//
کدخبر: ۸۴۹۷ //
نماینده آبادان خواستار شد؛

گزارش تخصصی مشکلات ریزگردها در مجلس تهیه شود

نماینده مردم آبادان خواستار ارائه گزارشی طبق ماده ۴۹ آئین نامه در خصوص پدیده گردوغبار و مشکلات ناشی از آن در مجلس شد.

گزارش تخصصی مشکلات ریزگردها در مجلس تهیه شود

 

 در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در تذکر ماده ۴۹ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این ماده، کمیسیون‌های تخصصی دارای وظایف و اختیاراتی می‌باشند که یکی از آنها کسب اطلاع از کم و کیف اداره امور کشور، دریافت و بررسی گزارش‌های عملکردی و نظارتی از اجرای قوانین مربوط به دستگاه های ذیربط و همچنین تهیه گزارش موردی و سالانه در خصوص امور اجرایی دستگاه‌ها و نحوه اجرای قوانین به خصوص قانون برنامه توسعه و بودجه سالانه و ارائه نکات مثبت، منفی و پیشنهاد نحوه اصلاح آن و تقدیم گزارش به مجلس جهت قرائت است.

وی ادامه داد: مردم خوزستان عاشق نظام و ولایت هستند و مردم ما پایداری خود را در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند.

نماینده آبادان تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم مسئولان و مدیران بی‌کفایت ملی و استانی به مشکلات مردم بی‌توجهی کنند. چرا رئیس جمهور به مشکلات آب، فاضلاب و بیکاری مردم خوزستان توجه جدی نمی‌کند؟

وی خواستار ارائه گزارشی از سوی مجلس در خصوص مشکلات زیست محیطی خوزستان شد.

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: اجرای ماده ۴۹ برای شما امکان پذیر است و کمیسیون های تخصصی می‌توانند این گزارش را تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق این ماده کمیسیون ها رأسا یا با تقاضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان می‌توانند در موارد مهم و حساس در مواجهه با تخلفات و یا سوء مدیریت، با دعوت از مسئولان ذیربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیئت رئیسه ارائه نمایند.

 

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان