//
کدخبر: ۹۰۷۷ //
در جریان سیصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران؛

اعضا در رابطه با اختصاص بودجه به مساجد اختلاف نظر داشتند

اعضای شورای شهر تهران در رابطه با اختصاص بودجه به احداث و ایمنی مساجد در صحن شورای شهر بحث‌هایی داشتند که در مواقعی به اختلاف بین اعضای شورا منجر شد.

اعضا در رابطه با اختصاص بودجه به مساجد اختلاف نظر داشتند

در جریان سیصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در پاسخ به صحبت های سالاری اظهار داشت: بین تخصیص بودجه و مصوبه تفاوت وجود دارد و بسیاری از اتهاماتی که امروز به شهرداری زده می‌شود اول از شورا آغاز شده است و همه‌ی مصوبات از گیت شورا عبور می‌کند.

 

وی خطاب با سالاری گفت: از خواب بیدار شوید، روز یکشنبه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا 700 صفحه از گزارش تفریغ بودجه را بند به بند توضیح داد که از جمله آن ها علت احداث نشدن 16 مسجد بود، ما اول باید شورا را چوب بزنیم.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: شورا عقل جمعی است و مصوبات حاصل عقل جمعی هستند، پس چرا ایراد می‌گیرد. در سال اول شورا، مصوبه احداث 400 مسجد تصویب شد اما در ادامه گفته می‌شود که مساجد با 50 درصد ساخت باید بماند.

 

مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران بیان داشت: اعتبارات اختصاص داده شده به برخی مساجد بابت فضاهای عمومی آن‌ها در قالب موضوعات خدمات شهری است. شورا برای جلوگیری از ساخت مساجد گران قیمت، موضوع ساخت مساجد محلی را تصویب کرده و اعتبارات در نظر گرفته شده برای این گونه مساجد است.

 

وی افزود: می‌توان برای مساجد تاریخی ردیفی در قالب مرمت آثار تاریخی و میراثی شهر تهران در نظر گرفت. مساجد از گذشته دارای کارکرد قابل اتکا و اعتماد در زمان بحران بوده‌اند که مقاوم‌سازی آن‌ها در این قالب قرار دارد.

 

طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: شهر در بحث مساجد نسبت به آنچه شورای شهر در آغاز دور چهارم مصوبه داشت، عقب است که جای تأسف دارد.

 

دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: بودجه مساجد نباید کاهش یابند، در محلی در شهرک غرب هنوز در چاله نماز می‌خوانند، از طرفی مردم جنوب تهران نیز توان مالی ساخت مسجد را ندارند.                                                 

 

دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: برای کمک به احداث، تجهیز و ایمنی مساجد 46 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان