزود: آب این استان آلودگی دارد، به همین دلیل باید در راستای حل آن گام‌های اساسی برداشته شود.

 

منصوری گفت: باید شرایط سرمایه گذاری در روستا و شهرها فراهم شود تا مردم از مهاجرت به دیگر شهرهای همسایه خودداری کنند.

 

ش

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان